ליברפול תרשום שפל היסטורי אם תפסיד לצ'לסי, ז'וטה יחזור לסגל?

דיוגו ז'וטה | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

קלופ וטוכל ייפגשו להתמודדות מרתקת על הטופ 4 (חמישי, 22:00, ספורט2), אם האדומים יפסידו יהיה זה הרצף הגרוע בתולדות המועדון באנפילד. הפורטוגלי עשוי לשוב אחרי תקופה ארוכה, אליסון ופאביניו יחזרו ויפתחו

קבוצות: צ'לסי ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול וצ'לסי ממש לא ציפו להיות העונה היכן שהן נמצאות בטבלת הפרמיירליג בשלב הזה. אלופת אנגליה במקום השישי אחרי 26 מחזורים עם 43 נקודות, בעוד הבלוז במקום החמישי עם נקודה אחת יותר מהאדומים. מחר (חמישי, החל מ-22:00, שידור ישיר בספורט2) השתיים ייפגשו לקרב ענק באנפילד, קרב קריטי במאבק על הטופ 4.

ווסטהאם, הרביעית, לא תשחק באמצע השבוע, כך שהמנצחת מחר (אם תהיה כזו) תעלה למקום הרביעי. גם צ'לסי וגם ליברפול נאלץ למתן את הציפיות שלהן העונה, וכמובן ששתיהן לא ציפו לרדוף אחרי המקום הרביעי, שמוביל לליגת האלופות בסיום העונה – אבל זה הפך למה שנמצא בראש סדר העדיפויות שלהן, והקרב הזה עשוי להיות קריטי, שכן הוא בין שתי יריבות ישירות על המקום.

ליברפול קטעה במחזור האחרון רצף נוראי של ארבעה הפסדים עם 0:2 על שפילד יונייטד, ועכשיו המשימה של יורגן קלופ היא להחזיר את הקבוצה למסלול, כאשר שפל שלילי עומד על ראשם והם עלולים להיכנס לספרי ההיסטוריה, אך לא מהצד הרצוי.

יורגן קלופ, תומאס טוכל | Jean Catuffe/Getty Images

האלופה הפסידה ארבעה משחקים רצופים באנפילד, שזהו הרצף הגרוע ביותר של הקבוצה מאז 1923 במגרש הביתי. אם גם מחר היא תפסיד – זה כבר יהיה שפל חדש, שכן מעולם ליברפול לא הפסידה חמישה משחקים רצופים באנפילד. מה שמדהים הוא שרצף ההפסדים הנורא הגיע דווקא אחרי 68 משחקים רצופים ללא הפסד במגרש הביתי.

קלופ יזכה לקבל בחזרה את אליסון, שחזר מברזיל לאחר שהתאבל על מות אביו, וכמו כן את פאביניו, והוא אמור לפתוח כבלם לצד אוזן קבאק. שחקן נוסף שעשוי להיכלל בסגל לראשונה אחרי שלושה חודשים של היעדרות הוא דיוגו ז'וטה, שהיה הכוכב העולה של ליברפול בתחילת העונה, אך התקדמותו נעצרה בעקבות הפציעה. הוא חזר לאימונים מלאים וייתכן כי יפתח על הספסל. ג'ורדן הנדרסון, וירג'יל ואן דייק, ג'ו גומז וג'ואל מאטיפ ימשיכו כמובן להיעדר.

ומה קורה בגזרת צ'לסי? תומאס טוכל עדיין בלתי מנוצח מאז מונה למאמן הקבוצה, אך כן יש ירידה קלה ביכולת לאחרונה. אגב, טוכל וקלופ, צמד הגרמנים, התמודדו בעבר 14 פעמים אחד מול השני וקלופ מנצח בנוקאאוט: תשע פעמים לעומת שני ניצחונות בלבד של טוכל. קלופ הוא המאמן שטוכל הפסיד לו הכי הרבה בקריירה.

מבחינת נעדרים, בצ'לסי המצב כמובן הרבה יותר טוב מאשר בליברפול החבולה, אך טיאגו סילבה וקאלום הדסון-אודוי מוגדרים בספק להתמודדות. הבלוז לא ניצחו באנפילד מאז 2014, אך אם ברנלי וברייטון עשו זאת לאחרונה, גם הם יכולים לחלום.

טיאגו סילבה | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי