לוקאקו בריאיון מרתק: "עזיבת צ'לסי פגעה בי במשך שנים"

רומלו לוקאקו מוצג במדי צ'לסי | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

חלוץ הבלוז התראיין לקראת משחק הבכורה שלו מול ארסנל: "אולי בגלל זה הצטיירתי כאגרסיבי. התבגרתי, אני מנהיג. חולם ללכת בעקבות דרוגבה, טרי ולמפארד"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

חלוץ צ'לסי רומלו לוקאקו התראיין ל"סקיי" ודיבר על החזרה שלו אל הבלוז, התקופה באיטליה, ההערצה שלו לדידייה דרוגבה ועוד. הבלגי בן ה-28, שנרכש תמורת 115 מיליון יורו, צפוי לשחק כבר ביום ראשון מול ארסנל.

"דיברתי עם דרוגבה לפני כמה ימים", סיפר לוקאקו, "דיברנו על התקופה הקודמת שלי בצ'לסי ועל ההתקדמות שעשיתי ומה שאני צריך לשפר כשאני שומר על אותו רעב. דידייה הוא אדם שנכנס מאוד לפרטים. תיירי הנרי גם איש של פרטים ואלה הפרטים שעושים את ההבדל. אנחנו מדברים על תרגילים שאני אוהב, מה המטרה של כל אחד מהם ואנחנו מדברים על הדברים האלה, אבל גם על איך מנצחים וזוכים בתארים כי זה מה שחשוב. דרוגבה הוא ווינר גדול ואני רוצה ללכת בעקבותיו בצ'לסי".

לוקאקו נשאל האם העזיבה הקודמת של צ'לסי פגעה בו כאוהד הקבוצה: "כן, זה פגע בי. כתבתי על זה בקיץ שעבר בפעם הראשונה, התייחסתי למה שהכדורגל יכול לעשות לבנאדם בצד המנטאלי. זה משהו שישב עליי במשך הרבה שנים. זה היווה גם מקור למוטיבציה, אבל גם שאלתי את עצמי מה השתבש. חייתי עם זה הרבה שנים ולכן הצטיירתי אולי כאגרסיבי בריאיונות או מתגונן מדי. בנקודה מסוימת החלטתי שיהיה טוב יותר ללכת למקום אחר ולראות הכול מנקודת מבט שונה. המעבר שלי לאיטליה היה הדבר הכי נכון שיכולתי לעשות באותה תקופה. היו ספקות ושאלות. ידעתי שיש לי את היכולות, אז למה לא? יכול להיות שתמיד הצבתי בפני עצמי יותר מדי שאלות ויותר מדי לחץ. כשעברתי לאיטליה למדתי מה אני צריך לעשות כדי לשבור את המחסומים שהיו בפניי. כשזכינו באליפות אפשר היה לראות את הרגשות על הפנים שלי.

"בשבילי אלה היו עשר שנים של עבודה קשה, הרבה עליות וירידות, אבל בסופו של דבר הצלחתי. הגעתי לשנות השיא שלי ואני מכיר את עצמי ומה אני צריך לעשות. אני יודע איך להיות מנהיג ומה אני צריך לעשות כדי לעזור לקבוצה. השתפרתי מאוד מבחינה טכנית. בזמנו לא אהבתי לשחק עם הגב לשער, לא נהניתי מזה. אני אוהב לרוץ עם הפנים לשער, למצוא מרווחים ולקחת שחקנים באחד על אחד. ברגע ששיפרתי את המשחק עם הגב לשער הצלחתי לכבוש יותר שערים וגם לבשל יותר לחברים, כך הפכתי לשחקן שלם יותר. מבחינה טקטית אני רואה את המשחק בצורה אחרת לגמרי. אני עוקב אחרי תנועות של שחקנים. במהלך השבוע האחרון צפיתי בשבעת או שמונת המשחקים האחרונים של צ'לסי כדי לנסות להבין מה המאמן מצפה מאיתנו בכל משחק".

לוקאקו דיבר על העובדה שענד את סרט הקפטן בנבחרת בלגיה בהיעדרם של אדן הזאר ויאן ורטונגן: "ברגע שקיבלתי את סרט הקפטן הבנתי שעשיתי את הצעד הבא בקריירה שלי כי רואים בי מנהיג ומישהו שיכול לעשות את ההבדל עבור החברים שלו. אני יכול להוסיף משהו שונה לקבוצה למרות שזו קבוצה חזקה מאוד גם כך".

דידייה דרוגבה שחקן צ'לסי
לוקאקו יילך בעקבותיו? דרוגבה | אימג'בנק GettyImages

על החזרה לצ'לסי הוסיף: "עכשיו זה הזמן הנכון לזה. אני הרבה יותר בוגר, הרבה יותר מודע למה שקורה במגרש, אני אבא אז יש לי הרבה יותר אחריות. יש לי כישורי מנהיגות, השגתי את זה, עכשיו אני רוצה לתת לעבודה שלי במגרש לדבר. אני מוכן. אם מסתכלים על שלוש ההעברות האחרונות שלי אז זה כמעט תמיד אותו סיפור. זה אותו דבר גם פה, אז למה שאשים על עצמי לחץ בלתי נחוץ? אני לא צריך לחשוב יותר מדי, כדורגל נשאר כדורגל. אני מלא במוטיבציה, אני אינטליגנטי מאוד בצורה שבה אני מתכונן למשחק ומוצא דרך לעזור לקבוצה שלי. זכיתי באליפות בעונה שעברה, אז למה שאעצור עכשיו? אני רוצה להמשיך. השנתיים באיטליה עזרו לי מאוד מבחינה פיזית. אני לא יכול לחכות להתחיל לשחק ואני מתרגש כי הפרמיירליג השתפרה, כל הקבוצות התחזקו, השחקנים השתפרו, אז תהיה ליגה חזקה מאוד".

הבלגי אמר שהוא חולם ללכת בעקבותיהם של אגדות צ'לסי כמו דרוגבה, ג'ון טרי ופרנק למפארד: "זה יהיה אושר ענק עבורי. אמרתי שרציתי לעשות את זה כילד ועכשיו אני כאן, אני הולך להתאמן בכל יום עם אותה נחישות כדי לעזור לקבוצה לנצח. זה הדבר היחיד שמשנה. אתה רוצה לכבוש את השערים, אבל בסופו של דבר מה שמשנה זה הניצחון. בהתחלה הייתי חושב רק על לכבוש שערים, אבל כשאתה לא מנצח זה לא שווה כלום. אז התחלתי לחשוב שאם גם אנצח, באמת אגשים את עצמי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי