הלך לעולמו ריי קנדי, מגדולי שחקני ליברפול בכל הזמנים

play
שחקן ליברפול ריי קנדי | אימג'בנק GettyImages, Getty Images
טעות ענקית ופנדל של ז'ורז'יניו קבעו תיקו בין צלסי למנצ'סטר יונייטד 02:58

שחקן העבר האנגלי מת בגיל 70 לאחר שסבל מפרקינסון ב-35 השנה האחרונות. זכה בחמש אליפויות ושלושה גביעי אירופה לאלופות

קבוצות: ליברפול ארסנל
(גודל טקסט)

שחקנה לשעבר של ליברפול ריי קנדי הלך היום (שלישי) לעולמו בגיל 70 לאחר שסבל במשך 35 שנה ממחלת הפרקינסון. קנדי היה אחד מכוכביה הגדולים של המייטי רדס בשנות ה-70 וה-80, וזכה עמה חמש פעמים באליפות אנגליה ועוד שלוש פעמים באליפות אירופה. בנוסף, זכה הקשר/חלוץ פעם אחת בגביע אופ"א עם ליברפול ועוד פעם אחת בסופרקאפ האירופי. כמוכן, שיחק קנדי חמש עונות בארסנל, במדיה שיחק לראשונה בליגה הבכירה באנגליה, וזכה עמה באליפות אחת וגביע אחד.

בעת הגעתו לליברפול שונתה עמדתו של קנדי מחלוץ לקשר על ידי מאמנו דאז, בוב פייסלי. בתקופה שלו במייטי רדס זומן קנדי לראשונה לנבחרת אנגליה וערך במדיה 20 הופעות. שניים משעריו המפורסמים והזכורים ביותר היו בגביע האלופות: ברבע הגמר מול סנט אטיין ב-1977 הבקיע את השער השני ב-1:3 של ליברפול, ובחצי הגמר של 1981 מול באיירן מינכן, מה שסייע לחבריו לעלות לגמר בזכות שערי חוץ.

שחקן ליברפול ריי קנדי
"אחד מגדולי שחקני ליברפול, ולבטח הכי פחות מוערך". קנדי | אימג'בנק GettyImages, Getty Images

לאחר תקופתו בליברפול המשיך קנדי ושיחק בסוונזי, הארטלפול אך נאלץ לפרוש ב-1986 לאחר שאובחן כחולה פרקינסון. ליברפול וארסנל ערכו למענו טקס הוקרה במשחק שנערך בין השתיים במשחק הבית של התותחנים באצטדיון הייבורי ב-1991, כאשר פייסלי כתב עליו: "לדעתי הוא אחד מהשחקנים הגדולים בתולדות ליברפול, ולבטח ההכי פחות מוערך".