אנגליה: ההתאחדות לא תעניש שחקנים שיביעו תמיכה בישראל או בפלסטין

ווסלי פופאנה וחאמזה צ'ודהורי בוומבלי | מסך

לאחר חגיגת שחקני לסטר עם דגל פלסטין בתום גמר הגביע, דיווחים בממלכה טוענים כי גם קבוצות ואוהדים יוכלו להביע את עמדתם הפוליטית על ידי הכנסת דגלים למגרשים, כל זאת מבלי לספוג קנס או עונש משמעתי

(גודל טקסט)

ההסלמה הביטחונית שחלה בארץ בימים האחרונים משפיעה כמובן גם על עולם הספורט, כאשר משחקים רבים נדחו בכלל ענפי הספורט. המבצע ברצועת עזה גורר לא מעט תגובות גם מרחבי העולם, בין היתר של ספורטאים רבים, חלקם בעלי השפעה חברתית לא מועטה.

אחד האירועים שעוררו סערה בנושא התרחש לאחר ששני שחקני לסטר נראו חוגגים על כר הדשא עם דגל פלסטין מיד לאחר זכיית השועלים בגביע האנגלי אחרי הניצחון בגמר מול צ'לסי. הצעד הנ"ל עורר תגובות מצד לא מעט אנשים מעולם הספורט, כולל ערן זהבי למשל, שהגיב לשניים באופן יצירתי.

עד כה לא נמסרה תגובה של אף גוף רשמי בנושא, אך על פי דיווח שהתפרסם באנגליה, ההתאחדות האנגלית קיבלה החלטה בנוגע למי שייקח צד במאבק. על פי ה"דיילי מייל" הבריטי, ההתאחדות הצהירה שהיא לא תעניש אוהדים, שחקנים ואפילו קבוצות שיציגו דגלי ישראל או פלסטין במהלך המשחקים שנותרו עד לסיום העונה.

לפי הדיווח, לקראת חזרת הקהל למגרשים בשני המחזורים האחרונים של הפרמיירליג, לא תיאסר הכנסה של אמצעים המביעים הזדהות פוליטית עם כל אחד מן הצדדים, ישראל או פלסטין. יש לציין כי מספר רב של שחקנים בליגה כבר נקטו עמדה בכל הנוגע למבצע הנערך כרגע בדרום הארץ, כאשר בין היתר הספיקו להתבטא בנושא פול פוגבה, ריאד מחרז, מוחמד אלנני ועוד.

פוגבה. הביע את עמדתו לגבי המצב בארץ | Martin Rickett/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי