גם ניצחונות כאלה צריך: 0:1 שקט למנצ'סטר סיטי על ארסנל

מוליכת הפרמיירליג לא הבריקה, אבל שער של ראחים סטרלינג הספיק לה לנצח בפעם ה-18 ברציפות בכל המסגרות ולשמור על פער של 10 נקודות מהמקום השני. התותחנים נחלו הפסד שלישי בארבעת המחזורים האחרונים

(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי נמצאת בדרך הבטוחה להחזרת תואר האליפות לארון שלה והערב (ראשון) היא עשתה צעד נוסף לעבר המטרה, כשגברה בחוץ 0:1 על ארסנל במשחק המרכזי של המחזור ה-25 בפרמיירליג. התכולים גברו על התותחנים בפעם השלישית העונה בכל המסגרות, אחרי שעשו זאת באותה התוצאה בסיבוב הראשון בליגה והביסו 1:4 בגביע הליגה. הניצחון מבטיח כי הקבוצה של פפ גווארדיולה תשמור על פער של 10 נקודות לכל הפחות מהמקום השני בסיום המחזור.

זו לא הייתה ההופעה הכי מבריקה של הסיטיזנס, אך כידוע, גם ניצחונות כאלה נדרשים על מנת לזכות באליפות. פתיחה חדה יותר בהשוואה ליריבה עזרה למנצ'סטר סיטי לעלות ליתרון בזק תוך פחות משתי דקות, בזכות בישול של ריאד מאחרז לנגיחה של ראחים סטרלינג. אחרי שכבש הערב בפעם הרביעית ברציפות נגד ארסנל בפרמיירליג, החלוץ מעורב בשבעה שערים בששת משחקיו האחרונים מול התותחנים במסגרת זו, עם חמישה כיבושים ושני בישולים. גם אילקאי גונדואן שחזר להרכב אחרי שהחמיץ את המשחק נגד אברטון ברבע האחרון, היה קרוב למצוא את הרשת כפי שעשה בשני המחזורים הקודמים, אך נעצר על ידי לנו ומעבר לזה האורחת לא ממש סיכנה את השער.

מאז שנכנעה 2:1 באצטדיון האמירויות בדצמבר 2015, סיטי בלתי מנוצחת ב-11 הביקורים האחרונים שלה אצל ארסנל כולל זה של היום. מי שמסתמנת כאלופת אנגליה שבדרך סופרת כבר 18 ניצחונות רצופים בכל המסגרות ו-13 מתוכם בליגה, ללא ספק מומנטום אדיר לקראת המפגש שלה עם מנשנגלדבאך בשמינית גמר ליגת האלופות בעוד שלושה ימים.

גווארדיולה. ניצחון 18 ברציפות | JOHN WALTON/POOL/AFP via Getty Images
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Manchester City FC/Manchester City FC via Getty Images

בצד השני, הקבוצה של מיגל ארטטה נפלה קורבן ליצר ההרס העצמי האופייני לה. רוב הולדינג שחזר ל-11 אחרי שני משחקים על הספסל, עוד לא הספיק להבין שהמשחק התחיל לפני שסטרלינג התגנב מאחוריו ברחבה וכבש לזכות האורחים. בהמשך התותחנים הגבירו את הקצב והמאמצים לחזור למשחק, אבל לא באמת הטרידו את מנוחתו של אדרסון ולא רשמו אף איום ממשי על השער של סיטי.

זהו ההפסד השמיני ברציפות של ארסנל לסיטי בליגה, מה שמשווה את הרצף השלילי הארוך ביותר בתולדות התותחנים נגד יריבה אנגלית כלשהי. בנוסף, הלונדונים השלימו משחק ליגה ביתי רביעי רצוף שבו הם לא כובשים מול התכולים ומעל הכל, הם סופרים שלושה הפסדים בארבעת המחזורים האחרונים בפרמיירליג. המרחק בינם למקום החמישי, שמוביל לאירופה בסיום העונה כידוע, עומד על תשע נקודות, אך ביכולת הזו קשה לראות את שחקניו של ארטטה משיגים את המטרה.

המשחק עוד לא נפתח וארסנל כבר ספגה | Shaun Botterill/Getty Images
ארטטה. אירופה מתרחקת | John Walton/PA Images via Getty Images

הרכבים

ארסנל: ברנד לנו, הקטור ביירין, פאבלו מארי, רוב הולדינג (דויד לואיז, 82), קיירן טירני, מוחמד אלנני (דני סבאיוס, 86), גרניט ג'אקה, בוקאיו סאקה, מרטין אודגור (אלכסנדר לקאזט, 73), ניקולא פפה (אמיל סמית' רואו, 73), פייר אמריק אובמיאנג.

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, ז'ואאו קאנסלו, ג'ון סטונס, רובן דיאס, אולכסנדר זינצ'נקו, פרננדיניו, קווין דה בריינה (גבריאל ז'סוס, 63), ברנרדו סילבה, אילקאי גונדואן, ריאד מאחרז, ראחים סטרלינג.

אודגור. התותחנים שוב נכנעו לסיטי | Marc Atkins/Getty Images
דה בריינה חזר להרכב | Marc Atkins/Getty Images

מהלך המשחק

פחות משתי דקות לקח לאורחת לעלות ליתרון: מאחרז כדרר באגף ימין והגביה לרחבה, הולדינג חלם וסטרלינג נשאר חופשי לחלוטין כדי לנגוח מקרוב את ה-0:1 למנצ'סטר סיטי. ארסנל ניסתה להגיב בדקה ה-18: סאקה בעט מתוך הרחבה אחרי דאבל-פס עם טירני, אך הכדור פגע באובמיאנג שעמד בנבדל. בדקה ה-30 טירני חיפש את המסגרת מקו ה-16, אדרסון קלט ללא קושי.

שלוש דקות חלפו ופרננדיניו חטף כדור במרכז השדה, סיטי יצאה קדימה ביתרון מספרי והברזילאי השאיר לגונדואן, שלא שחרר בעיטה מספיק מהר ונבלם על ידי רגל יריבה.

הולדינג חלם, סטרלינג העניש | Shaun Botterill/Getty Images
ראחים סטרלינג חוגג | John Walton/PA Images via Getty Images

סיטי חזרה לשלוט בקצב בפתיחת המחצית השנייה ובדקה ה-55, אחרי שסטרלינג פרץ משמאל והבעיטה שלו פגעה בשחקן יריב, הריבאונד הגיע לגונדואן שבעט וסחט הדיפה יפה מלנו. בהמשך המשחק התנהל על מי מנוחות ורק בדקה ה-80 האורחת שוב התקרבה לכיבוש, כאשר ז'סוס המחליף השאיר את קאנסלו במצב טוב ברחבה, אך המגן פספס את המסגרת בסנטימטרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי