בראשון: ארסנל החבולה חוזרת לליגה, יונייטד פותחת שבוע מטורף

אדינסון קבאני | Claudio Pasquazi/Anadolu Agency via Getty Images

התותחנים יארחו את ווסט ברומיץ' (20:50 בספורט2) ויקוו לשים את האכזבה מאירופה מאחוריהם, אובמיאנג צפוי לפתוח על הספסל של ארטטה. סולשיאר ייצא לוילה (15:50 בספורט2) ויחל רצף של שלושה משחקים בחמישה ימים

(גודל טקסט)

לאחר שמרבית משחקיו כבר נערכו, המחזור ה-35 בפרמיירליג יימשך מחר (ראשון), כאשר במוקד שתי הקבוצות ששיחקו ביום חמישי האחרון בחצאי גמר הליגה האירופית יעלו לכר הדשא: מנצ'סטר יונייטד תצא לאסטון וילה (15:50, שידור ישיר בספורט2) בעוד ארסנל תארח את ווסט ברומיץ' (20:50, שידור ישיר בספורט2).

אסטון וילה – מנצ'סטר יונייטד (ראשון ב-15:50, שידור ישיר בספורט2)

החבורה של אולה גונאר סולשיאר מגיעה במצב רוח נפלא לוילה פארק, הודות להעפלה המרשימה שלה לגמר הליגה האירופית לאחר שהדיחה את רומא בשלב חצי הגמר עם 5:8 גדול בסיכום צמד המפגשים שערכה מול האיטלקים. על העלייה לגמר, שייערך בסוף החודש בגדנסק שבפולין, חתום איש אחד מרכזי: אדינסון קבאני.

לא מעט ביקורות נשמעו על האורוגוואי האדיר מאז שנחת באולד טראפורד בקיץ האחרון, כאשר חלקן אף מוצדקות, אבל נדמה שככל שאנו מתקרבים לשלבי המאני טיים של העונה, הוא מעלה את רמת המשחק שלו ומספק מספרים נהדרים. "אל מטאדור" נבחר על ידי השדים האדומים לשחקן חודש אפריל, ומבט חטוף על הסטטיסטיקה שלו מחודש זה מסבירה בדיוק למה: שבעה שערים ושלושה בישולים בשמונה משחקים, בהם הוביל את קבוצתו לגמר הליגה האירופית ורצף תוצאות חיוביות בליגה שביססו את יונייטד במקום השני בטבלה.

באשר למשחק מחר, סולשיאר יודע כי עומד בפניו שבוע עמוס במיוחד, עם לא פחות משלושה משחקי ליגה בחמשת הימים הקרובים, כאשר בשלישי לסטר החזקה תתארח באולד טראפורד ובחמישי ליברפול תגיע לתאטרון החלומות כדי להשלים את המשחק שנדחה משבוע שעבר עקב התפרעות האוהדים. לאור לוח הזמנים הצפוף, המנג'ר הנורבגי צפוי להעניק מנוחה ללא מעט שחקני מפתח, ביניהם הארי מגווייר שעד כה לא החמיץ דקה אחת במסגרת הפרמיירליג. סולשיאר התייחס לקפטן כשאמר כי "זה נתון שהוא עשוי היה להתגאות בו מאוד, אבל לאור המצב אני לא רואה איך זה קורה כרגע".

מי שעשויים לקבל את הקרדיט בהרכב הם סקוט מקטומיניי, ויקטור לינדלוף ודין הנדרסון שצפוי להעניק מנוחה בין הקורות לדויד דה חאה. בהתקפה לעומת זאת, סוללת הכוכבים של השדים אמורה לשתף פעולה פעם נוספת, כאשר ברונו פרננדס, מרקוס ראשפורד ואדינסון קבאני כמובן אמורים לעלות ב-11 של סולשיאר. בנוסף לכך, יונייטד יכולה להתעודד משני נתונים מדהימים מבחינתה: היא לא הפסידה ב-24 משחקי החוץ האחרונים שלה במסגרת הליגה (15 ניצחונות ותשע תוצאות תיקו), אך היא בוודאי תעדיף את העובדה כי היא לא ירדה מנוצחת מכר הדשא בוילה פארק מאז שנת 1995 (!). בהחלט נתון מרשים.

במידה ותשיג מחר את שלוש הנקודות, המדורגת שנייה בטבלה תעלה את מאזנה ל-70 נקודות ותפתח פער מבטיח מלסטר השלישית, אותה היא גם תפגוש באמצע השבוע, אך חשוב מכך היא תגדיל את ההפרש מווסטהאם החמישית ל-12 נקודות כאשר יישארו ארבעה מחזורים לתום העונה ובכך תבטיח מעשית השתתפות בליגת האלופות גם בעונה הבאה. אגב, בסיבוב הקודם באולד טראפורד, יונייטד ניצחה את וילה 1:2 משערים של פרננדס ואנתוני מרסיאל, שלא ישחק מחר עקב פציעה ארוכה ממנה הוא סובל.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Matteo Ciambelli/DeFodi Images via Getty Images

ארסנל – ווסט ברומיץ' (ראשון ב-20:50, שידור ישיר בספורט2)

כגודל הציפיות, כך גודל האכזבות. לאחר עוד עונה רעה במסגרת המקומית, התותחנים קיוו שהליגה האירופית תשמש עבורם גלגל הצלה ותעניק להם סיום מתוק לעונה מרה, אך כשלו במשימה והודחו בחצי גמר המפעל לאחר 0:0 ביתי וסופר מאכזב מול ויאריאל והאקס אונאי אמרי. למרות זאת, למיקל ארטטה ושחקניו אין יותר מדי זמן להתאושש כאשר כבר מחר הם יארחו את קבוצת התחתית של סם אלרדייס, שעשויה בתום המחזור לרדת רשמית לליגת המשנה במידה ולא תנצח ובמקביל ברנלי תשיג יותר נקודות ממנה.

כאמור, המארחת תגיע להתמודדות במצב רוח רע במיוחד, וארטטה התייחס לכך כשאמר: "השחקנים הרוסים, רצינו מאוד לזכות בתואר אירופי עבור המועדון. אנחנו מודעים לתחושת האוהדים, אבל כעת עלינו להוכיח להם על כר הדשא שביצענו התקדמות בעונה הלא פשוטה הזו". לגבי רשימת הפצועים, אמר המנג'ר הספרדי: "לקאזט עדיין לא כשיר במאת האחוזים, וגם לצערנו איבדנו את ג'אקה לפני המשחק נגד ויאריאל. לגבי סדריק סוארס, הוא כעת מרגיש טוב וייתכן כי הוא ייכלל בסגל למשחק".

אם בהרכב עסקינן, החלוץ הצרפתי עשוי לפתוח אך קיימים סיכויים נמוכים כי הוא ישלים את מלוא 90 הדקות, אובמיאנג ימתין על הספסל וצפוי להשתלב במהלך המשחק. בנוסף אליו, מרטין אודגור צפוי לקבל את הקרדיט בקישור, כאשר בהגנה קאלום צ'יימברס וגבריאל עשויים לקבל הזדמנות ממאמנם.

אדי נקטייה, ניקולא פפה | Charlotte Wilson/Offside/Offside via Getty Images

אם תנצח, ארסנל תחבר ניצחון ליגה שני ברציפות לראשונה מאז סוף ינואר, תקופה שבמהלכה היא ערכה 14 משחקים. עקב כך, מצבה העגום בטבלה לא כל כך מפתיע: המארחת מדורגת במקום העשירי בלבד, מרחק חמש נקודות מליברפול השביעית לה גם יש משחק עודף ביד. אין ספק שאם התותחנים עוד חולמים על כרטיס לאירופה בעונה הבאה, כל תוצאה פרט לניצחון מחר באמירויות ייחשב לאכזבה גדולה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי