מאנגליה לקטאר: חאמס רודריגס עבר לאל ריאן

חאמס רודריגס שחקן אברטון | רויטרס

הקולומביאני בן ה-30 סגר לעת עתה את הפרק האירופי שלו אחרי 11 שנה ו-7 אליפויות. אברטון תחסוך את שכר העתק שלו

(גודל טקסט)

חאמס רודריגס עוזב את הכדורגל האירופי אחרי 11 שנים אחרי שחתם באל ריאן הקטארית.הקולומביאני בן ה-30, שכבר לא נכלל בתכניות של אברטון, שהה בימים האחרונים במפרץ כדי לקדם את המו"מ. הקבוצה מליברפול תחסוך את שכרו שמוערך ב-200 אלף ליש"ט בשבוע.

חאמס הגיע לטופיז בקיץ שעבר בהעברה חופשית מריאל מדריד – לבקשתו של המאמן קרלו אנצ'לוטי. הוא פתח את הפרק האנגלי בקריירה שלו בקול תרועה רמה ובחמשת המחזורים הראשונים בפרמיירליג, כבש שלושה שערים ובישל שלושה נוספים. לאחר מכן חלה ירידה ביכולתו, הוא סבל מפציעות ולבסוף סיים את העונה עם 26 הופעות בכל המסגרות, במהלכן כבש 6 שערים ובישל 9 נוספים.

הגעתו של רפא בניטס לגודיסון פארק במקום אנצ'לוטי שעזב לריאל מדריד, סימנה את סיום דרכו של הקולומביאני בקבוצה. בקטאר מחפשים כמה שיותר כדורגלנים בפרופיל גבוה לקראת מונדיאל 2022 ומלך שערי מונדיאל 2014 בהחלט עונה על הציפיות.

מאמן אברטון, קרלו אנצ'לוטי, עם שחקן הקבוצה חאמס רודריגס
העזיבה של אנצ'לוטי בקיץ סימנה את סיום דרכו של חאמס | רויטרס

חאמס עבר מבאנפילד הארגנטינאית לפורטו בקיץ 2010 תמורת כ-7 מיליון יורו ואחרי שלוש שנים נהדרות, נמכר למונאקו תמורת 45 מיליון יורו. התחנה הבאה שלו הייתה ריאל מדריד ובהמשך הוא גם שיחק שנתיים בבאיירן מינכן, לפני ששב לעונה אחרונה בבירת ספרד.

הקשר שרשם 80 הופעות ו-23 שערים במדי נבחרת קולומביה, שיחק תחת אנצ'לוטי בשלוש קבוצות שונות: ריאל מדריד, באיירן מינכן וכאמור אברטון. הוא הספיק לשחק גם אצל בניטס במשך תקופה קצרה במדריד. ברזומה שלו שתי אליפויות ספרד, שתי אליפויות גרמניה, שלוש אליפויות פורטוגל, שתי זכיות בליגת האלופות ותארים רבים נוספים.