"לא הייתי ציני, לא היינו מגיעים להישגים ללא שחקנים מהטופ"

פפ גווארדיולה התייצב למסע"ת לקראת ווסטהאם (שבת, 14:20 בספורט2), אך מצא את עצמו מסביר את דבריו השבוע בכל הנוגע לרכישת שחקנים: "גם ריאל מדריד, ברצלונה ואחרות זכו בתארים כשהיו הכי עשירות. אנחנו לא שונים"

(גודל טקסט)

למשך 24 שעות לכל הפחות, תוכל מנצ'סטר סיטי לראשונה העונה לברוח ליתרון 13 נקודות בפסגת הפרמיירליג. לשם כך היא תצטרך לנצח מחר במשחק פתיחת המחזור ה-26 את ווסטהאם (שבת, החל מ-14:20 בשידור ישיר בספורט2).

מנצ'סטר סיטי ניצחה ביום רביעי בבודפשט 0:2 את בורוסיה מנשנגלדבאך במשחק חוץ שנערך במגרש נייטרלי והיא כעת עם רגל וחצי ברבע גמר ליגת האלופות ועם 19 ניצחונות רצופים בכל המסגרות. בחודש דצמבר פפ גווארדיולה ושחקניו עוד היו מחוץ לטופ 4, אבל המכונה המשומנת חזרה לפעול והיא גם בסגל מלא לראשונה העונה, אחרי שגם קווין דה בריינה וסרחיו אגוארו שבו לסגל בימים האחרונים.

דה בריינה ישב על הספסל וכלל לא שותף באמצע השבוע בליגת האלופות, כך שהוא צפוי לפתוח מחר. אגוארו, שעלה ל-10 הדקות האחרונות ושיחק לראשונה מאז שנפצע שוב בתחילת ינואר, עשוי פעם נוספת לזכות לדקות במחצית השנייה.

במסיבת העיתונאים לקראת המפגש נגד ווסטהאם הצהיר פפ גווארדיולה: "אנחנו ממש לא רודפים אחרי הניצחון ה-20 ברציפות או ה-21, אלא רק רוצים לנצח את ווסטהאם ולא חושבים על שום דבר מעבר. הרצף שיצרנו הוא כתוצאה מעבודה טובה וקשה על בסיס יומי, אבל אנחנו נפגוש קבוצה שנמצאת בעמדה להעפיל לליגת האלופות וזה מראה עד כמה ווסטהאה חזקה. יש לה שחקנים פנסטיים כמו דקלאן רייס ומיקאיל אנטוניו ומאמן שאני מאוד מעריך כמו דייויד מויס. אני זוכר את המשחק הראשון שלי בפרמיירליג נגד סנדרלנד ומויס היה אזז על הקווים, הוא היה כל כך אדיב ונחמד אליי ואפילו נתן לי עצות להמשך העונה".

דה בריינה. צפוי לשוב להרכב לאחר המנוחה בליגת האלופות | Alex Caparros/Getty Images

כשנשאל גווארדיולה על עצה אחת שזכורה לו מאותה שיחה עם מויס ב-2016, אמר: המנג'ר: "הוא אמר לי לנסות לקנות את היין הכי טוב שאני יכול ולהזמין את המאמן שניצחתי".

פפ גווארדיולה גם נשאל על רצף אי הספיגות המטורף של סיטי – אמנם רק בשני המשחקים האחרונים היא שמרה על רשת נקייה, אבל בסך הכל ספגה ארבעה שערים ב-15 המשחקים האחרונים בכל המסגרות: "לא הייתי ציני כשאמרתי השבוע שהשקענו המון כסף ברכישת שחקנים. לא היינו מגיעים להישגים כאלה בארבע שנים בלי שחקנים ברמה הכי גבוהה, גם ברצלונה, ריאל מדריד, סלטיק, ריינג'רס ומנצ'סטר יונייטד בעבר הגיעו להישגים בזכות כסף גדול יותר מאשר היה ליריבות. זה נכון שיש לנו היסטוריה של רכישות, אבל אנחנו חיים עם זה ואני לא מרגיש יותר מדי הבדל לעומת קבוצות אחרות".

סיטי כאמור תוכל לפחות למשך 24 שעות להגדיל את הפער מלסטר שבמקום השני ל-13 נקודות, אבל מולה תתייצב ווסטהאם שבשני משחקיה האחרונים ניצחה 0:3 את שפילד יונייטד ו-1:2 את טוטנהאם. הפטישים של מויס במקום הרביעי עם 45 נקודות במאזנם ונמצאים במומנטום נפלא, כשלחיים חזר ג'סי לינגארד שהגיע בהשאלה ממנצ'סטר יונייטד בינואר וגם אנטוניו החלים מפציעה ונמצא בכושר טוב.

רייס ולינגארד. הקפיצו את הפטישים למקום ה-4 | John Sibley/PA Images via Getty Images

למרכז השדה בראשות תומאש סוצ'ק ודלקאן רייס צפויה עבודה רבה מול דה בריינה וחבריו, אולם ניתן להעריך שגווארדיולה יבצע 6-7 שינויים לעומת ההרכב שעלה בליגת האלופות, כך שספק אם אילקאי גונדואן, ברנרדו סילבה, ראחים סטרלינג, פיל פודן וגם שחקני ההגנה ז'ואאו קנסלו וקייל ווקר ישמרו על מקומם בהרכב.

משחקים נוספים: ווסט ברומיץ' – ברייטון (17:00 בספורט2), לידס – אסטון וילה (19:30 בספורט2), ניוקאסל – וולבס (22:00 בספורט2).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי