הראשון מאז 1989: רובן דיאס נבחר לשחקן העונה של העיתונאים באנגליה

רובן דיאס | Michael Regan/Getty Images

הבלם הפורטוגלי של מנצ'סטר סיטי הפך לשחקן ההגנה הראשון שזוכה בתואר היוקרתי מזה 32 שנה: "מה הרגע האהוב עליי בליגת האלופות...? הוא עוד לא הגיע", סיפר בראיון לאחר קבלת הפרס

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

בספטמבר האחרון, רגע לפני שחלון ההעברות נסגר, הודיעה מנצ'סטר סיטי על רכישתו של הפורטוגלי רובן דיאס. הבלם בן ה-23 נרכש מבנפיקה תמורת כ-65 מיליון יורו וחתם לשש שנים, ימים ספורים לאחר שהקבוצה של פפ גווארדיולה קיבלה חמישייה מלסטר.

כיום, כעשרה ימים לפני שעונת 2020/21 תסתיים רשמית עם גמר ליגת האלופות וייפתחו ההכנות ליורו, זכה בלם הרכש של מנצ'סטר סיטי בתואר אישי ראשון על עונת בכורה אדירה בממלכה: הוא נבחר לשחקן העונה של העיתונאים באנגליה.

דיאס שותף העונה ב-31 משחקי פרמיירליג (2,755 דקות) ורשם 880 דקות ב-10 הופעות בליגת האלופות, שני מפעלים בהם מנצ'סטר סיטי הייתה ביד רמה מעל השאר: בפרמיירליג השיבו לעצמם התכולים את תואר האליפות והקבוצה ספגה 32 שערים בלבד ב-37 משחקים, בליגת האלופות תנסה הקבוצה לזכות בתואר הנכסף לראשונה בתולדותיה כשתפגוש את צ'לסי. בנוסף זכה דיאס עם מנצ'סטר סיטי גם בגביע הליגה.

דיאס קיבל מעל מחצית מקולות העיתונאים וכך הקדים את קווין דה בריינה, חברו לקבוצה, ואת הארי קיין מטוטנהאם שנמצא בצוותא עם מוחמד סלאח בפסגת מלך השערים (22 כ"א) ומוביל עם טבלת מלך הבישולים עם 13. דיאס הוא למעשה שחקן ההגנה הראשון שזוכה בתואר מאז 1989 (!), הפורטוגלי השני אחרי כריסטיאנו רונאלדו, הכי צעיר מאז גארת' בייל והשלישי שעושה זאת בעונת הבכורה שלו בממלכה.

רובן דיאס, שחקן העונה של העיתונאים באנגליה | ארגון העיתונאים באנגליה

"אני אוהב לנצח וזה הדבר היחיד שאתם צריכים לדעת עליי", אמר רובן דיאס כשנשאל על הזכייה, "כולם רוצים להשתפר בכל מה שהם עושים ואני חושב שאני בנקודה הנכונה ורוצה להודות להודות לכולם על התמיכה ובתקווה שבקרוב נחזור לשחק מול אצטדיונים מלאים".

עוד אמר דיאס: "המנטליות הנכונה שיודעת להפוך פחד לעוצמה, זה דבר טוב וחשוב. צריך לדעת להפוך דברים שליליים לחיוביים ואלו תכונות שמילדות שאבתי מאבי – כעת אני נושם אותן מדי יום. זה מה שהפך אותי למה שאני היום, בידיעה שאני מתעורר כל בוקר ורוצה להשתפר. הכי חשוב הוא שיהיו סביבך שחקנים עם הגישה הנכונה, כאלה שיידעו להרים אותך כשצריך, בידיעה שאם טעית יהיה מי שיהיה שם לתקן".

לקראת גמר ליגת האלופות הוא גם נשאל מה הרגע האהוב עליו עד כה ועל כך השיב: "הרגע האהוב עליי בכל ההיסטוריה של ליגת האלופות…? הוא עוד לא הגיע".

רובן דיאס | Gareth Copley/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי