ליברפול "עשתה בית ספר", מחמאות לזו'טה וטרנט: "מוסר כמו בקהאם"

play
ביצוע אישי יפה. ז'וטה חוגג עם אלכסנדר ארנולד | רויטרס
טרנט בישל פעמיים לז'וטה, 0:2 לליברפול על ארסנל בדרך לגמר גביע הליגה 02:39

האדומים חגגו העפלה לגמר גביע הליגה אחרי 0:2 על ארסנל, קלופ על הפורטוגלי: "חלוץ ברמה עולמית". וגם: שבחים למגן, הסתלבטות על פארטיי

קבוצות: ליברפול ארסנל
(גודל טקסט)

ליברפול עלתה אתמול (חמישי) לגמר גביע הליגה בפעם ה-13 בתולדותיה. הקבוצה של יורגן קלופ ניצחה 0:2 את ארסנל בחוץ מצמד של דיוגו ז'וטה והשלימה 0:2 בסיכום אחרי 0:0 באנפילד. עבור האדומים, שיפגשו את צ'לסי בקרב על הגביע, מדובר בהופעה 13 בגמר המפעל, יותר מכל קבוצה אחרת.

שחקני ליברפול טרנט אלכסנדר ארנולד, דיוגו ז'וטה
שיתוף פעולה קטלני. אלכסנדר ארנולד וז'וטה | רויטרס

ז'וטה אמנם כבש את שני השערים, אך הוא נהנה מצמד בישולים של טרנט אלכסנדר ארנולד, שהגיע ל-14 אסיסטים העונה בכל המסגרות, כאשר אף שחקן אחר בפרמיירליג לא רשם יותר מעשרה. המגן הימני שחזר העונה לשיא סחט מחמאות מהפרשן וכדורגלן העבר פול מרסון שאמר: "הוא פנומנלי. אנשים אומרים שהוא לא יכול להגן, מי צריך להגן כשאתה יוצא קדימה כמוהו? מספרי הבישולים שהוא מעמיד מדהימים. המסירה שלו היא כמו של דייויד בקהאם, אם רק תסתכל על הרגליים שלו כשהוא בפעולה, אתה תחשוב שזה בקהאם. אני לא יכול להחמיא לו יותר מזה". מרסון סיכם בעקיצה למאמן הנבחרת גארת' סאות'גייט ואמר: "הוא אפילו לא המגן הפותח של הנבחרת, התברכנו".

אלכסנדר ארנולד עצמו אמר לאחר המשחק: "אני כבר מחכה לגמר. זה טוב מאוד שעלינו ואנחנו כבר מצפים לזה. סיפקנו תצוגות טובות במשחקים האחרונים למרות ששיחקנו עם הרבה שחקנים צעירים. שיחקנו טוב גם הערב והשגנו את מה שהגיע לנו. לא נתנו לארסנל להגיע ליותר מדי מצבים. השער הראשון של ז'וטה היה מדהים וגם השני. הוא חלוץ ברמה גבוהה מאוד ונמצא בכושר הכי טוב בקבוצה כרגע, אני מקווה שיכבוש עוד הרבה שערים. הבישולים שלי? מספרים טובים. אני רוצה לייצר ולספק תוצרת בשביל הקבוצה. הצלחתי לבשל פעמיים היום ואני שמח".

יורגן קלופ מאמן ליברפול
פרגן לז'וטה. קלופ | רויטרס

וירג'יל ואן דייק הוסיף: "אני לא חושב שזו הצהרה או משהו בסגנון, אלא הופעה טובה והראינו שאנחנו מסוגלים לזה במהלך העונה. שיחקנו טוב מאוד, שלטנו במשחק, נשארנו רגועים והצלחנו לשרוד סערה במיוחד לאור העידוד של הקהל המקומי. הגיע לנו לעלות. דיוגו ז'וטה שחקן נהדר, המספרים מדברים בעד עצמם".

החלוץ הפורטוגלי, שמככב גם בהיעדרם של מוחמד סלאח וסאדיו מאנה שנמצאים באליפות אפריקה, סחט שבחים גם ממאמנו יורגן קלופ: "כולם מאושרים בחדר ההלבשה. היה משחק קשה בזמן קשה והשחקנים היו יוצאים מן הכלל. במחצית הראשונה ארסנל התחילה טוב, אז הרגענו אותה, שיחקנו כדורגל טוב ויצרנו הרבה מצבים. כבשנו שני שערים נהדרים, ז'וטה בכושר מעולה. היינו משוכנעים ביכולות שלו כשצירפנו אותו. מאז שהוא כאן הוא התקדם והפך לחלוץ ברמה הכי גבוהה".

תומאס פארטיי שחקן ארסנל
יכול להיות שזה היה קצת מוקדם בשבילו? פארטיי מורחק | רויטרס

מנגד, בצד המפסיד עסקו לא מעט בתומאס פארטיי, שהודח עם נבחרת גאנה מאליפות אפריקה רק בשלישי ונחת בלונדון ב-12:00 ביום חמישי, נכנס כמחליף בדקה ה-74 וספג שני צהובים בדקות הסיום (87 ו-90). פארטיי סוף סוף יקבל מנוחה ממשחק הליגה הקרוב מול ברנלי בשל ההרחקה, גרניט ג'אקה גם מושעה מהמשחק הזה. בטוויטר צחקו שהקשר עשה היסטוריה והפך לכדורגלן הראשון בהיסטוריה שמודח משני גביעים שונים בשתי יבשות שונות בתוך יומיים.

הפרשן כריס סאטון טען כי יש לחץ כבד על מיקל ארטטה לסיים בטופ 4 ונימק: "הייתי באצטדיון ולעתים האווירה הייתה מעט רעילה. האוהדים נותרו לצד הקבוצה אבל אי אפשר להתעלם מכך שהם הודחו מכל המפעלים ואנחנו עדיין לא בפברואר. ליברפול עשתה להם בית ספר. יש עוד הרבה עבודה, אתה תראה את הלחץ על ארטטה גובר אם הם לא ישיגו את הכרטיס לליגת האלופות. אם הם יפסידו לברנלי ביום ראשון, זה ירגיש כמו סוף העולם עבורם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי