מייסד ספוטיפיי מעוניין לרכוש את ארסנל, שהגיעה לשפל חדש

התותחנים הפסידו 1:0 לאברטון משער עצמי של השוער ברנד לנו והמספרים של מיקל ארטטה מביכים למדי גם מול אלו של אונאי אמרי. מנגד, המיליארדר השוודי דניאל אק הצליח לספק מעט תקווה לאוהדים

קבוצות: ארסנל אברטון
(גודל טקסט)

ביום חמישי תתארח ארסנל בספרד אצל ויאריאל למשחק הראשון של חצי גמר הליגה האירופית ואם לשפוט את היכולת של התותחנים אמש (שישי) במשחק הבית נגד אברטון, המנג'ר מיקל ארטטה צריך לקוות ששחקניו פשוט מזלזלים בימים אלו בפרמיירליג – אחרת גם באירופה המסע המוצלח יסתיים באכזבה קשה.

ארסנל רשמה משחק ליגה שני ברציפות ללא ניצחון ולהוציא את ה-0:3 הקליל על שפילד יונייטד היא עם ניצחון אחד בחמשת המחזורים האחרונים, אחרי שאתמול נכנעה 1:0 בביתה בעקבות טעות קשה של השוער ברנד לנו שלמעשה כבש שער עצמי בדקה ה-76 והעניק לאברטון ניצחון שמשאיר אותה בחיים גם במאבק על ליגת האלופות.

מה שמדהים הוא שהיה זה הפסד שביעי של ארסנל באצטדיון האמירויות רק העונה בליגה – מספר שארסן ונגר הגיע אליו רק אחרי שש שנים כמאמן ארסנל. גם בהשוואה לאונאי אמרי, הקבוצה של ארטטה כבשה 44 שערים בלבד ב-33 משחקים ואילו אצל אמרי ב-2018/19 היא הגיעה ל-73 שערים ב-38 מחזורים וגם תחת ונגר בעונתו האחרונה ב-2017/18 היא כבשה 76 שערים. בטבלה ארסנל יכולה להידרדר השבוע עד המקום ה-11 והיא במרחק של שש נקודות מאברטון השמינית בעקבות הפסד.

אם לא די בכך, היא גם נכנעה לאברטון בפעם הראשונה בהיסטוריה באצטדיון האמירויות – הניצחון האחרון של אברטון על ארסנל בלונדון היה ב-1996, לפני 25 שנה ובסך הכל 26 משחקים. בכך אברטון הצטרפה גם ללסטר שלא ניצחה את ארסנל בחוץ עד העונה מאז 1973, לוולבס שלא ניצחה מאז 1979 ולברנלי שלא ניצחה בלונדון מאז 1974 – כל הרצפים נקטעו העונה. אגב, זו גם פעם ראשונה שאברטון מנצחת את ארסנל בבית ובחוץ באותה עונה מאז עונת 1985/86.

דני סבאיוס מסתתר מבושה | JUSTIN SETTERFIELD/POOL/AFP via Getty Images

ומה אמר ארטטה להגנתו במסיבת העיתונאים? בעיקר כעס על שופטי המסך שגזלו מקבוצתו כדור עונשין מ-11 מטר בעקבות נבדל גבולי: "הספיק לי מהשימוש ב-VAR. אנחנו לא מקבלים הסברים על שום דבר וכשמסבירים לנו מתנצלים על טעויות שיפוט. זה פוגע בהמון אנשים, גם בנו שזו עבודתנו וכמובן שמעל לכל זה פוגע במועדונים. אני לא יכול להבין את זה. אני בכדורגל שנים רבות ואני עדיין לא מוצא תשובות לזה".

אם הליגה האירופית חשובה יותר ועל הטעות של לנו: "הגענו לרגעי ההכרעה של העונה וקשה לי להסביר איך פספסנו חמש נקודות בפרמיירליג בשני המשחקים האחרונים. יהיה לנו מאוד קשה להגיע לאירופה דרך הליגה. לגבי לנו, הוא השוער הראשון שלנו שהציל אותנו הרבה פעמים וגם טעויות הן חלק מהמשחק. אני טועה וכולם טועים".

למרות כל זאת, יש גם מה שנראה כמו חדשות טובות עבור אוהדי התותחנים – יש מי שמעוניין לרכוש את המועדון מידי סטן קרונקי. מדובר בדניאל אק השוודי, מייסד ומנכ"ל אפליקציית המוזיקה המוצלחת ספוטיפיי שצייץ בעצמו על רצונו לרכוש את התותחנים. הונו של אק בן ה-38 מוערך בכמעט 5 מיליארד ליש"ט ואחרי המחאות הקשות נגד קרונקי אתמול, יהיה מעניין לראות אם היזם השוודי אכן ייכנס לתמונה.

אוהדי ארסנל במחאה | Twitter/GettyImages

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי