קלאסיקה: ארסנל ניצחה 1:2 את טוטנהאם בדרבי, ראבונה מדהימה ללאמלה שהורחק

התותחנים חזרו מפיגור לניצחון יוקרתי על חניכיו של ז'וזה מוריניו. הארגנטינאי החליף את סון שנפצע, כבש את שער העונה והורחק בדקה ה-75. אודגור (44) ולקאזט (64) הפכו. אובמיאנג סופסל בעקבות עבירת משמעת

קבוצות: ארסנל טוטנהאם
(גודל טקסט)

הדרבי של צפון לונדון הערב (ראשון) התעלה על כל הציפיות, עם אחד המשחקים היותר טובים שראינו העונה בליגה האנגלית. הדרמה התחילה עוד לפני שריקת הפתיחה, כשפייר אמריק אובמיאנג, הקפטן והכוכב הגדול של ארסנל, הודח מההרכב בעקבות עבירת משמעת.

אחרי הניצחון על אולימפיאקוס בליגה האירופית, וארבעה משחקים ללא הפסד בכל המסגרות, ארטטה עלה בהרכב מפתיע שכלל את מרטין אודגור, אמיל סמית' רואו ובוקאיו סאקה. כשמנגד, מוריניו המשיך עם ההרכב שהעניק לו חמישה ניצחונות רצופים ובחוליית ההתקפה פתחו גארת' בייל, יונג מין סון והארי קיין.

התותחנים שלטו מהפתיחה והשיגו ניצחון מוצדק ויוקרתי על היריבה העירונית. בדקה ה-19, יונג מין סון נפצע והוחלף ע"י אריק לאמלה. 13 דקות לאחר מכן, המחליף הארגנטינאי כבש את אחד משערי העונה באירופה והשאיר את היושבים באמירויות פעורי פה. רגילון העביר את הכדור ללוקאס מורה, שהוריד בנגיעה ללאמלה. הקשר המוכשר לא חשב יותר מדי ושלח ראבונה מדהימה ושטוחה לפינה הרחוקה מהקצה השמאלי של הרחבה, ראבונה שהשאירה את לנו המום והעלתה את טוטנהאם ליתרון 0:1 בבעיטה הראשונה למסגרת, ובניגוד למהלך המשחק.

התרנגולים לא הצליחו לשמור על היתרון עד למחצית, ובדקה ה-44, קיירן טירני מצא את מרטין אודגור פנוי לחלוטין ברחבת טוטנהאם עם כדור רוחב נפלא. הנורבגי הסתובב, שלח בעיטה שטוחה שפגעה באלדרווילד ונכנסה לרשת. 1:1 במחצית.

במחצית השנייה התותחנים המשיכו להרשים, ובדקה ה-62, הגיע המהפך. פארטיי הכניס כדור עומק ללקאזט, שניסה לבעוט מהאוויר אך הוכשל ע"י סאנצ'ס. השופט הצביע על הנקודה הלבנה, הצרפתי שסחט את הפנדל ניגש לבעיטה והעלה את ארסנל ליתרון 1:2.

בדקה ה-75, אריק לאמלה, הגיבור הטראגי של המשחק, ביצע עבירה מטופשת עם היד על טירני, קיבל את הכרטיס הצהוב השני והורחק. טוטנהאם נותרה בעשרה שחקנים. לוקאס מורה כבש שער שנפסל לאחר בדיקת VAR, קיין פגע בקורה, אך מוריניו עוזב את האמירויות מנוצח לראשונה בדרבי של צפון לונדון. 1:2 לארסנל בסיום!

ארסנל נשארת במקום העשירי למרות הניצחון, אך רחוקה רק חמש נקודות מאברטון והמקום השישי המוביל לאירופה. במקביל, טוטנהאם נותרה במקום השביעי, והיא רחוקה שש נקודות מצ'לסי במקום הרביעי המוביל לליגת האלופות, אך עם משחק אחד פחות.

אובמיאנג. סופסל בגלל עבירת משמעת | Chloe Knott – Danehouse/Getty Images

מהלך המשחק

המצלמה מתמקדת בובמיאנג על הספסל, המשחק באמירויות יצא לדרך. ארסנל פתחה את המשחק טוב יותר בדקות הראשונות, והגיעה למצב ראשון כשטירני ניסה להפתיע את לוריס מזווית כמעט בלתי אפשרית מצד שמאל, אך בעט רחוק מהמסגרת. בדקה השמינית, התקפה ראשונה מסודרת של טוטנהאם במשחק. גארת' בייל ניסה להכניס כדור גובה להארי קיין ברחבה אך לנו קלט את הכדור בקלות.

ארסנל ממשיכה להרשים בדקות הפתיחה. כדור עומק ארוך של לואיז גרם לבלבול בהגנת טוטנהאם, לוריס יצא החוצה והרחיק את הכדור לג'אקה, שניסה להפתיע ממרחק רב אך פספס את הסגרת. בדקה ה-15 הגיע המצב הראשון הגדול במשחק. סמית' רואו קיבל כדור מ-25 מטרים, סידר את הגוף ושלח בעיטה אדירה שהרעידה את המשקוף של לוריס. בדקה ה-19, יונג מין סון נפצע והוחלף ע"י אריק לאמלה.

אלכסנדר לקאזט , גארת' בייל , דווינסון סאנצ'ס | Dan Mullan/Getty Images

וואו, וואו, וואו. דקה 32, בבעיטה הראשונה של טוטנהאם למסגרת, אריק לאמלה המחליף סיפק את אחד השערים היפים שראינו העונה באירופה. כדור הסתובב ברחבת טוטנהאם והגיע לארגנטינאי, שעם הרגל האחורית השאיר את כל הנוכחים באמירויות פעורי פה ושלח ראבונה פשוט מדהימה לפינה הרחוקה של לנו. 0:1 לטוטנהאם, שער העונה כבר עכשיו שייך לאריק לאמלה.

צפו בראבונה המדהימה של אריק לאמלה

היתרון החזיק 12 דקות, ורגע לפני הירידה למחצית, ארסנל השיגה את השוויון – ובצדק! קיירן טירני העביר כדור רוחב מצוין מאגף שמאל, אודגור נותר פנוי לחלוטין במרכז הרחבה של טוטנהאם ושלח בעיטה שטוחה שפגעה באלדרווירלד והתגלגלה לרשת של לוריס. 1:1 במחצית!

מרטין אודגור | DAN MULLAN/POOL/AFP via Getty Images

מחצית שנייה

המחצית השנייה יצאה לדרך באמירויות, והלוואי שתהיה טובה כמו הראשונה. קצב גבוה בדקות הראשונות אך ללא מצבים מסוכנים. ארסנל מפעילה לחץ גבוה בחצי המגרש של טוטנהאם. התותחנים, בדומה למחצית הראשונה, שוב נראים טוב יותר. בדקה ה-62, פארטיי הכניס כדור עומק ללקאזט, שניסה לבעוט את הכדור מהאוויר בנגיעה אך הוכשל על ידי סאנצ'ס. השופט הצביע על הנקודה הלבנה, החלוץ הצרפתי ניגש לכדור העונשין ועם המון ביטחון גלגל בעיטה חזקה ושטוחה לפינה הימנית, לוריס הימר על הפינה השנייה. מהפך בדרבי! 1:2 לארסנל.

בדקה ה-75, אריק לאמלה, כובש השער המדהים קיבל את הכרטיס האדום אחרי כרטיס צהוב שני ועבירה מטופשת על טירני עם היד. וירטואוז, אך לא אינטילגנט. טוטנהאם נשארת עם עשרה שחקנים.

רגע לפני תוספת הזמן, הארי קיין סובב כדור חופשי אדיר לקורה, סאנצ'ס קפץ על הריבאונד בגלישה וניסה לכבוש, אך גבריאל הציל את הכדור עם הראש מקו השער וזכה לחיבוקים מחבריו לקבוצה. עמוק בתוספת הזמן, לוקאס מורה ניסה לפרוץ לרחבה והוכשל ממש על הסף. קיין ניגש לבעיטה אך בעט חזק מדי ופספס את המסגרת. מוריניו מפסיד לראשונה בדרבי של צפון לונדון, 1:2 לארסנל בסיום!

אלכסנדר לקאזט , דויד לואיז | Julian Finney/Getty Images

הרכבים

ארסנל: ברנד לנו, סדריק, דויד לואיז, גבריאל, קיירן טירני, תומאס פארטיי, גרניט ג'אקה, סמית' רואו (וויליאן), מרטין אודגור, בוקאיו סאקה (ניקולא פפה), אלכסנדר לקאזט (מוחמד אל נאני)

טוטנהאם: הוגו לוריס, מאט דוהרטי, טובי אלדרווירלד, דווינסון סאנצ'ס, סרחיו רגילון, פייר-אמיל הויביירג, טנגי אנדומבלה (דלה עלי), לוקאס מורה, יונג-מין סון (אריק לאמלה), גארת' בייל (מוסא סיסוקו), הארי קיין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי