סולשיאר: "מקווה שקבאני עוד יחגוג לעיני הקהל באולד טראפורד". מגווייר כועס

החלוץ שכבש ב-1:3 על טוטנהאם ועשוי לעזוב בקיץ, זכה לשבחים ממאמנו: "הוא הראה למה הוא ה-'9' שלנו. רצונו לחזור למולדתו מובן, אך נשמח לשמור עליו". הקפטן: "צריכים להפסיק לספוג ראשונים". וגם: כל המספרים

(גודל טקסט)

למנצ'סטר יונייטד היה חשבון פתוח עם טוטנהאם שהשפילה אותה 6:1 בסיבוב הקודם. השדים האדומים אמנם לא השיגו ניצחון כה מוחץ אך הפגינו אופי כשחזרו מפיגור בדרך ל-1:3 נהדר שמותיר אותם במקום השני בפער גדול מלסטר. שימו לב לזה: יונייטד השיגה 28 נק' מעמדה של פיגור – בתולדות הליגה, רק ניוקאסל (34 נק' בעונת 2001/02) ויונייטד עצמה ב-2012/13 (29 נק') הציגו מאזן טוב מזה. מאז הקמת הפרמיירליג זה היה המשחק ה-96 שיונייטד משיגה בו מהפך – יותר מכל אחת אחרת.

צפו במגווייר מדבר:

מעבר לכך, היה זה משחק חוץ 23 בליגה שיונייטד של אולה גונאר סולשיאר לא מפסידה בו. רק ארסנל מחזיקה ברקורד מרשים יותר (27 משחקים). מי שהשווה את התוצאה היה דווקא הקשר האחורי פרד, שסיים רצף של 73 נסיונות הבקעה לא מוצלחים. זה היה שערו השני בלבד בפרמיירליג והראשון מאז ספטמבר 2018 נגד וולבס. כשפרד כובש זו הפתעה אולם כשמייסון גרינווד מבקיע זה נראה די טבעי. האנגלי הגיע ל-13 שערי ליגה ורק לווין רוני היו יותר שערים בפרמיירליג וביונייטד לפני גיל 20 (15). הוא גם השחקן הראשון שכובש ומבשל כמחליף מאז עשה זאת כריסטיאנו רונאלדו ב-2003.

סולשיאר היה מרוצה מהביצועים של הקבוצה אך זעם על השער שנפסל לאדינסון קבאני. "אני חייב לומר שאם הבן שלי היה נשאר שלוש דקות על כר הדשא והוא זקוק לעשרה חברים כדי שיעזרו לו לקום – הוא לא יקבל אוכל", אמר בטענה לכך שיונג מין סון תפס את פניו אחרי שסקוט מקטומיניי נגע בו. גם הפרשן רוי קין אמר דברים דומים: "אם זו עבירה – כולנו צריכים לחזור הביתה". מיקה ריצ'ארדס הסכים איתו: "זה מביך, זה כבר לא כדורגל".

ובחזרה לנורבגי. המאמן שיבח את שחקניו: "זו הייתה תגובה עליונה ואופי מרהיב לאחר מכן. שיחקנו מחצית שנייה נהדר. הרגשנו שנעשה לנו עוול אחרי השער שלהם. אסור היה לתת להחלטה הזו להרוס לנו עונה טובה. השחקנים היו להוטים לנצח את המשחק ועשו את זה ובגדול".

קבאני כבש העונה חמישה שערים בנגיחה, כשרק דומיניק קלברט לווין הבקיע יותר. סולשיאר אמר עליו: "הוא מראה מדוע הוא ה-'9' שלנו. השער שלו היה מצוין וכך גם היתר. כמובן שזה עובר לו בראש לחזור לדרום אמריקה, אין לו כאן את המשפחה והוא אינו דובר את השפה, אם הוא יחליט להמשיך – נשמח שיהיה כאן. אנחנו רוצים לשמור עליו. הוא יודע מה אנחנו רוצים – לראות את אולד טראפורד מלא ואז הוא יחגוג לעיני הקהל שיאהב אותו".

אולה גונאר סולשיאר, הארי מגווייר | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

הארי מגוויר אמר: "לא היינו טובים בחצי השעה הראשונה, לפעמים זה קורה לנו אחרי משחק חוץ באירופה. עלינו ללמוד מכך ולהיות יותר אגרסיביים. זה מדהים שאנחנו כל הזמן חוזרים למשחק, אנחנו צריכים להפסיק לספוג ראשונים. אנחנו מבדרים את כולם אבל בטח שאנחנו לא מנסים לעשות את זה. אבל זה מראה שיש לנו אופי נהדר וגם רוח מנצחת. כל השערים שלנו היו איכותיים". על קבאני אמר: "זה מה שהוא עשה כל הקריירה. בגלל זה הוא כבש כל כך הרבה. לשאר יש הרבה מה ללמוד ממנו".

באנגליה החמיאו. "האורחת נלחמה בצורה מבריקה כדי לדחוף את טוטנהאם מהטופ4. יונייטד שוב עשתה קאמבק והפגינה אופי כשהיא מתעלמת מהחלטה שנויה מאוד במחלוקת", נכתב ב-"סקיי ספורטס". "כפי שהתרגלנו לראות העונה, הקבוצה של סולשיאר הדליקה את עצמה אחרי ההפסקה. ברונו פרננדס, מרקוס ראשפורד ופרד, יחד עם קבאני, השתלבו יפה ליד הרחבה". "קבאני לא ויתר וזכה לפרס על התנועה הנהדרת והאיום התמידי על שער היריבה", נכתב ב-"BBC" שם החמיאו גם לגרינווד.

שחקני יונייטד חוגגים. "לא נהנים לספוג ראשונים" | ADRIAN DENNIS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי