סיטי חולמת על ארבעה תארים: אגוארו בחוץ בחצי גמר הגביע מול צ'לסי

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

התכולים בדרך לאליפות, בחצי גמר ליגת האלופות, בגמר גביע הליגה ובשבת ינסו להעפיל לגמר הגביע האנגלי (19:20, ספורט2). החלוץ שוב ייעדר, פפ: "טוכל משעמם? כל אחד וסגנונו". מנגד, קפה יפתח וקובאצ'יץ' לא כשיר

(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי וצ'לסי חולמות. חולמות גם על הצלחה אירופית מסחררת אחרי ששתיהן העפילו השבוע לחצי גמר ליגת האלופות (הבלוז יפגשו את ריאל מדריד, הסיטיזנס את פריז סן ז'רמן), אך שתיהן גם חולמות על זכייה בגביע האנגלי. מחר (שבת, החל מ-19:20, שידור ישיר בספורט2) רק אחת תישאר עם החלום, כאשר שתיהן ייפגשו לקרב סופר מסקרן בוומבלי מסגרת חצי גמר הגביע.

בחצי הגמר השני, שייערך ביום ראשון, לסטר תתמודד מול סאות'המפטון (החל מ-20:20, שידור ישיר בספורט2) בוומבלי, והגמר עצמו ייערך ב-15 במאי, גם הוא באצטדיון הביתי של נבחרת אנגליה כמובן. אבל אם נחזור למשחק הגדול של חצי הגמר, אין ספק שהרבה עומד על הפרק, וגם אין ספק שלא משנה מי תעלה מחצי הגמר השני לגמר – הפייבוריטית לזכייה בתואר תבוא מחצי הגמר הזה.

מבחינת סיטי, ולא משנה כמה פפ גווארדיולה מנסה להמעיט את הנושא כחלק מהמלחמה הפסיכולוגית ביריבות, היא עדיין במירוץ לארבעה תארים. אחד כבר אפשר להגיד בכיס שלה, אליפות הפרמיירליג. חוץ מזה, כאמור, היא נמצאת בחצי גמר ליגת האלופות, חצי גמר הגביע האנגלי וביום ראשון הבא (ב-25 באפריל) היא תתמודד בגמר גביע הליגה מול טוטנהאם. החלום לזכות בהכל בחיים וממשי מאי פעם. ולכו תדעו, אולי סיטי וצ'לסי עוד ייפגשו בגמר ליגת האלופות.

הסיטיזנס הגיעו פעם אחת בלבד לגמר הגביע האנגלי בשמונה השנים האחרונות, ב-2018/19, אז גם זכו בתואר עם ה-0:6 הזכור על ווטפורד. מחר היא ככל הנראה תחסר את סרחיו אגוארו, שפשוט לא מצליח לייצר רצף משחקים קבוע העונה, וכידוע יעזוב בקיץ את הקבוצה אחרי 10 שנים. ז'ואאו קנסלו, שפתח על הספסל במשחק האחרון בליגת האלופות מול דורטמונד, אמור לחזור להרכב, וקיים סיכוי טוב שגם איימריק לאפורט יעלה ב-11.

פפ גווארדיולה | Chloe Knott – Danehouse/Getty Images

במסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות, המנג'ר פפ גווארדיולה נשאל האם קבוצתו תתקשה לשחק אחרי המאמץ הגדול שהשקיעה בניצחון על בורוסיה דורטמונד, והשיב: "הרבה יותר קל לשחק אחרי שעלינו לחצי גמר ליגת האלופות. הייתי שמח אם היה לנו יותר זמן ליהנות מההעפלה ולהתאושש טוב יותר, אבל זה לוח הזמנים של קבוצה שמועמדת לזכות בכל מפעל שהיא משתתפת בו. אנחנו מתאמנים טוב ומחר נפגוש את אחת הקבוצות הטובות באירופה, ננסה לעשות משחק טוב כדי להגיע לגמר".

ההשפעה של טוכל על צ'לסי והסגנון המשעמם שלו: "הכרתי אותו עוד במיינץ. כשהוא הגיע לדורטמונד, תוך שני משחקים הם כבר שיחקו בדיוק בסגנון שהוא רצה. קשה להיכנס לקבוצה במהלך העונה, אבל יש לו המון ניסיון במועדוני צמרת כמו פריז סן ז'רמן ועכשיו בצ'לסי. ידעתי מההתחלה שהוא יכול לעשות עבודה טובה. כל מאמן משחק בסגנון שלו. פרנק למפארד עשה עבודה אדירה בעונה הראשונה שלו, כשלפניה היה אסור לו להחתים שחקנים. אני מעריץ את שניהם כאנשים וכמאמנים. מחר נפגוש את תומאס, שיודע כמה אני מעריך אותו וכמה הוא טוב כמאמן. יהיה משחק טוב".

המנטליות הכי חזקה שהייתה לסיטי: "תמיד היינו חזקים, אבל בליגת האלופות המרווח לטעויות הוא מזערי במשחקי נוקאאוט. אני לא רוצה לשפוט את כל העונה לפי משחק או שניים. לא הייתה לנו הפסקה מאז העונה שעברה ותראו לאן הגענו. היינו שמחים להגיע לחצי הגמר גם לפני כן, אבל היינו שם בכל עונה ונהיה גם בעונה הבאה. לפעמים חשוב לעשות את הצעד, אבל חשוב להישאר יציבים כמועדון ולהילחם שוב".

תומאס טוכל | Fran Santiago/Getty Images

מנגד, צ'לסי תחסר את מתאו קובאצ'יץ', אבל מעבר לכך תומאס טוכל ייהנה מסגל מלא. קפה אריסבלאגה צפוי לקבל את הקרדיט בין הקורות במקום אדוארד מנדי, כפי שקורה העונה במשחקי הגביע. טיאגו סילבה עשוי לקבל מנוחה גם הוא, ונראה שקאי האברץ יפתח בחוד. במידה שהבלוז יצליחו לעלות לגמר, יהיה זה הגמר הרביעי שלהם בחמש העונות האחרונות, ובכך תעלה למקום השלישי בכל הזמנים במספר הגמרים במפעל עם 15 כאלה – כשרק ארסנל (21) ומנצ'סטר יונייטד (20) מקדימות אותה.

טוכל, שמעולם לא ניצח את גווארדיולה, דיבר על ההשפעה של הקטלאני עליו כמאמן: "הוא השפיע מאוד כשאימן את ברצלונה, צפיתי כמעט בכל משחק. התרשמתי מאוד מהדרך שבה הם הצליחו בסגנון הזה – עם שחקני הביתת, הכדורגל ההתקפי וההחזקה בכדור. הדבר הכי מרשים בקבוצה הייתה המנטליות ההגנתית אחרי איבדי כדור. למדתי מזה המון על כמה הרפתקני ואמיץ אתה יכול להיות בגישה שלך למשחקים. בזמנו אימנתי באקדמיה של מיינץ ובהמשך קודמתי לקבוצה הראשונה וזכיתי להזדמנות להתמודד איתו. זה לא תמיד היה עונג".

על החשיבות שיכולה להיות לניצחון בשלב כה קריטי של העונה: "זה תזמון טוב לפגוש את סיטי ופפ. משחק נגדם זה המבחן הכי טוב באירופה לטעמי, יחד עם באיירן מינכן. אם נצליח לנצח אותם, זה ייתן לנו דחיפה אדירה. אם לא, נהיה חייבים להסתכל על זה כאתגר וכהזדמנות לצמוח, כי אנחנו הולכים לקראת מאבקים גדולים. זה לא רק הגביע האנגלי, אלא גם הקרב על מקום ברביעייה הראשונה בפרמיירליג וליגת האלופות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי