משחק פרידה מאגוארו ואולי גם מקיין: לקראת מחזור הסיום בפרמיירליג

סרחיו אגוארו חוגג אליפות ב-2019 | Shaun Botterill/Getty Images

ראשון ב-18:00, ישיר בחבילת הערוצים: מנצ'סטר סיטי תחגוג אליפות נגד אברטון ותיפרד מגדול שחקניה, צ'לסי וליברפול תלויות בעצמן בקרב על ליגת האלופות, לסטר תתפלל למעידה של אחת מהן ומי יסיים כמלך השערים?

(גודל טקסט)

זו הייתה עונה מאתגרת, אינטנסיבית, כמעט ללא פגרות ועם לא מעט אילוצים ודחיות ובעיקר עם הרבה דרמות ומהפכים. מחר (ראשון, 18:00 בחבילת הערוצים של ספורט1) תגיע לסיומה עונת 2020/21 בפרמיירליג עם מחזור סיום שיכלול לא מעט הכרעות: אלופה חדשה-ישנה כבר יש וגם שלוש היורדות נקבעו, אבל רק מחר נגלה מי יהיו הנציגות בליגת האלופות, בליגה האירופית ובליגה האזורית החדשה ובעיקר נבין היכן תשחק ליברפול בעונה הבאה.

לאחר 37 מחזורים בפרמיירליג, כאמור מנצ'סטר סיטי השיבה לעצמה את התואר ומחר היא תחגוג רשמית את הזכייה לעיני אוהדיה במשחק בית מול אברטון, מפולהאם, ווסט ברומיץ' ושפילד יונייטד כבר נפרדנו לפני שהן חוזרות לצ'מפיונשיפ ואילו במקומות 3-7 שום דבר לא סגור – סיטי ויונייטד באלופות וכל השאר עדיין ממתינות לראות היכן יסיימו וישחקו בעונה הבאה.

אסטון וילה – צ'לסי (ישיר בספורט4)

שישה ימים לפני גמר ליגת האלופות בפורטו נגד מנצ'סטר סיטי, תומאס טוכל ושחקניו יתארחו בברמינגהאם ובידיעה שהם חייבים לנצח כדי להבטיח את מקומם בליגת האלופות בעונה הבאה. לבלוז שבמקום השלישי יש 67 נקודות, נקודה אחת בלבד מעל ליברפול ומעל לסטר שבמקומות 4-5 ועל כן גם תוצאת תיקו עלולה לעלות להם ביוקר.

טימו ורנר. צ'לסי עוד לא יכולה לחשוב על גמר האלופות | Catherine Ivill/Getty Images

זכייה של צ'לסי בליגת האלופות תבטיח לה מקום במפעל היוקרתי גם אם תרד למקום החמישי, אבל טוכל הבהיר במסיבת העיתונאים שלגמר תגיע הקבוצה במטרה לנצח ולא בשביל להבטיח מקום במפעל: "הכל בידיים שלנו ואנחנו אלו שצריכים להכריע את עתידנו, לכן אנחנו נערכים למשחק במטרה לנצח אותו וצריכים להיות מוכנים לכל תרחיש. נעקוב גם אחרי התוצאות בליברפול ובלסטר לקראת הסיום ובמידת הצורך גם נסתכן ונבצע שינויים". אנגולו קאנטה בספק גדול למשחק וייתכן שלא ישותף כדי לא לסכן אותו לקראת ליגת אלופות, בעוד הבלם אנדראס כריסטנסן התאושש וחזר לסגל.

מנגד, דין סמית', מנג'ר אסטון וילה שבמקום ה-11 ואיבדה סיכוי להעפיל לאירופה, סיפר על המוטיבציה של שחקניו: "יש שחקנים כמו אמיליאנו מרטינס ואולי ווטקינס שהמשפחות שלהם טרם זכו לראות אותם משחקים בווילה פארק. אנחנו נשחק מחר מול 10,000 צופים וכולנו יודעים שיש שלקהל יש ציפיות מאיתנו". ג'ק גריליש, שפתח גם בניצחון על טוטנהאם, אמור לשמור על מקומו ב-11.

ליברפול – קריסטל פאלאס (ישיר בספורט2)

בדומה לצ'לסי, גם ליברפול תלויה בעצמה. רק במחזור שעבר הצליחו להשתחל יורגן קלופ ושחקניו בחזרה לטופ 4, בזכות צ'לסי שניצחה את לסטר, וכעת הם מוליכים על מחזיקת הגביע הטרייה בהפרש שערים בלבד. האלופה היוצאת רשמה חצי עונה מסויטת באנפילד, אבל מחר מול רוי החבורה של רוי הודג'סון הוותיק שהודיע על עזיבה, היא חייבת לנצח וגם לנסות להבקיע ככל שניתן כדי להימנע מתרחיש שנראה לא סביר ובו לסטר מביסה את התרנגולים.

ליברפול לא צפויה לבצע שינויים בהרכב ומוחמד סלאח צפוי לפתוח ובוודאי ינסה למצוא את הרשת ולסיים כמלך שערי הפרמיירליג (לזכותו 22, כמו להארי קיין), אבל לסגל עשויים לשוב הקפטן ג'ורדן הנדרסון וגם דיוגו ז'וטה שנראה היה שגמר את העונה ואתמול במסיבת העיתונאים המנג'ר לא ציין את שמו ברשימת הפצועים. יהיה מעניין לראות אם יהיה זה משחק פרידה מהקבוצה של ג'ורג'יניו ויינאלדום שמסיים את חוזהו וכמובן שזו תהיה הפעם הראשונה העונה שיציע "הקופ" המפורסם לא יישאר סגור ויתמלא באוהדי ליברפול הקולניים.

מוחמד סלאח. בוודאי ינסה להבקיע | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

לסטר – טוטנהאם (ישיר בספורט3)

בשבת שעברה חגגו השועלים זכייה בגביע עם ניצחון על צ'לסי, אבל ביום שלישי האחרון הם נכנעו לאותה קבוצה ואיבדו את מקומם בטופ 4. המשמעות היא שלסטר נמצאת בסכנת הדחה מליגת האלופות במחזור סיום העונה זו השנה השנייה ברציפות וכדי לשוב למפעל היוקרתי ביבשת היא תצטרך לנצח ולקוות למעידה של אחת מבין צ'לסי או ליברפול. הבלם ג'וני אוואנס שנפצע כבר לא ישוב לשחק העונה, אבל פרט לכך לזכות ברנדן רוג'רס עומד סגל מלא והוא כמובן ימשיך לתלות תקוות בחלוץ הכי לוהט בליגה, קלצ'י איהנאצ'ו שישתף פעולה בחוד עם ג'יימי וארדי.

ללסטר לא מצפה משחק קל כידוע, כי מולה תתייצב טוטנהאם שבמקום השביעי המוביל למשחקי הליגה האזורית. התרנגולים רשמו הפסד מביך לאסטון וילה באמצע השבוע והמשחק הזה עשוי להיות הופעת הפרידה של הארי קיין מהקבוצה, על רקע הדיווחים שהוא עשוי לעבור למנצ'סטר סיטי או צ'לסי. קיין גם ינסה לסיים כמלך שערי הליגה, כשעכעת הוא בשוויון עם מוחמד סלאח – לכל אחד 22 שערים. גם גארת' בייל צפוי לפתוח וכנראה ישוב בעונה הבאה לריאל מדריד ממנה הושאל. טוטנהאם במרחק שלוש נקודות מווסטהאם, כך שניצחון שלה ומעידה של הפטישים ישלחו אותה לליגה האירופית.

הארי קיין | Richard Heathcote/Getty Images

מנצ'סטר סיטי – אברטון (ישיר בחגיגה אנגלית בספורט1)

קבוצה נוספת שעוד חולמת על קמפיין אירופי היא אברטון של קרלו אנצ'לוטי, שככל הנראה תזדקק לניצחון בשביל להשיג את המטרה וגם אז היא לא תלויה בעצמה, אלא במה שתשיג טוטנהאם, אבל מצפה לה המשוכה הכי קשה שיש – האלופה הטרייה מנצ'סטר סיטי, שמחר תחגוג רשמית את הזכייה מול אוהדיה ולאחר מכן תצא לפורטוגל ותחל רשמית בהכנות לקראת צ'לסי.

במסיבת העיתונאים הבהיר פפ גווארדיולה שבשלב זה הוא לא חושב על רוטציות רחבות ושינויים קיצוניים, כפי שעשה לא פעם: "כולם כשירים, כולל סרחיו אגוארו ששב לאימונים ביום חמישי, רק ז'ואאו קנסלו ייעדר בעקבות ההרחקה שלו נגד ברייטון. אנחנו נעלה בהרכב עם שחקנים שרוצים לנצח ובידיעה שיש שישה ימים עד גמר ליגת האלופות וששחקנים יכולים להיפצע גם באימון, כך שאם מישהו ייפצע אז זה חוסר מזל ו אין מה לעשות".

בין השורות הזכיר גווארדיולה את העובדה שאגוארו חזר לאימונים והארגנטינאי ישחק בוודאות מול אברטון ויזכה להופעת פרידה מהסיטיזנס במסגרת הפרמיירליג ולקראת מעבר לברצלונה, לאחר שהשלים עשור במועדון והפך לגדול שחקני הקבוצה בכל הזמנים: "אנחנו נצטרך להחליט אם הוא מספיק כשיר כדי לפתוח בהרכב או שהוא יעלה מהספסל, אבל ככל שהוא יוכל לשחק , הוא ישחק", אמר גווארדיולה. מובן מאליו ש"קון" צפוי להיות בסגל גם בגמר ליגת האלופות, אבל נראה שמחר זו תהיה הופעתו האחרונה בהרכב.

סרחיו אגוארו
פרידה מאגדה. אגוארו חוגג אליפות ב-2012 | PAUL ELLIS/AFP/GettyImages

משחקים נוספים (ישיר בחגיגה אנגלית בספורט1): ארסנל – ברייטון, פולהאם – ניוקאסל, לידס יונייטד – ווסט ברומיץ' אלביון, שפילד יונייטד – ברנלי, ווסטהאם – סאות'המפטון, וולבס – מנצ'סטר יונייטד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי