אוזיל לעג לארסנל: "תנו אמון בתהליך", גווארדיולה הגן על ארטטה

מיקל ארטטה מאמן ארסנל | רויטרס

אחרי ה-5:0 מול סיטי, קשר התותחנים לשעבר ציטט את המשפט שנהגו לומר במועדון על ארטטה, שזכה להגנה מגווארדיולה

(גודל טקסט)

ארסנל המשיכה להתבזות היום (שבת) כשהובסה 5:0 על ידי מנצ'סטר סיטי במסגרת המחזור השלישי בפרמיירליג ונותרה ללא נקודות וללא שערי זכות. חלק מאוהדי התותחנים חגגו אחרי השער הרביעי של סיטי וחלק עזבו כבר במחצית הראשונה את האצטדיון, אבל חלק מהם גם נשארו אחרי שריקת הסיום ומחאו כפיים לשחקנים ולמאמן.

אילקאי גונדואן (7), פראן טורס (12 ו-84), גבריאל ז'סוס (43) ורודרי (43) התעללו בקבוצה של מיקל ארטטה, שגם איבדה את גרניט ג'אקה בכרטיס אדום (35).

המספרים

* החזקה בכדור: 20:80 לסיטי, ניסיונות בעיטה לשער: 1:25 לסיטי, בעיטות למסגרת: 0:10 לסיטי, קרנות: 0:14 לסיטי, הצלות שוער: 0:5 לארסנל, מסירות: 179:757 לסיטי.

* ארסנל כבשה שער אחד בשמונת המשחקים האחרונים שלה מול סיטי בליגה.

* ארסנל עם 0 נקודות ויחס שערים 9:0 אחרי שלושה מחזורים.

* מנצ'סטר סיטי היא הקבוצה השלישית בפרמיירליג שכובשת 10 שערים בשני משחקי הבית הראשונים שלה בעונה. קדמו לה ארסנל ב-2010/11 (10 שערים) ומנצ'סטר יונייטד ב-2011/12 (11).

* מאז תחילת 2019/20, ג'ק גריליש סיפק 17 בישולים בליגה. האנגלי היחיד שרשם יותר בישולים בתקופה הזו הוא טרנט אלכסנדר ארנולד.

* מאז תחילת 2016/17, אף שחקן לא הורחק בפרמיירליג יותר מגרניט ג'אקה. השוויצרי הורחק בפעם הרביעית והשתווה אל פרננדיניו ודויד לואיז.

* ארסנל חטפה שני שערים אחרי 12 דקות, זו הפעם הראשונה שהיא חוטפת שני שערים ב-12 הדקות הראשונות של משחק פרמיירליג מאז דצמבר 2017 מול מנצ'סטר יונייטד.

* ארסנל היא הקבוצה השנייה בהיסטוריה של הפרמיירליג שפותחת את העונה עם שלושה הפסדים ויחס שערים 9-. הקבוצה הקודמת שפתחה כך את העונה הייתה וולבס ב-2003/4, אז היא סיימה במקום האחרון את העונה.

מסוט אוזיל שחקן ארסנל
גם הוא מסתלבט. אוזיל | אימג'בנק GettyImages

מאמן סיטי פפ גווארדיולה אמר: "עדיין יש לנו תחושה שנותרו לנו הרבה דברים לתקן. בניית ההתקפות שלנו לא הייתה מספיק טובה, אבל אחרי ההרחקה של ג'אקה היה לנו קל יותר". על האפשרות שסיטי תצרף חלוץ עד סוף החלון אמר הקטלני: "אני לא חושב שזה יקרה". גווארדיולה התייחס לעוזרו לשעבר ארטטה, שנמצא במצב רע מאוד: "כל מה שאני יכול לומר זה שעבדנו ביחד שנתיים או שלוש. מה שאני למדתי ממנו זה שהוא מאמן טוב. האופי, האישיות, המנהיגות שלו. הוא אהוב מאוד על ידי כולנו. היינו עצובים כשהוא עזב ולפעמים אנשים מצפים או רוצים תוצאות באופן מיידי. הסגל היום הוא לא זה עליו הוא חלם כי יש להם שישה, שבעה או שמונה פצועים והם שחקנים חשובים כמו בן ווייט ותומאס פארטיי. הוא לא יכול להשתמש בשחקנים שהוא רוצה. כל המאמנים זקוקים לסגל רחב ועמוק. כל השחקנים שלנו, חוץ מדה בראונה ופודן כשירים. אני מעריץ גדול שלו ואני בטוח שאם יסמכו עליו, הם יעשו עבודה נהדרת בארסנל".

חלוץ ארסנל פייר אמריק אובמיאנג, שבקושי נגע בכדור, אמר: "צריך לקחת סיכונים וצריך להיות אמיצים עם הכדור, ולא עשינו את זה. אחרי ההרחקה היה משחק אחר לחלוטין, אבל זה לא מספיק וכולם צריכים להרים את הרמה שלהם, להסתכל על עצמם במראה ולצאת מזה כקבוצה ולהישאר ביחד. זו הדרך היחידה קדימה. אנחנו צריכים לשחק עם תעוזה בסוג משחק כזה, צריך לשחק עם הכול. צריך לקחת סיכונים ולא עשינו את זה היום. אנחנו צריכים לדבר בינינו, השחקנים. אנחנו ארסנל ואנחנו צריכים להיות עם גאווה. זה הכול. אנחנו צריכים לדבר ולהגיד את האמת אחד לשני, להיות כנים. ברור שתהליך הבנייה מחדש יהיה קשה, אבל אנחנו קבוצה. אנחנו צריכים להישאר ביחד ברגעים האלה. כשחקנים מנוסים, אנחנו צריכים להראות את הדרך לצעירים. אני יודע שזה לא יהיה קל, אבל נצטרך לעשות את המיטב".

מיקל ארטטה המובס אמר: "השער הראשון היה הכי מאכזב. היינו בשליטה במשחק, פתחנו אותו בדיוק כמו שרצינו. במהלך הראשון שהם עשו לא הצלחנו לעצור את ההגבהה ולגונדואן יש נגיחה חופשית מול השער. אם אתה רוצה לנצח באצטדיון הזה, אלה דברים בסיסיים שאתה צריך לעשות נכון. השער השני שספגנו היה מעבירה ברורה כי הוא חבט בקאלום צ'יימברס בפנים. אחרי שספגנו בעקבות הכרטיס האדום, אתה יודע לאן זה הולך. גרניט ג'אקה ביצע פעולה מהירה, הוא ניסה לקום על הרגליים, אבל השופט החליט שזה אדום".

על הגישה של השחקנים שלו במחצית השנייה אמר: "הייתי מודאג כי מבחינה מנטאלית קשה להתמודד עם דבר כזה, היינו צריכים לשחק 60 דקות עם עשרה שחקנים ובפיגור 3:0. במצב כזה אפשר לראות שפת גוף וגישות מדאיגות של השחקנים, אני לא ראיתי את זה. אני רוצה גם להודות ל-3,000 האוהדים שלנו, הם היו נהדרים. אני חושב שהשחקנים עשו פעולה נכונה כשהלכו להודות להם".

לגבי מה שצריך לקרות בהמשך אמר: "בשבילי זוו גאווה וכוח רצון לשנות את המצב. הרבה קרה בשלושת השבועות האחרונים ואנחנו במצב קשה. פגרת הנבחרות תעשה לנו טוב ונוכל לתת לשחקנים משמעותיים להתאושש ואני מקווה שנוכל לחזור לדרך טובה יותר".

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי
הגן על חברו. גווארדיולה | רויטרס

מסוט אוזיל צייץ "תנו אמון בתהליך" עם לב שבור ואימוג'י של פנים מודאגות. "תנו אמון בתהליך" היה משפט שהרבו לומר בארסנל בתחילת דרכו של מיקל ארטטה בתפקיד, אותו ארטטה שגם הראה לאוזיל את הדרך החוצה.

העיתונאי אוהד ארסנל פירס מורגן צייץ: "5:0, אני לא זוכר הופעה של ארסנל שהייתה כל כך חסרת תקווה כמו היום. איזו השפלה, אבל כמה יותר גרוע זה יכול להיות? ארסנל ויתרה, אין לב, אין מלחמה, אין כלום. מביך". אחרי ההרחקה של ג'אקה כתב מורגן: "ארטטה ממש בירך אותו עם טפיחה אחרי שהוא הורחק בצורה מטופשת אחרי שכבר היינו בדרך לתבוסה. הוא צריך להיות מפוטר על זה לבד. התמונה הזו מסכמת את המנהיגות של ארטטה – חלש, חלש, חלש".

ג'רמיין בקפורד, חלוץ אברטון לשעבר, אמר: אוהדי ארסנל מוחאים כפיים ומנסים להתייצב מאחורי ארטטה והשחקנים, אבל אני לא יודע למה. הם אומרים: 'תאמינו, תנסו דברים חדשים, תמשיכו. אנחנו יודעים שזו תקופה קשה'. צריך לכבד את האוהדים כי זה קשה לצפייה".

קשר צ'לסי לשעבר ג'ו קול אמר: "קשה למצוא דברים חיוביים בארסנל כי לפרקים זה בלגן גדול. גרניט ג'אקה עשה עבירות כאלה הרבה פעמים בעבר והוא בדיוק חתם על חוזה חדש. הוא שחקן מנוסה במגרש. כשאתה צריך מישהו רגוע שישמור על קור רוח, הוא מבצע עבירה כזו וסופג כרטיס אדום".

בלם ארסנל לשעבר מרטין קיאון אמר: "אני מרגיש מורדם. לא אגיד שאני מובך, אבל זה הופך להיות די מביך. המשחק עכשיו נגד נוריץ' אחרי פגרת הנבחרות משתנה, זה משחק ענק. אפשר להסתכל על מפגש בין שתי האחרונות בליגה ולראות שארסנל עם טקטיקה נאיבית מאוד. היום היה אותו דבר. אני לא חושב שזה היה משחק בשום שלב היום. ג'אקה הורחק וזה לא עזר ואתה לא מצפה לדבר כזה מאחד השחקנים הכי מנוסים שלך. גם לפני כן השערים שספגנו היו בדיחה. זה מרגיש שלמאמן יש חלק עצום בזה. זה מורכב מדי, קשה מדי לשחקנים להבין. זה יום עצוב מאוד למועדון הכדורגל ארסנל".