רשמית: גווארדיולה מאמן העונה בפרמיירליג, דיאס השחקן המצטיין

פפ גווארדיולה | GARETH COPLEY / Contributor

כצפוי, מאמן מנצ'סטר סיטי זכה בתואר האישי היוקרתי בפעם השלישית בארבע השנים האחרונות לאחר שהוביל את קבוצתו לאליפות מרשימה. הבלם הפורטוגלי "דאבל" גבר על סלאח, פרננדס, קיין ואחרים. פודן הצעיר המצטיין

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

לא שזה באמת מפתיע מישהו, אבל היום (שבת) זה הפך לרשמי: פפ גווארדיולה נבחר למאמן העונה בפרמיירליג ורובן דיאס לשחקן המצטיין. בכך, השניים שמים חותמת סופית לאחת העונות הגדולות בתולדות מנצ'סטר סיטי, בה זכתה הקבוצה באליפות מרשימה והגיעה עד לגמר ליגת האלופות, שם נכנעה רק לצ'לסי.

עבור גווארדיולה, מדובר בזכייה שלישית בארבע השנים האחרונות בתואר האישי היוקרתי (נבחר למצטיין גם ב-2017/18 וב-2018/19). הספרדי עשה השנה היסטוריה עם קבוצתו, כאשר הם היו לקבוצה הראשונה שדורגה במקום השמיני (או נמוך מכך) במהלך חג המולד ולמרות זאת הצליחה לזכות באליפות, בעיקר הודות לרצף 15 הניצחונות המדהים אותו הם השיגו במסגרת הליגה.

כעת, הוא משתווה לארסן וונגר וז'וזה מוריניו ברשימת המאמנים שזכו בתואר מאמן העונה בפרמיירליג שלוש פעמים, כאשר לפניהם נמצא כמובן סר אלכס פרגוסון האגדי, שגרף את התואר לא פחות מ-11 פעמים ונמצא הרבה מעל השלושה.

פפ גווארדיולה | Michael Regan/Getty Images

גם רובן דיאס חווה עונה נהדרת מבחינה אישית, בנוסף להישגים הקבוצתיים אותם רשם יחד עם חבריו. הפורטוגלי האדיר, שהגיע לאיתיחאד רק בספטמבר האחרון כשנרכש מבנפיקה עבור סכום שיא של 68 מיליון יורו, קיבע את מעמדו כאחד הבלמים הטובים באירופה בכלל, ובליגה האנגלית בפרט.

הוא ערך העונה 32 משחקים בפרמיירליג, בהן כבש שער אחד ועזר להגנת הסיטיזנס לשמור על רשת נקייה לא פחות מ-15 פעמים. אגב, דיאס הוא בסך הכל שחקן ההגנה הרביעי בהיסטוריה שנבחר לשחקן העונה באנגליה, לאחר שעשו זאת לפניו נמניה וידיץ', וינסנט קומפאני ו-וירג'יל ואן דייק. הוא הפורטוגלי השני שגורף את התואר לאחר כריסטיאנו רונאלדו כמובן, שזכה בו שנתיים ברציפות (2007-8).

רובן דיאס | Michael Regan/Getty Images

גם בפרס הצעיר המצטיין זכה שחקן מנצ'סטר סיטי והוא כמובן פיל פודן. הקשר האנגלי שחגג לפני כשבוע 21, הפך לשחקן הרכב משמעותי אצל האלופה עם 28 הופעות, תשעה שערים וחמישה בישולים. פרס שער העונה ניתן לאריק לאמלה מטוטנהאם שכבש בראבונה אדירה בהפסד 2:1 לארסנל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי