ויינאלדום נפרד, קלופ טען להישג משמעותי: ליברפול מסכמת עונה

ההולנדי יעזוב לאחר חמש שנים ולטענתו לא מבחירה: "אני רוצה להישאר, אבל לצערי דברים לא הסתדרו. לא חתמתי בשום קבוצה אחרת ובכדורגל הכל לקרות". וגם: השגת המקום השלישי והכרטיס לאלופות והשת"פ במרכז ההגנה

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

איזו עונה מטלטלת עברה על ליברפול. אחרי עונת אליפות היסטורית, מכת פציעות שלא נגמרת הותירה את יורגן קלופ בלי אף אחד מהבלמים שלו, שחקנים נדבקו בקורונה, חלום האליפות נגוז אי שם בתחילת 2021 על אף שזמן קצר לפני כן הקבוצה עוד הוליכה את הטבלה ומי היה מאמין שדווקא באנפילד – אולי המגרש הכי ביתי באירופה – ליברפול לא תצליח להבקיע במשך חודשים, תפסיד לראשונה אחרי 68 משחקים ותצטרך להיאבק על המקום בליגת האלופות עד השנייה האחרונה של העונה.

סוף טוב הכל טוב, אתמול (ראשון) ליברפול ניצחה בביתה 0:2 את קריסטל פאלאס הודות לצמד של סאדיו מאנה, גם חלפה על פני צ'לסי שהפסידה לאסטון וילה והצליחה לסיים במקום השלישי ועם הכרטיס לליגת האלופות, משימה שהיו מי שחשבו שהיא לא אפשרית עוד בתחילת החודש.

"מכלום ושום דבר לליגת האלופות תוך חמישה שבועות, זה הישג משמעותי ואני חושב שהגיע לנו", אמר בסיום קלופ, שעוד לפני המשחק טען שגם מנצ'סטר סיטי – שזכתה באליפות בצדק גם על פיו – לא הייתה מצליחה לזכות בתור אילו הייתה עוברת את מכת הפציעות שספגה ליברפול, שבין השאר איבדה את הבלמים ג'ואל מאטיפ, וירג'יל ואן דייק וג'ו גומז וסבלה במהלך העונה מלא מעט היעדרויות של השוער אליסון, הקפטן ג'ורדן הנדרסון ואחרים.

סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images

קלופ שיבח את צמד הבלמים הצעירים שלו בשבועות האחרונים, נתניאל פיליפס וריס וויליאמס שבשום תכנית לא היו אמורים לשחק העונה יותר מדי, אם בכלל: "צריך לדבר עליהם ולומר את זה: מה שהם עשו זה מדהים. ההתקדמות שלהם אדירה והם צריכים להיות גאים בעצמם, הם שחקנים ברמה אחרת לגמרי עכשיו וזה נחמד מאוד להיות חלק מזה".

ריס וויליאמס ונתניאל פיליפס | Alex Livesey/Getty Images

לצד החגיגות, בליברפול גם נפרדו אתמול מקשר הקבוצה בחמש השנים האחרונות, ההולנדי ג'ורג'יניו ויינאלדום שמסיים את חוזהו ולאחר חודשים של מו"מ לא הצליחו הצדדים להגיע לסיכום. לפי ויינאלדום, אם זה היה תלוי בו הוא היה נשאר: "החרטה היחידה שלי היא שלא אעזוב עם תואר, זה היה יכול להיות מדהים, אבל בנסיבות שנוצרו זו הייתה משימה קשה מאוד. אני מאוד עצוב כי נראה שזה היה המשחק האחרון שלי בקבוצה ואני אומר את זה כשאני נלחם בדמעות. אני רוצה להישאר, אבל לצערי דברים לא הסתדרו ונראה שאתחיל הרפתקה חדשה. אני רק רוצה לומר שלא חתמתי בשום קבוצה אחרת ובכדורגל הכל יכול לקרות".

קלופ כבר השלים עם עזיבת ההולנדי ואמר: "הוא שחקן מדהים ועבורי הוא חבר שאיבדתי עכשיו ואתגעגע אליו מאוד. אף אחד לא יוכל לקחת את הזיכרונות שלנו יחד ואני משוכנע שהוא ימצא מקום נפלא עבורו, היכן שלא יחתום".

ג'ורג'יניו ויינאלדום נפרד מאנפילד | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images

מוחמד סלאח, שלא הצליח למצוא את הרשת בשני מחזורי סיום העונה, סיים בסופו של דבר כסגן מלך השערים של הארי קיין, שכן כבש אתמול בניצחון של טוטנהאם על לסטר. סלאח הגיב לקיין בטוויטר: "מגיע לך! מזל טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי