יורגן קלופ: "יש לליברפול העונה את כל הבעיות שאפשר לבקש"

רגע לפני הקרב באנפילד נגד טוכל וצ'לסי (החל מ-22:00, ישיר בספורט2), המנג'ר הודה בראיון: "יכולים לחשוב שאני מתרץ, אבל לא אכפת לי. אני מאמן 20 שנה ובחיים לא הייתי צריך להחליף הרכב כל שבוע"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

יורגן קלופ הדהים את עולם הכדורגל כאשר הוביל את ליברפול לזכייה בליגת האלופות ב-2019, אבל הפצצה הגדולה באמת הוטלה כעבור שנה. עוד לפני שפרץ נגיף קורונה לחיינו וגרם להשבתת עולם הספורט ללא יוצא מן הכלל, ליברפול כבר הייתה ביתרון מטורף של 25 נקודות ועם חזרת הכדורגל ביוני גם השלימה את זכייתה באליפות ראשונה לאחר 30 שנה. העונה הקערה התהפכה על פיה ואחרי 26 מחזורים בפרמיירליג, האלופה רק במקום השישי.

בין שלל השיאים השליליים של ליברפול מודל 2020/21, גם נרשמו ארבעה הפסדים רצופים באנפילד – דבר שלא קרה לליברפול מאז 1923 וכל זאת אחרי רצף של 68 משחקים בהם לא נכנעה בביתה. הערב (החל מ-22:00, ישיר בספורט2) ליברפול תארח את צ'לסי לקרב צמרת מרתק בין שתי קבוצות שמתמודדות על הטופ 4 ולקראת המפגש היוקרתי מול תומאס טוכל והבלוז, העניק המנג'ר יורגן קלופ ראיון מיוחד ל"סקיי" ובו סיפר על המשבר שעובר על הקבוצה בשלושת החודשים האחרונים.

"אנחנו עדיין קבוצה טובה. ידענו גם לפני העונה שאנחנו טובים, אבל זה ממש לא גרם לנו להבין שאנחנו נזכה באליפות", הבהיר קלופ לפני הכל. "קרו המון דברים העונה ובשביל לזכות בפרמיירליג ובליגת האלופות, אתה צריך לשחק מושלם או הכי קרוב לזה. תראו את מנצ'סטר סיטי, שלא הייתה לה התחלה טובה העונה וכעת היא הכי קרובה לשלמות – אם מסתכלים על התוצאות, אז היא מושלמת בשבועות האחרונים. היא לא רחוקה משלמות גם ביכולת שהיא מציגה ואם היא תמשיך ככה אז אין ספק שהיא תזכה באליפות אנגליה".

הערב הוא מול טוכל. קלופ | Jean Catuffe/Getty Images

ליברפול עוד הוליכה את הטבלה בדצמבר, אבל דווקא לאחר 0:7 מטורף על קריסטל פאלאס נרשמה קריסה גדולה. ליברפול היא הקבוצה שסבלה מהכי הרבה פציעות ומחלות העונה בפרמיירליג, היא בעיקר איבדה את שלושת הבלמים וירג'יל ואן דייק, ג'ו גומז וג'ואל מאטיפ שספק אם ישובו לשחק העונה ולאחרונה גם הקפטן ג'ורדן הנדרסון נפצע ועשוי לשוב רק בתחילת אפריל, אבל קלופ ממש לא מסתתר מאחורי זה: "התחלנו את העונה בצורה טובה והתאוששנו מה-7:2 לאסטון וילה, במשך תקופה ארוכה גם הובלנו את הליגה או היינו בין ארבע הראשונות. כשהתחלנו לסבול מבעיות, היה לנו ברור שהן יחמירו אם שחקנים לא יחזרו לשחק – וזה מה שקרה. רוב הבעיות נובעות מהפציעות, לכל אורך הקריירה שלי לא ראיתי דבר כזה. אני מאמן כדורגל 20 שנה ובחיים לא הייתי צריך להחליף הרכב כל שבוע".

כשנשאל קלופ כיצד הוא מתמודד עם העונה הזו, הצהיר: "אני מאמן הרבה יותר טוב בזכות העונה הזו. אני חושב ומתעסק באופן קבוע בדברים שלא הייתי צריך בעבר. בשבוע שעבר התאמנו התאמנו כמעט כל השבוע על הרכב מסוים והכל השתנה ביום שישי. אנשים יכולים לחשוב שאני מתרץ, אבל לא אכפת לי אם להיות כן. זו הסיבה לכל השינויים העונה. עדיין הצלחנו להשיג את התוצאות שרצינו במשך תקופה, אבל יש לנו כבר כמעט את כל הבעיות שאפשר לבקש בקבוצה".

יורגן קלופ ושחקני ליברפול | Laurence Griffiths/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי