הזוי: מגווייר האשים את קלופ ומוריניו בתיקו מול ווסט ברומיץ'

בלם יונייטד, שהציג יכולת חלשה מאוד ב-1:1, טען שהגיע לקבוצתו פנדל ושהשער של היריבה היה צריך להיפסל, אך בעקבות אמירות של "מאמנים אחרים" השופטים לא שורקים לטובתם. וגם: הנתון המביך והתגובה של סולשיאר

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד נחלה אתמול (ראשון) אכזבה גדולה, כאשר סיימה ב-1:1 בלבד מול ווסט ברומיץ', רשמה תיקו שני ברציפות ולא הצליחה לצמק את הפער ממנצ'סטר סיטי שבפסגה. כעת, ההפרש בין הקבוצות עומד על שבע נקודות, כאשר לקבוצה של פפ גווארדיולה משחק חסר, כך שהוא עוד עשוי לגדול ל-10 – וחלום האליפות הראשונה של השדים האדומים מאז 2012/13, שהיה נראה ממשי עד לפני שלושה שבועות, הולך ומתרחק. "שער אדיר של ברונו הציל נקודה אבל בעצם יונייטד הפסידה שתיים ובעיקר איבדה עוד כוחות במאבק האליפות אחרי משחק רע בו התקשתה", נכתב ב-"BBC".

היכולת של יונייטד פשוט לא הייתה מספיק טובה. כמה לא טובה? במדד ה-Xg (שערים צפויים למשחק), הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר הצליחה להגיע רק ל-0.48 שערים. זה הנתון הכי נמוך של קבוצה במשחק מול ווסט ברומיץ' במסגרת הפרמיירליג מאז אברטון בדצמבר 2017. בנוסף, אמבייה דיאנה העלה את ברומיץ' ליתרון כבר אחרי 83 שניות של כדורגל, וזה היה השער המהיר ביותר שיונייטד ספגה מאז שכריסטיאן אריקסן עשה זאת במדי טוטנהאם בינואר 2018.

השדים האדומים אמנם המשיכו ליהנות מברונו פרננדס, שכבש שער פשוט אדיר והשווה בדקה ה-44, אך לא הצליחו להשיג מהפך. אגב, הפורטוגלי רשם אתמול את הופעתו ה-38 בפרמיירליג והוא מעורב ישירות ב-38 שערים, עם 22 כיבושים ו-16 בישולים. בכל תולדות הפרמיירליג, רק אנדי קול היה מעורב ביותר שערים ב-38 משחקיו הראשונים, כאשר חלוץ העבר רשם 33 כיבושים ו-13 בישולים.

ברונו פרננדס | Naomi Baker/Getty Images

כמו כן, מאז שברונו הצטרף ליונייטד בפברואר 2020, רק ליאו מסי ורוברט לבנדובסקי היו מעורבים ביותר שערים ממנו באחת מחמש הליגות הבכירות באירופה. הפרעוש וחלוץ נבחרת פולין היו מעורבים כל אחד ב-44 שערים, בעוד הפורטוגלי, כאמור, ב-38.

באופן קצת מצחיק, הארי מגווייר, שהיה חלש מאוד אתמול, הטיל את האשמה דווקא על ז'וזה מוריניו ויורגן קלופ, מאמני טוטנהאם וליברפול. השניים התבטאו בעבר וטענו שיונייטד מקבלת יותר מדי שריקות לטובתה, כאשר קלופ אף אמר מוקדם יותר העונה: "יונייטד קיבלה בשנתיים יותר פנדלים ממה שקיבלתי בחמש וחצי שנים בליברפול". מוריניו טען בעבר: "אם יש קבוצה שלא יכולה לבכות על ה-VAR זו מנצ'סטר יונייטד".

אז בלם השדים האדומים החליט שהאמירות הללו מונעות משופטים לשרוק לטובתם ורמז: "מאז שאנשים אחרים מקבוצות אחרות דיברו עלינו לא קיבלנו שום דבר מהשופט או ה-VAR. כרגע אנחנו משחקים בלעדיהם, אז אנחנו צריכים לוודא שאנחנו לא משאירים את המשחק בידי השופט או ה-VAR".

הדברים הללו הגיעו מכיוון שלטענתו של מגווייר, במהלך השער של ברומיץ' התבצעה עבירה על ויקטור לינדלוף והשער היה צריך להיפסל. כמו כן, הוא טען כי הגיע לקבוצתו פנדל שלא נשרק על ספק עבירה עליו בתוך רחבת היריבה: "הייתי בטוח לגמרי שנקבל פנדל, אבל נראה שכרגע ההחלטות הולכות נגדנו. אנחנו חייבים לעשות יותר כדי לנצח, כי אנחנו לא יכולים להסתמך על החלטות VAR".

יורגן קלופ, ז'וזה מוריניו | Shaun Botterill/Getty Images

אולה גונאר סולשיאר הבהיר שהקבוצה עדיין לא הרימה ידיים: "אנחנו צריכים להעפיל עליהם לחץ (על מנצ'סטר סיטי). אנחנו צריכים פשוט לבנות מומנטום ולנצח משחקים. זו מחמאה לחבר'ה שדיברנו עליו כמועמדים לאליפות. לא נאפשר לסיטי לברוח ולא נוותר, נישאר קרובים. אני מאוכזב. רצינו להשיג שלוש נקודות. הקשנו על עצמנו מאוד כשספגנו שער כל כך מהר". על המקרה שלא נשרק פנדל, אמר: "זו עבירה ופנדל ברור. יותר מדי פעמים יש חוסר אחידות – שבוע אחר שורקים ואז לא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי