ליברפול תנסה לנקום באסטון וילה, אגוארו צפוי לפתוח מול לידס

המשחק ההיסטורי בין ליברפול לאסטון וילה | Catherine Ivill/Getty Images

האלופה, ברצף של שישה הפסדי בית, תחזור בשבת לאנפילד ולא שוכחת את ה-7:2 המשפיל (17:00, ספורט2). חלוץ מנצ'סטר סיטי צפוי לקבל קרדיט, פפ יבצע רוטציה (14:30, ספורט2). צ'לסי תפגוש את פאלאס (19:30, ספורט2)

(גודל טקסט)

המחזור ה-31 בפרמיירליג יפתח הערב (שישי, 22:00, שידור ישיר בספורט2) עם המפגש בין פולהאם לוולבס, ויימשך מחר עם שלושה משחקים מסקרנים ביותר. במוקד, ליברפול תארח את אסטון וילה כשהיא חייבת ניצחון (החל מ-16:50, שידור ישיר בספורט2). בנוסף, מנצ'סטר סיטי תנסה לעשות צעד נוסף לעבר האליפות כאשר תתמודד מול לידס (החל מ-14:20, שידור ישיר בספורט2) וצ'לסי תפגוש את קריסטל פאלאס (החל מ-19:20, שידור ישיר בספורט2).

מנצ'סטר סיטי – לידס (14:30, ספורט2)

מעודדת מה-1:2 המאוחר על דורטמונד במשחק הראשון מבין שניים ברבע גמר ליגת האלופות, הקבוצה של פפ גווארדיולה תתמודד מחר מול זו של מרסלו ביילסה ותנסה להגדיל, לפחות זמנית, את הפער ממנצ'סטר היונייטד השנייה ל-17 נקודות. אגב, אחרי המשחק מחר, לשדים האדומים יהיו שני משחקים פחות מהסיטיזנס. למרות הכל, נראה ששום דבר לא ייקח את האליפות מהתכולים, שינסו לעצור אליה צעד נוסף מחר.

מנצ'סטר סיטי ניצחה בשלושת משחקיה האחרונים בפרמיירליג, ופפ צפוי לבצע מחר רוטציה רחבה יחסית. הסיבה היא הלו"ז הקריטי שמצפה לו בקרוב. ביום רביעי ייערך משחק הגומלין מול דורטמונד, ואי העפלה לחצי הגמר תחשב לכישלון. בשבת הבאה, התכולים יפגשו את צ'לסי בחצי גמר הגביע האנגלי לקרב חשוב נוסף, וב-25 באפריל ייערך גמר גביע הליגה מול טוטנהאם וז'וזה מוריניו.

פפ גווארדיולה | Tim Keeton – Pool/Getty Images

גווארדיולה ייהנה מסגל מלא. ז'ואאו קנסלו, קווין דה בריינה, רודרי, ריאד מחרז ופיל פודן נמצאים ברשימת השחקנים שככל הנראה יקבלו מנוחה ולא יעלו ב-11. סרחיו אגוארו וגבריאל ז'סוס בתמונת ההרכב. איימריק לאפורט, פרננדיניו ובנג'מין מנדי צפויים לפתוח.

מנגד, לידס מגיעה אחרי שני ניצחונות על פולהאם ושפילד יונייטד, אשר העלו אותה למקום ה-11 בטבלה עם מספר נקודות זהה לזה של ארסנל העשירית. ביילסה יגיע ללא ג'ק הריסון שלא ישחק נגד קבוצת האם שלו, ובהתקפה ישחקו יחדיו שני הכוכבים של הקבוצה – ראפיניה ופטריק במפורד.

סרחיו אגוארו | Tim Keeton/PA Images via Getty Images

ליברפול – אסטון וילה (17:00, ספורט2)

שמונה משחקים רצופים בליגה שליברפול לא ניצחה באנפילד. שמונה. חמור מכך, הקבוצה נמצאת ברצף של שישה הפסדים האצטדיון הביתי. נתונים פשוט הזויים, בהתחשב בכך שלפני שרצף ששת ההפסדים האלופה המכהנת הייתה ברצף יוצא דופן של 68 משחקים רצופים באנפילד מבלי שנכנעה. כמעט ארבע שנים שלמות.

מחר היא חייבת לקטע את הרצף הזה משלוש סיבות. הראשונה, היא חייבת נקודות במאבק על המקום הרביעי שמוביל לליגת האלופות בעונה הבאה. כרגע הקבוצה מדורגת במקום השביעי, ואם לא תסיים בטופ 4 רק זכייה בליגת האלופות העונה תדאג שהיא תהיה במפעל גם בעונה הבאה, אבל אי אפשר להגיד שהדבר ריאלי אחרי ההפסד 3:1 לריאל מדריד במשחק הראשון של רבע הגמר ביום שלישי. הסיבה השנייה היא כמובן לא לרשום שיא שלילי היסטורי, והסיבה השלישית – נקמה. אי אפשר לשכוח ה-2:7 הבלתי נתפס והמשפיל של אסטון וילה על ליברפול בסיבוב הראשון של העונה, במשחק שאולי ייזכר יותר מכולם העונה.

יותר מחודש עבר מאז משחק הליגה האחרון של ליברפול בבלומפילד, והמאמן יורגן קלופ בוודאי מקווה שהזמן יעשה את שלו ושחקניו ישתחררו מהטראומה, אבל קצת קשה לדעת מה לצפות מהמייטי רדס הלא יציבים, שכן בשני משחקי הליגה האחרונים הם ניצחו. מלבד וירג'יל ואן דייק, ג'ו גומז, ג'ואל מאטיפ וג'ורדן הנדרסון, שנעדרים תקופה ארוכה, גם דיבוק אוריגי יחמיץ את ההתמודדות. קלופ צפוי להעניק מנוחה לחלק משחקניו לקראת הגומלין מול ריאל מדריד ברביעי, ועל כן אחד מבין מוחמד סלאח וסאדיו מאנה אמור לפתוח על הספסל. שרדאן שאקירי צפוי לעלות ב-11, כמו גם ג'יימס מילנר. מנגד, ג'ק גריליש, הכוכב הענק של וילה, שנעדר בתקופה האחרונה, עשוי לחזור, אך הוא עדיין נמצא בספק.

יורגן קלופ | Fran Santiago/Getty Images

קריסטל פאלאס – צ'לסי (19:30, ספורט2)

הבלוז רשמו במחזור הקודם את ההפסד הראשון שלהם בעידן תומאס טוכל, וזה היה הפסד כואב במיוחד – 5:2 משוגע לווסט ברומיץ' מהתחתית. רצף של 14 משחקים בהם המאמן הגרמני לא היה מנוצח הסתיימו בהפסד שאף אחד לא יכול היה לחזות, אך חניכיו התאוששו מכך יפה מאוד וגברו 0:2 על פורטו במשחק הראשון של רבע גמר ליגת האלופות ביום רביעי האחרון.

צ'לסי צריכה לנצח כדי לחזור, לפחות באופן זמני, לארבע הראשונות בטבלה. כל נקודה קריטית שכן לא מעט קבוצות נמצאות במאבק ואסור לבלוז לאבד זאת. הנעדר היחיד של טוכל מהמשחק יהיה טיאגו סילבה, שירצה את ההרחקה שקיבל מול ברומיץ'. תמי אברהם שחוזר לעניינים נמצא בתמונת ההרכב. אצל קריסטל פאלאס, מישי בטשואיי לא ישחק מול הקבוצה ממנו הוא מושאל, ובהתקפה ימשיכו לשתף פעולה ווילפריד זאהה וכריסטיאן בנטקה.

תומאס טוכל | Fran Santiago/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי