מחזיקה אצבעות ליונייטד: 0:1 לליברפול על ווסטהאם. 0:4 לצ'לסי

play
שחקן ליברפול סאדיו מאנה חוגג נגד ווסטהאם | רויטרס
שתי רביעיות, ניצחון לליברפול וחגיגה של ניוקאסל: שערי השבת בפרמיירליג 03:32

מאנה (27) הבקיע, המייטירדס במרחק שלוש נקודות ממנצ'סטר סיטי לפני הדרבי. ג'יימס חזר להרכב, כבש ובישל כשהבלוז חגגו בברנלי, לידס נכנעה 1:0 ללסטר בבכורה של מארש

(גודל טקסט)

המחזור ה-28 בפרמיירליג יצא לדרך עם ניצחון 0:1 של לסטר על לידס יונייטד, בבכורה של המאמן ג'סי מארש, נמשך עם רביעיות של צ'לסי לרשת ברנלי ושל אסטון וילה לזו של סאות'המפטון ומשחקי השבת הסתיימו בניצחון דחוק של ליברפול 0:1, שצימקה את הפער מהמוליכה מנצ'סטר סיטי לשלוש נקודות והעבירה אליה את הלחץ לפני שהיא תארח מחר את מנצ'סטר יונייטד בדרבי.

סאדיו מאנה, קשר ליברפול
אלכסנדר ארנולד סידר למאנה את היתרון | GettyImages, Clive Brunskill

ליברפול – ווסטהאם 0:1

ליברפול בעיצומו של מומנטום אדיר ואחרי שגברה היום גם על הפטישים, היא סופרת כבר 12 ניצחונות רצופים – בביתה לא הפסידה נקודה מאז אוקטובר – ושוב במרחק של שלוש נקודות בלבד ממנצ'סטר סיטי, שמחר תארח את יונייטד בדרבי.

זו לא הייתה ההופעה המרשימה ביותר של ליברפול בתקופה האחרונה והיא השיגה את שלוש הנקודות בזכות שער בודד של סאדיו מאנה שבדקה ה-27 נהנה מהרמה של טרנט אלכסנדר ארנולד כדי להכריע את ההתמודדות, אבל המגן שבישל לו גם הציל את המייטירדס משוויון כשהרחיק כדור מהקו ויורגן קלופ ושחקניו בוודאי חשו הקלה עצומה כאשר מנואל לנסיני החמיץ מתוך רחבת החמש במחצית השנייה. עבור הפטישים של דייויד מויס היה זה הפסד שני ברציפות אחרי שבאמצע השבוע נכנעו לסאות'המפטון והודחו מהגביע, הם נותרו במקום החמישי והתרחקו משמעותית מהמקום הרביעי המוביל בעונה הבאה לליגת האלופות.

במהלך המשחק דאגו אוהדי ליברפול שמעל האצטדיון יטוס מסוק עם שלט שעליו כתוב "חיי חתולים חשובים!", בהקנטה ומחאה נגד התנהגותו של בלם ווסטהאם, קורט זומה. גם ביציעים הונפו כרזות ושלטים עם ציורים ותמונות של חתולים.

שחקן ליברפול סאדיו מאנה כובש נגד ווסטהאם
אלכסנדר ארנולד סידר למאנה את שער הניצחון | רויטרס

מהלך משחק:

דקה 2: איזו החמצה גדולה של מוחמד סלאח אחרי דקה וחמש שניות. טרנט אלכסנדר ארנולד בכדור ארוך שלח אותו לאחד על אחד מול לוקאש פביאנסקי, שיצא עם ידו על העליונה.

דקה 12: ערבובייה ברחבה הסתיימה בהחמצה נוספת של סלאח, שלא מצא את המסגרת.

דקה 27, 0:1 לליברפול: אלכסנדר ארנולד בהרמה מושלמת מצא את מאנה, הסנגלי כבש מקרוב והעלה את המארחת ליתרון מוצדק.

דקה 38: ווסטהאם במזל גדול לא הוציאה כדור נוסף מהרשת. ארנולד מסר לדיאס, הניסיון של הקולומביאני הורחק מקו השער על ידי קרסוול וניסיון נוסף של סלאח נבלם.

דקה 39: אלכסנדר ארנולד עושה הכל על המגרש, הפעם מגן ליברפול הציל שער. פורנאלס כבר הקפיץ מעל אליסון לאחר שלבדו רץ כל הדרך לאחד על אחד, המגן הגיע ברגע האחרון כדי להרחיק מהקו.

דקה 53: מכה לא פשוטה לווסטהאם, כי הכוכב שלה ג'רוד בואן נפצע והוחלף בסעיד בנראחמה.

דקה 64: דיאס ניסה לסובב לפינה הרחוקה של פביאנסקי, אך פספס את המסגרת בסנטימטרים.

דקה 70: מנואל לנסיני היה חייב להבקיע, אבל מכחמישה מטרים שלח את הכדור מעל השער.

ריס ג'יימס, מגן צ'לסי
חזר להרכב, כבש ובישל. ריס ג'יימס | רויטרס

ברנלי – צ'לסי 4:0

נטישת רומן אברמוביץ' הייתה הסיפור הגדול של השבוע באנגליה, אבל מבחינת צ'לסי המטרה הייתה לשים את הסקנדל בצד במשחק הליגה הראשון ללא הבעלים המיליארדר ולהמשיך לנצח. אחרי ה-2:3 הדחוק בגביע מול לוטון, היום הבלוז הציגו מחצית שנייה נפלאה ובמהלכה כבשו את כל ארבעת השערים בדרך לניצחון שלישי ברציפות בפרמיירליג מבלי לספוג וכרגע הם ביתרון שש נקודות על פני מנצ'סטר יונייטד שבמקום השלישי, יממה לפני הדרבי של מנצ'סטר.

להרכב של תומאס טוכל חזר המגן הימני ריס ג'יימס, שבהופעתו הראשונה ב-11 מאז שנפצע לפני כשלושה חודשים התכבד בכיבוש השער הראשון, לאחר מכן פוליסיץ' בישל להאברץ, ג'יימס בישל להאברץ שער נוסף כדי להשלים שלושה שערים בשמונה דקות ופוליסיץ' נעץ את המסמר הרביעי והאחרון בעקבות טעות בהגנת ברנלי שנותרה מתחת לקו האדום.

מהלך משחק:

דקה 47, 0:1 לצ'לסי: איזה קאמבק חלומי בהרכב לריס ג'יימס. טרבו צ'אלובה יצא קדימה ומסר למגן הימני שהיה בתוך הרחבה, היתל פעמיים בהגנה המקומית ובסופו של דבר בעט לפינה הרחוקה של פופ ומצא את הרשת.

דקה 53, 0:2 לצ'לסי: שוב שער מצד ימין. הפעם כריסטיאן פוליסיץ' הרים ומצא בצד השני את קאי האברץ, שמקרוב המשיך בכושרו הטוב וכבש.

דקה 55, 0:3 לצ'לסי: שמונה דקות גדולות של אלופת אירופה. ג'יימס העביר רוחב ומצא את האברץ, שאמנם התבלבל ברגליים אבל מקו השער זה הספיק והוא עם צמד.

דקה 69, 0:4 לצ'לסי: כדור הרוחב של סאול לא מצא פוליסיץ', אך האחרון ניצל שגיאה קשה של בלם ברנלי ג'יימס טרקובסקי ומתוך רחבת החמש נעץ את הרביעי של הבלוז.

קשר לסטר הארווי בארנס כובש נגד לידס
הרס למארש את הבכורה על הקווים בלידס. בארנס כובש | אימג'בנק GettyImages, Michael Regan

לסטר – לידס 0:1

לידס יונייטד נפרדה מהמאמן מרסלו ביילסה אחרי ההפסד 4:0 לטוטנהאם ושני משחקים רצופים בהם ספגה הקבוצה שלושה שערים כבר במחצית הראשונה, אבל גם מינויו של ג'סי מארש לא מנע את רצף ההפסדים שעלה לחמישה (ושבעה מחזורים ברציפות ללא ניצחון), כי היום ראפיניה וחבריו הרבו להחמיץ מול קספר שמייכל ובסופו של דבר ספגו מרגלי הארווי בארנס (67), שבבעיטה חדה ומדויקת לפינה הרחוקה סידר ניצחון ליגה שני ברציפות לראשונה מאז אוקטובר. השועלים כעת עם 33 נקודות ועדיין לא ויתרו לפחות על הכרטיס לקונפרנס ליג בעונה הבאה, החבורה החדשה של מארש מנגד לא תרד השבוע מתחת לקו האדום בעקבות ההפסד של ברנלי לצ'לסי.

פיליפה קוטיניו, קשר אסטון וילה
עצר את הריצה של הקדושים. קוטיניו | רויטרס

אסטון וילה – סאות'המפטון 0:4

ניצחון שני ברציפות לחבורה של סטיבן ג'רארד, ועוד מרשים במיוחד מול קבוצה שרצה שבעה משחקים רצופים בכל המסגרות ללא הפסד ונמנעה מהפסד גם מול מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד. אולי ווטקינס כבש שער מרהיב כבר אחרי תשע דקות כשהסתובב על הבלם ובעט לרשת, דוגלאס לואיז (44) הכפיל את היתרון לפני ההפסקה מבישול מצוין של קוטיניו ובמחצית השנייה הצטרפו לחגיגה הקשר שמושאל מברצלונה עם שער בדקה ה-52 ודני אינגס, אחרי שני בישולים, קבע את תוצאת המשחק כבר בדקה ה-54.

שחקני ניוקאסל יונייטד חוגגים
הקבוצה המשתפרת של 2022 בפרמיירליג. ניוקאסל חוגגת | אימג'בנק GettyImages, Ian MacNicol

ניוקאסל – ברייטון 1:2

הריצה האדירה של ניוקאסל נמשכת. המגפייז הולכים ובורחים מהתחתית עם ניצחון ביתי על ברנטפורד, שהאריך את רצף המשחקים בליגה ללא הפסד לשבעה. ריאן פרייזר כבש בדקה ה-12, כעבור שתי דקות בישל לבלם פביאן שאר והמארחים שמרו על שלוש הנקודות, חרף שער מצמק של הבלם לואיס דאנק בדקה ה-55.

משחקים נוספים:

וולבס – קריסטל פאלאס 2:0
כבשו לפאלאס: ז'אן פיליפ מאטטה (19), ווילפריד זאהה (34, פנדל)

נוריץ' סיטי – ברנטפורד 3:1
כבשו לנוריץ': טימו פוקי (92), לברנטפורד: איבן טוני (32, 52, 58)

המשחקים הבאים במחזור ה-28

ווטפורד – ארסנל (ראשון, 16:00)
מנצ'סטר סיטי – מנצ'סטר יונייטד (ראשון, 18:30)
טוטנהאם – אברטון (שני, 22:00)