ריו פרדיננד נזכר בבעיטה בברקוביץ': "היה רעש לא יאמן, אייל בכה"

אייל ברקוביץ' וג'ון הארטסון | PA Images via Getty Images

בלם העבר, ששיחק עם הקוסם בווסטהאם, משחזר את הרגע בו ג'ון הארטסון בעט בפניו של הישראלי: "למזלו זה קרה עם רגל שמאל ולא ימין, הוא ריסק לו את הפרצוף. זה היה כמו קרב אגרוף בין מתמודד במשקל כבד למשקל נוצה"

קבוצות: ווסטהאם
(גודל טקסט)

ניתן לומר שאחת התקריות הזכורות ביותר לאוהדי הכדורגל הישראלי לא קשורה להתרחשות על כר הדשא, או אם לדייק, לא שייכת בכלל לכדורגל. בספטמבר 1998, אייל ברקוביץ', אז בחור צעיר בן 26, פתח את עונתו השנייה במדי ווסטהאם האנגלית ששיחקה בפרמיירליג.

נחזור ל-2021. ריו פרדיננד, בלמה האגדי של מנצ'סטר יונייטד, התראיין אמש (רביעי) ל"BT ספורט" האנגלי ונשאל איזו תקרית אימונים הכי זכורה לו לאורך הקריירה, עקב העימות בסוף השבוע האחרון של שחקני צ'לסי, אנטוניו רודיגר והשוער קפה אריסבלאגה.

פרדיננד, שב-1998 שיחק במדי הפטישים כשחקן צעיר, נזכר במה שאירע בחודש ספטמבר של אותה שנה. "היינו באמצע אימון וערכנו כמה משחקונים פנימיים, בהם הקבוצה של ברקוביץ' לא הפסיקה לנצח. באיזשהו שלב, אייל חטף את הכדורגל מג'ון הארטסון והתחיל לרוץ תוך כדי שהוא צוחק. בשלב הזה אני ועוד כמה שחקנים אמרנו 'בוא נעצור את האימון לפני שזה ייגמר בדמעות'".

ג'ון הארטסון בועט באייל ברקוביץ'
ג'ון הארטסון בועט בפניו של אייל ברקוביץ' | מסך

בלם העבר המשיך: "ברקוביץ' המשיך לרוץ עם הכדור ולצחוק על הארטסון תוך כדי שהוא רודף אחריו, עד שהאחרון ירד לגליץ' ותיקל את אייל. ברקוביץ' קם מהרצפה תוך כדי שחש כאב, ושמע את הארטסון מסנן לעברו 'תפסיק להיות טיפש'. כאן, ברקוביץ' השתולל וצעק לעברו 'עוף ממני, מה אתה עושה?' כשמיד לאחר מכן הוא גם הכניס לו אגרוף לרגל. ג'ון לא איחר להגיב ופשוט שיגר לעבר פניו של ברקוביץ' בעיטה עם רגל שמאל, למזלו של אייל לא עם רגל ימין. הרעש היה לא ייאמן, הוא ריסק לו את הפרצוף".

"ואם כל זה לא מספיק, גם הבנות של ג'וליאן דיקס (שחקן בקבוצה) היו באותו זמן במתחם האימונים וצפו בתקרית. אחת מהן צעקה לעברו של דיקס 'אבא הוא בוכה'. זה היה באמת לא ייאמן, כמו קרב היאבקות בין מתמודד במשקל כבד נגד מתמודד במשקל נוצה".

גם ג'ו קול, ששיחק באותה תקופה בווסטהאם, הוסיף: "הייתי על הדשא ליד ברקוביץ' ושמעתי את הרעש. אומנם אי אפשר היה לקרוא לנו אספסוף, אבל הרבה דברים התרחשו במסגרת הקבוצה".

צפו בברקוביץ' מדבר על התקרית בסערה בממלכה עם לירן שכנר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי