זה רשמי: ג'יידון סאנצ'ו נמכר מדורטמונד למנצ'סטר יונייטד

ג'יידון סאנצ'ו | Friedemann Vogel - Pool/Getty Images

קשר הכנף חוזר לאנגליה תמורת 85 מיליון יורו, אבל אקס מנצ'סטר סיטי יצטרף לשדים האדומים שרדפו אחריו במשך ארבע שנים: "הוא רצה לעבור, אנחנו אפילו לא מרוצים מהסכום שקיבלנו ורצינו שיישאר", הצהירו בדורטמונד

(גודל טקסט)

הכדורגל האנגלי בטירוף ביממה האחרונה ולא רק בזכות ההעפלתה של הנבחרת לרבע גמר היורו. אתמול (רביעי) בכלי התקשורת דווח כי העברתו של ג'יידון סאנצ'ו, מבורוסיה דורטמונד למנצ'סטר יונייטד נסגרה והבוקר, במסיבת העיתונאים של דורטמונד להצגת המאמן החדש מרקו רוזה, אישרו בכירי המועדון רשמית שהעסקה נחתמה ושהקשר בן ה-21 חוזר לאנגליה, שש שנים אחרי שנמכר דווקא מ…מנצ'סטר סיטי. כמה שעות לאחר מכן, הגיעה כבר ההודעה הרשמית של יונייטד.

סאנצ'ו צפוי לחתום על חוזה לחמש שנים עם אופציה לעונה נוספת בקרוב ונראה כי יעבור בדיקות רפואיות מיד לאחר שאנגליה תסיים את דרכה ביורו. כידוע, במשך קרוב לארבע שנים רדפה אחריו מנצ'סטר יונייטד, שתשלם עבורו 85 מיליון יורו. סיטי, אגב, תעשיר את קופתה בכמעט 10 מיליון יורו.

הנס יואכים ואצקה, מנכ"ל דורטמונד, אישר את העסקה: "הגענו לסיכום עם מנצ'סטר יונייטד. ג'יידון רצה לעבור. אנחנו רצינו להשאיר אותו גם לא היינו זקוקים לכסף, אנחנו אפילו לא מרוצים מהסכום שקיבלנו, אלא עצובים שהוא עוזב".

ג'יידון סאנצ'ו | Matthias Hangst/Getty Images

ריו פרדיננד, שחקן העבר של מנצ'סטר יונייטד ופרשן בהווה, בירך על המעבר: "בכל אחת מהתקופות המצליחות ביותר שלנו, היו לנו שחקנים שיכולים לכדרר ולהרים לחלוצים. הוא יכול לשחק בימין, בשמאל, הקבוצה הזו תמיד הייתה ידועה במשחק האגפים שלה ולקבוצות יהיו קשה מאוד מולו. הילד הזה, הסטטיסטיקה שלו נפלאה, המספרים לא משקר. הוא מגיע, הוא יהיה כאן, אני מרגיש נפלא".

בלם העבר נשאל איזה טיפ הוא יכול לתת לו: "אני לא צריך להגיד לו שאני אוהב את הכדורגל שלו, אבל עליו לעבוד קשה ולוודא שהוא ממוקד אך ורק בהצלחה של יונייטד, ששום דבר לא יסיח את דעתו. הוא צריך להיות עצמו, לעבוד קשה ולבדר וכמובן להביא את היכולת לכר הדשא. הוא יודע שיהיה לו קשה להמיר את היכולת לפרמיירליג, אבל אני מאמין בו. מאז שהיה ילד הוא יודע מה זה הלחץ התקשורתי, הציפיות, היה לו האומץ לעזוב את מנצ'סטר סיטי ולטוס לחו"ל. יש לו אישיות ואופי".

בתקשורת פרגנו. ב-"BBC" נתלו באילן גבוה. "הסגנון, המהירות, הכדורגל הישיר והדריבל הם היישר מתוך ספר המשחק שיצרו כריסטיאנו רונאלדו, ראיין גיגס וג'ורג' בסט. זו אחת העסקאות הגדולות של הקיץ לא רק במחיר אלא גם בהתרגשות". עוד נכתב על האופי שלו וציינו אותו רוקד על השולחן ומוביל את חגיגות הניצחון – עד כמה היה פופולארי בקרב חבריו. "הוא כדורגלן רחוב כמו שאומרים והכלאה של השחקן המודרני", נכתב בנוסף. לאורך הכתבה הזכירו ראיונות ישנים שלו בהם אמר: "אם אתה רציני בנוגע לכדורגל – עליך להקריב ואסור לך לפחד. אתה לא תהיה הכי טוב אם לא תסתכן".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1055546

ב"מנצ'סטר איבנינג ניוז" נכתב כי הקבוצה למדה לעמוד על שלה ולנהל משא ומתן. "מ-108 מיליון ליש"ט אשתקד ועד ל-72.9 בלבד העונה, זה הבדל מהותי להפליא". בפן המקצועי נטען כי חיזוק לעמדת החלוץ, בלם או קשר הגנתי היו דחופות יותר, "אך כפי שאמר באופן פרטי אד וודוורד, סאנצ'ו הוא שחקן שמשנה משחק. והעובדה שהוא יודע לשחק בצד שמאל היא מקור לאופטימיות למייסון גרינווד". בשנתיים האחרונות רשם סאנצ'ו 36 שערים ו-40 בישולים.

האוהדים בטירוף והציפו את הטוויטר בציוצים מאושרים. באחד מהם נכתב: "אם הכל נכון, לג'ון מרטו (המנהל הטכני) מגיע תואר אבירות". אוהד אחר כתב: "לחלוטין, העסקה הכי טובה שעשינו מזה שנים". "זה באמת בלתי נתפס", כתבה אוהדת נוספת. "זו גניבה", "איזו מציאה" ו"ההתמקחות של הקיץ", היו תגובות נוספות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי