ממכבי ת"א לפרמיירליג? אקס נוסף של הצהובים מועמד לתפקיד נחשק

פריירה. נפרד עם ניצחון
חאבייר פריירה | דני מרון

לא מעט מאמנים שעברו בקריית שלום התקדמו לקבוצות בכירות וכעת אולי הגיע תורו של חאבייר פריירה, ששימש כעוזרו של יוקאנוביץ', עבד בנוסף תחת קרויף בסין ומוזכר כאופציה עבור שפילד יונייטד. גם הסרבי על הפרק

(גודל טקסט)

כשבועיים אחרי ששפילד יונייטד נפרדה מהמנג'ר כריס ווילדר, מי שהעלה אותה מהליגה האנגלית הראשונה עד הפרמיירליג ושירת אותה נאמנה במשך כמעט חמש שנים, היא עדיין לא הצליחה להתקדם עם אף אחד מהמועמדים להחליפו ובהחלט קיימת אפשרות שלא ימונה מאמן ראשי קבוע עד המשחק בשבת נגד לידס יונייטד. עם זאת, נראה שישנם שני מועמדים סופיים לתפקיד – ושניהם מוכרים היטב בישראל.

כשבוע אחרי שהוזכר סלבישה יוקאנוביץ' כמועמד המוביל לאימון שפילד יונייטד, שצפויה לרדת לצ'מפיונשיפ רשמית כבר במחזורים הקרובים לאור העובדה שהקבוצה צברה 14 נקוות ב-29 מחזורים ונמצאת בפער של 14 נקודות מחוף מבטחים, כעת בממלכה מדווחים שגם חאבייר פריירה עשוי לקבל את המשרה הנחשקת.

פריירה, למי שהשם לא מצלצל לו מוכר, היה עוזרו של יוקאנוביץ' בעבר בווטפורד, בפולהאם ובין לבין גם במכבי תל אביב. פריירה אף הדריך את מכבי תל אביב בינואר 2016 בניצחון 0:2 על הפועל רעננה, בתקופה שבין יוקאנוביץ' שכבר עזב לפולהאם (וחיכה לפריירה) ועד שהגיע פטר בוס. לאחר שעזב את קריית שלום, עוזר המאמן הספרדי המשיך לסין ושם מונה לעוזר מאמן של אדם אחר שמזוהה עם מכבי תל אביב – ג'ורדי קרויף כמובן שאז אימן את צ'ונגצ'ינג ליפאן.

חאבייר פריירה | Xinhua/Pan Yulong via Getty Images

בינואר לפני קצת יותר משנה הוא חזר לפולהאם למשרת ניהול ובספטמבר שב לסין, כמאמן ראשי של הנאן – קבוצתו הראשונה כמאמן ראשי לאחר כעשור, מאז מונה לתפקיד באלאבס ביוני 2009 ועד פיטוריו כעבור חצי שנה. כעת, בגיל 54, הוא עשוי לשוב לאנגליה פעם נוספת, אבל מהדלת הראשית כמאמן פרמיירליג.

יש לציין שבשפילד לא ממהרים למנות מחליף קבוע גם לאור העובדה שדי ברור כי שלקבוצה אין אפשרות לשרוד בפרמיירליג ומכיוון שעשויים להתבצע שינויים רבים בשוק המאמנים עד תום העונה, לא מן הנמנע שהמאמן הזמני פול הקינגבוטום ימשיך אולי אפילו עד תום העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי