זעזוע באנגליה: אוהד פרץ למגרש, ונגח בעוצמה בפרצופו של כוכב שפילד יונייטד

תקיפה אלימה במשחק הפלייאוף בצ'מפיונשיפ: פורסט ניצחה בפנדלים, הקהל פרץ למגרש, אחד האוהדים תקף ובהמשך נעצר על ידי המשטרה. מאמן שפילד, שהיה מעורב בתקרית אחרת, סיפר: "שארפ מזועזע, הוא נזקק לתפרים". צפו באירועים

(גודל טקסט)

משטרת אנגליה עצרה הלילה (בין שלישי לרביעי) אוהד כדורגל שתקף בצורה אלימה את קפטן שפילד יונייטד בילי שארפ בסיום משחק הפלייאוף בין נוטינגהאם פורסט לשפילד יונייטד במסגרת פלייאוף הצ'מפיונשיפ, ליגת המשנה האנגלית. צילומי הטלוויזיה הראו את האוהד רץ לעבר שארפ אחרי שפרץ למגרש, ונוגח בעוצמה בפרצופו של הכדורגלן, שעמד על הקווים. נוטינגהאם ניצחה 2:3 בפנדלים, אחרי 3:3 במצטבר בשני המשחקים. יש לציין שהאווירה בין הקבוצות התלהטה עוד לפני התקרית, עם עימותים בין השחקנים.

צפו בתקרית הקשה

מאמן שפילד יונייטד סיפר לאחר מכן ששארפ נזקק לטיפול רפואי, ורופאים אף נאלצו לתפור את פניו הפצועות. "ראינו שחקן שלנו מותקף", אמר פול הקינגבוטום, "הוא מזועזע, מדמם, זועם. הוא עמד לתומו בצדי המגרש, ניסה להוריד את השחקנים שלנו מהדשא, והותקף מהצד, בצורה פחדנית. הוא נפל ארצה ונזקק לתפרים, הוא מזועזע". המאמן הוסיף: "איך יכול להיות שאדם מגיע למקום העבודה שלו, ומותקף בצורה כזאת. אנחנו שומעים שנים שמנסים לטפל בבעיות, אבל במציאות לא עושים כלום ואנחנו אלה שסופגים ונפגעים. זה ממחיש את כל מה שלא עובד פה".

הרוחות במשחק התלהטו עוד לפני כן

שארפ, שכלל לא שותף במשחק בגללל פציעה, נחשב לאחד הסמלים הגדולים של שפילד יונייטד במאה ה-21. הוא נולד וגדל בעיר, שיחק במחלקת הנוער של הבליידס והחל את הקריירה המקצוענית במדיהם. עד 2010 הספיק לרשום שתי קדנציות בקבוצה ולאחר מכן נטל את מקל הנדודים ולבש את מדי סאות'המפטון, רדינג, דונקסטר, לידס וגם את אלו של נוטינגהאם פורסט – שבה שיחק ב-2012/13.

ב-2015 חזר לשפילד יונייטד ומאז הוא שם. שבע השנים שלו בקבוצה כללו עליות מהליג וואן לצ'מפיונשיפ ומהצ'מפיונשיפ לפרמיירליג, וגם ירידה אחת מהליגה הבכירה. בסך הכול הוא כבש 126 שערים ב-332 הופעות בכל המסגרות במדי הבליידס.

ב-2011, בעת ששיחק בדונקסטר, אנגליה התרגשה איתו כשהוא בחר לשחק כיומיים אחרי מות בנו בן היומיים. שארפ כבש נגד מידלסברו וחשף חולצה עליה נכתב That's for you son, "זה בשבילך בני".

אוהדי נוטינגהאם פורסט פורצים למגרש אחרי הניצחון על שפילד יונייטד בפלייאוף הצ'מפיונשיפ
| אימג'בנק GettyImages, Michael Regan
אוהדי נוטינגהאם פורסט פורצים למגרש אחרי הניצחון על שפילד יונייטד בפלייאוף הצ'מפיונשיפ
| אימג'בנק GettyImages, Michael Regan

נוטינגהאם הודיעה שהאוהד כמובן יוחרם וכניסתו לאצטדיון תיאסר: "המועדון מבקש להתנצל בפני בילי שארפ, שיתפנו פעולה עם הרשויות על מנת לעזור לתפוס אותו, והוא כמובן מוחרם על ידי המועדון".