יורגן קלופ על מוחמד סלאח: "בחייכם, מי יותר טוב ממנו?"

מאמן ליברפול יורגן קלופ עם מוחמד סלאח | רויטרס

המאמן התמוגג מהמצרי שהבריק ב-0:5 של ליברפול על ווטפורד: "מסי ורונאלדו עשו הרבה, אבל הוא הכי טוב". התגובות והמספרים

(גודל טקסט)

לא מעט חיוכים וחיבוקים החליפו ביניהם שחקני ליברפול לאחר ה-0:5 האימתני שהנחילו היום (שבת) לווטפורד האומללה בחוץ. קלאודיו ראניירי ששב לעמוד על הקווים בפרמיירליג קיווה שהבכורה שלו כמאמן הצרעות תיראה אחרת, אך החבורה של יורגן קלופ חגגה על חשבון שחקניו כשרוברטו פירמינו כובש שלושער, כשגם מאנה וסלאח כבשו ורשמו ציוני דרך מרשימים.

ראשית, פירמינו הפך לברזילאי הראשון שכובש שלושער בשני מקרים שונים בפרמיירליג. הפעם הקודמת שהחלוץ כבש שלוש פעמים הייתה מול ארסנל בדצמבר 2018. סדיו מאנה לעומת זאת, כבש את שערו המאה בליגה והפך לאפריקאי השלישי אי פעם שעושה זאת אחרי דידייה דרוגבה ומוחמד סלאח.

התגובות

בנוסף, מאנה הוא השחקן השלישי בהיסטוריה של הפרמיירליג שכובש מאה שערים בתחרות כשאף אחד מהם אינו פנדל. ולגבי סלאח? הוא כבש במשחקו השמיני ברציפות עבור המייטי רדס, כשהאחרון שעשה זאת היה דניאל סטארידג' בדצמבר 2014.

מאמן ליברפול יורגן קלופ התמוגג בסיום ממוחמד סלאח: "בחייכם, מי יותר טוב ממנו? אנחנו לא צריכים לדבר על מה שמסי ורונלאדו עשו בכדורגל העולמי, אבל נכון לעכשיו – הוא הכי טוב. היכלות שלו היום הייתה מדהימה. הבישול לשער הראשון היה נפלא והשער שהוא הבקיע היה מאוד מיוחד. הוא בפסגה. כולם רואים את זה".

על ההתפוצצות של קבוצתו: "אחרי פגרת הנבחרות זה קשה למצוא את הקצב המתאים לאחר שהשחקנים שיחקו במסגרות שונות ותבניות אחרות. עם זאת, הבחורים היו טובים מאוד למרות שהתאמנו ביחד רק פעם אחת לפני המשחק. אני חושב שלווטפורד היו רעיונות איך להצליח במשחק, אבל אנחנו פשוט לא נתנו להם ליישם אותם".

מוחמד סלאח, ליברפול
מוחמד סלאח, ליברפול | רויטרס

מוחמד סלאח אמר בסיום: "לא רצינו להתחיל את המשחק הזה כמו שהתחלנו מול סיטי. דיברנו אחד עם השני בחדר ההלבשה ואמרנו שנתחיל את המשחק הזה חזק, וזה מה שעשינו". לגבי השער הנפלא שהבקיע: "יכול להיות שהשער שכבשתי בשבוע שעבר היה יפה יותר, אבל מה שחשוב זה שזה עוזר לקבוצה".

המצרי נשאל האם הוא בכושרו הטוב ביותר אי פעם בתקופה זו: "לא יודע אם זה כך, אני פשוט מנסה לעשות את הטוב ביותר. לפעמים לא תמיד הולך לי ואז אני מתקשה להבקיע. לפעמים יש לי מזל, לפעמים לא. כרגע אני מרגיש בטוח בעצמי. אני מרגיש בטוח ביכולת ההבקעה שלי וביכולת שלי לעזור לקבוצה".

המספרים

* סדיו מאנה כבש את שער הפרמיירליג ה-100 שלו, והוא השחקן השלישי בהיסטוריה של הליגה שעושה זאת כשאף אחד מהשערים לא נכבש בפנדל. בנוסף, הפך הסנגלי לאפריקאי השלישי שכובש כמות כזו של שערים בפרמיירליג לאחר דידייה דרוגבה ומוחמד סלאח.

* בגיל 35 ו-285 ימים ג'יימס מילנר הפך לשחקן המבוגר ביותר שמבשל עבור ליברפול בפרמיירליג מאז גארי מקליסטר (36 ו-299 ימים) ב-2001 מול לסטר.

* זהו המשחק השמיני ברציפות שמוחמד סלאח כובש עבור ליברפול. מדובר ברצף ההבקעה הטוב ביותר של שחקן המייטי רדס מאז דניאל סטארידג' זאת בפברואר 2014, אז הרצף נעצר על שמונה. איפה ייעצר הרצף של המצרי?

* רוברטו פירמינו כבש את השלושער השני שלו אי פעם בפרמיירליג ובכך הפך לברזילאי הראשון שעושה זאת. הפעם הקודמת שפירמינו כבש שלוש פעמים הייתה מול ארסנל בדצמבר 2018.

* השלושער שכבש פירמינו היה ה-41 בתולדות ליברפול בפרמיירליג, מה שהעלה אותה לפסגה מבחינת הנתון הזה, כשארסנל במקום השני עם 40.

במחזור הפרמיירליג הקרוב תתארח ליברפול אצל מנצ'סטר יונייטד למשחק שייערך ביום ראשון במסגרת המחזור ה-9. קודם לכן, יתארחו המייטי רדס אצל אתלטיקו מדריד במסגרת ליגת האלופות.