בפרמיירליג טוענים: לפיפ"א אין בסיס משפטי להשעיית השחקנים

אליסון שוער ליברפול חוגג עם רוברטו פירמינו | רויטרס

קבוצות הליגה האנגלית, בהובלת ליברפול, משוכנעות כי הסנקציות אותן רוצה להטיל עליהן הארגון אינן חוקיות לאור הנסיבות החריגות

(גודל טקסט)

לאחר שאתמול (רביעי) נודע על כוונת פיפ"א להשעות לחמישה ימים את השחקנים הברזילאים שלא שוחררו מקבוצותיהם למשחקי הנבחרת, קבוצות הפרמיירליג לא מתכוונות לשבת בחיבוק ידיים. כזכור, ארגון העל של הכדורגל העולמי קיבל פנייה מההתאחדות הברזילאית לאחר שליברפול, אברטון, לידס, צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד סירבו לשחרר את שחקניהם למשחקי הנבחרת במסגרת המוקדמות של דרום אמריקה, ודרשה להפעיל את הסעיף המונע מאותם שחקנים לשחק עבור קבוצותיהם.

ליברפול צפויה להיות הקבוצה שתיפגע הכי קשה מהעונש, כאשר השוער אליסון, רוברטו פירמינו ופאביניו יחסרו משני משחקיה הקרובים אם אכן פיפ"א תפעל בהתאם לאיומים. עם זאת, במייטי רדס משוכנעים כי לאור הנסיבות בכל הנוגע למשבר הקורונה ולאור תנאי הבידוד וההגבלות בהן יחוייבו השחקנים שיטוסו בחזרתם לאנגליה – לא משאירות לפיפ"א מרחב תמרון בכל הנוגע להטלת הסנקציות המדוברות.

בסקיי טוענים כי גם שאר הקבוצות האנגליות אשר נמצאות תחת איום הסנקציות של פיפ"א מאמינות כי אין הצדקה משפטית להטלת העונש לאור המצב הסבוך.

לפי סעיף 22 בחוקת פיפ"א, במידה והמועדונים מתעלמים מסנקציות שמוטלות עליהם ובכל זאת יעלו עם שחקנים אשר נאסר עליהם ישחק, אזי יעמדו בפני הפסד טכני. עם זאת, לא ברור איך תיושם הענישה הזו במשחק בין לידס לבין ליברפול, ששתיהן נמצאות תחת חרב הענישה של פיפ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי