דורסת כל מה שזז: מנצ'סטר סיטי הביסה 0:3 את טוטנהאם

מוליכת הפרמיירליג רשמה ניצחון 16 ברציפות בכל המסגרות, רודרי כבש בפנדל וגונדואן שוב רשם צמד, אדרסון סיפק בישול גדול. הספרס, בתצוגה חלשה, נכנעו לתכולים לראשונה מאז אפריל 2019

(גודל טקסט)

המשחק המרכזי של המחזור ה-24 בפרמיירליג נערך הערב (שבת) ובו מנצ'סטר סיטי הלוהטת רשמה ניצחון 16 ברציפות, כאשר גברה 0:2 על טוטנהאם באצטדיון איתיחאד והכניעה את הלונדונים לראשונה מאז אפריל 2019, לאחר שבשלושת המפגשים הקודמים השיגה נקודה בלבד מול הספרס. ההפרש בין התכולים ללסטר שבמקום השני עומד על שבע נקודות, כשמנצ'סטר יונייטד עם נקודה פחות מהשועלים ותוכל להתקרב מעט למוליכת הטבלה אם תנצח מחר. עבור טוטנהאם, שמדורגת לפחות זמנית במקום השמיני, זהו הפסד רביעי בחמשת המחזורים האחרונים.

אילקאי גונדואן ויתר על הזכות לבעוט פנדל כיוון שהחמיץ מהנקודה הלבנה נגד ליברפול, אך לאחר שרודרי לקח את הבעיטה במקומו וכבש את שער היתרון לזכות הסיטיזנס, הגרמני הלוהט הבקיע צמד מחזור שני ברציפות, מה שמשאיר אותו כמלך שערי הקבוצה בליגה ב-2021, עם מאזן מדהים של תשעה כיבושים בתשע הופעות. לשם השוואה, שבעת השערים הקודמים של גונדואן התפרשו על פני 62 משחקים. לצערו, הוא ירד לספסל במחצית השנייה עם כאבים במשפעה. פפ גווארדיולה גבר על ז'וזה מוריניו לראשונה מאז שהפורטוגלי מונה למאמן הספרס. ביום רביעי הקרוב, מנצ'סטר סיטי תקווה להמשיך ברצף במשחק השלמה מאתגר מהמחזור ה-16, נגד אברטון בחוץ (21:50, שידור ישיר בספורט2).

אצל הספרס התמונה עגומה: מלבד כדור חופשי שהארי קיין בעט לעמוד ומהלך טוב של גארת' בייל, אשר נבלם על ידי אדרסון, הקבוצה של מוריניו פשוט לא היוותה יריב ראוי למוליכת הטבלה. הוגו לוריס הפגין רפיון בשער הראשון של גונדואן ובשני המהלכים שהסתיימו בשער של הגרמני, הגנת טוטנהאם הציגה חורים שצריכים להדאיג את המנג'ר. ביכולת הנוכחית הלונדונים יתקשו להשיג את אחד הכרטיסים למפעלים האירופיים בסיום העונה. התרנגולים יתארחו אצל וולפסברגר בחמישי במסגרת הליגה האירופית ויחזרו לליגה בראשון הבא, אז יפגשו קבוצת צמרת נוספת – ווסטהאם.

אדרסון סיפק בישול אדיר | TIM KEETON/POOL/AFP via Getty Images
הספרס במצב עגום. מוריניו מנחם את סון | Tottenham Hotspur FC via Getty Images
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Tottenham Hotspur FC via Getty Images

הרכבים

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, ז'ואאו קאנסלו, ג'ון סטונס, איימריק לאפורט, אולכסנדר זינצ'נקו, רודרי, אילקאי גונדואן (פראן טורס, 69), ברנרדו סילבה, פיל פודן, ראחים סטרלינג, גבריאל ז'סוס (ריאד מאחרז, 80).

טוטנהאם: הוגו לוריס, ג'אפט טנגאנגה, דווינסון סאנצ'ס, אריק דייר, בן דייויס, פייר-אמיל הויביירג, טנגי אנדומבלה (דלה עלי, 64), לוקאס מורה (מוסא סיסוקו, 46), אריק לאמלה (גארת' בייל, 72), יונג מין סון, הארי קיין.

מהלך המשחק

עד הדקה ה-14 לא נרשמו מצבים גדולים, אך אז הגיעה בעיטה חופשית של הארי קיין שהרעידה את העמוד. שבע דקות חלפו וגונדואן הוכשל על ידי הויביירג ברחבה, מה שהעניק לתכולים פנדל. רודרי בעט במקום גונדואן שהחמיץ במחזור הקודם והעלה את מנצ'סטר סיטי ל-0:1 בדקה ה-23.

בדקה ה-42 סטרלינג עבר את דייויס באגף ימין והשאיר לגונדואן שבעט ונבלם על ידי שחקן יריב, קאנסלו השתלט על הריבאונד ומסר לז'סוס שבעט מעל המשקוף.

הפנדל של רודרי בדרכו פנימה | Shaun Botterill/Getty Images
דייק מהנקודה הלבנה. רודרי חוגג | Tim Keeton – Pool/Getty Images

המארחת עלתה למחצית השנייה נחושה להכריע את המשחק ובדקה ה-50 מצאה שוב את הרשת: פודן, סטרלינג וגונדואן התמסרו במשולש ברחבה, האנגלי מסר לגרמני שחתך והכניע את לוריס, שהושיט יד נרפית ולא הצליח כדור לא קשה – 0:2 למנצ'סטר סיטי.

בדקה ה-66 הקונצרט נמשך: אדרסון שיגר מסירה גדולה על כל המגרש לעברו של גונדואן, אשר בשתי נגיעות ביטל את סאנצ'ס ובעט בשמאל פנימה כדי לקבוע 0:3 למנצ'סטר סיטי. בדקה ה-80, בייל המחליף קיבל כדור מחוץ לרחבה, ליהטט בין שלושה שחקנים ובעט בשמאל, אבל נבלם אצל אדרסון שהדף. בסיום, עוד ניצחון מוחץ למנצ'סטר סיטי.

גונדואן הלוהט שוב כבש צמד | Victoria Haydn/Manchester City FC via Getty Images
גארת' בייל בועט | Tottenham Hotspur FC via Getty Images
קיין מתוסכל. עוד הפסד לטוטנהאם | RUI VIEIRA/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי