ליברפול וסיטי יודעות: זה כדורגל, זו אנגליה, זה המקום בו קורים נסים

על פניו סיטי בדרך הבטוחה לעוד אליפות, אבל בליברפול מזכירים לקראת המחזור האחרון: כבר קרו הרבה דברים לא צפויים, אי אפשר להספיד אותנו (18:00, ספורט1). וגם, פפ הופתע: "חשבתי שכולם במדינה הזאת רוצים שליברפול תזכה!"

(גודל טקסט)

כל הסימנים מראים שמנצ'סטר סיטי תזכה היום (ראשון) באליפות הפרמיירליג בפעם הרביעית בחמש השנים האחרונות. היא תלויה בעצמה, היא בכושר טוב, והיא מארחת את הקבוצה שבמקום ה-14 בבית לעיני הקהל הביתי בידיעה שניצחון יבטיח את התואר. אז למה היא לא רגועה?

ככה זה כשמדובר בפרמיירליג, אף ניצחון הוא לא בטוח. ככה זה כשמדובר בליברפול, אף פעם אי אפשר להספיד אותה ולבטל את סיכוייה. הערב סיטי תארח את אסטון וילה (18:00, ספורט1) שלכאורה "אין לה על מה לשחק", אבל פפ גווארדיולה יודע – זה אף פעם לא פשוט.

בטח לא כשמדובר בליברפול של קלופ. ב-9 בפברואר סיטי פתחה פער של 14 נקודות מליברפול אחרי שגברה 0:2 על ברנטפורד (עם שני משחקים ביד). אבל מאז ליברפול העיקשת הצליחה לצמק את הפער לנקודה אחת בלבד – כשבדרך ליברפול זוכה בגביע הליגה (בפנדלים) ובגביע ה-FA (בפנדלים) ועל הדרך מעפילה להופעה שלישית בחמש שנים בגמר ליגת האלופות.

שחקן ליברפול טרנט אלכסנדר ארנולד חוגג
קבוצה שכבר עשתה את הבלתי ייאמן. ליברפול | רויטרס

ועל הדרך ליברפול מראה את העוצמות שלה, המקצועיות והמנטליות. היא מנצחת את סיטי 2:3 בחצי גמר הגביע אחרי מחצית מושלמת, מצליחה איכשהו לחזור לחיים גם אחרי ה-1:1 הביתי מול טוטנהאם, עולה עם 9 מחליפים מול סאות'המפטון ועדיין מנצחת משערים של מאטיפ ומינאמינו, ובכלל, זוכרת בשנים האחרונות לא מעט קאמבקים משום מקום ונסים שרשומים על שמו של המאמן הייחודי.

אבל יותר מזה – ליברפול מאמינה, גם בגלל ערכי הפרמיירליג. היא זוכרת את היום ההוא, ב-1995, כשהיא הייתה רחוקה מהפסגה ומתמונת האליפות, ולכאורה "לא היה לה על מה לשחק". ליברפול פגשה את בלקבורן במרסיסייד, בידיעה שאם היא מנצחת היא תעניק אליפות למנצ'סטר יונייטד. היו בליברפול אוהדים ששמחו כשהקבוצה נקלעה לפיגור ביתי, מאחר שלא רצו שהיריבה הגדולה מאולד טראפורד תחגוג אליפות, אבל רוב הקהל דרש מקצוענות וספורטיביות, ליברפול הפכה וניצחה, ובסוף נותרה המומה מהתוצאה הסופית. האם סידרה אליפות ליונייטד? באופן מדהים, השוער הצ'כי לודק מיקלוסקו כיכב בשער, ועזר לווסטהאם לעצור את יונייטד – ובלקבורן זכתה באליפות. ככזה זה הכדורגל, דברים בלתי צפויים קורם כל הזמן.

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי
כמו פרגוסון. גווארדיולה | רויטרס

אפרופו יונייטד, פפ גווארדיולה התייחס אתמול לתמיכה של אוהדי מנצ'סטר יונייטד בסיטי במאבק האליפות. "אתם בטוחים?", שאל פפ את העיתונאים, "כן? אוהדי יונייטד מעדיפים את סיטי על פני ליברפול? אלוהים, לא ידעתי את זה! זה נכון? אז טעיתי כשחשבתי שכולם במדינה הזאת רוצים שליברפול תזכה – טעיתי! אז ברוכים הבאים, ברוכים הבאים, אם הם (אוהדי יונייטד) רוצים להצטרף אלינו בחגיגות ברחוב, אבל הם יהיו חייבים ללבוש חולצה תכולה".

גווארדיולה הוסיף על המאבק: "כשהגעתי לאנגליה כולם סיפרו לי עד כמה קשה הפרמיירליג, שהיא הכי קשוחה, שכל משחק הוא קשה. רק סר פרגוסון הצליח לזכות בארבע אליפויות בחמש שנים, ואתה מבין את העולמה של היונייטד הזאת, שהצליחה לעשות את זה כל כך הרבה פעמים. עכשיו גם אנחנו קרובים לזה, ונהיה חייבים לקחת את זה".

הערב ב-18:00, שידורי הליגה האנגלית:

* ליברפול – וולבס (ספורט2)

* מנצ'סטר סיטי – אסטון וילה (ספורט4)

* חגיגה אנגלית: פריצה לכל המגרשים במחזור הסיום (ספורט1)

* ארסנל נגד אברטון בשילוב עם נוריץ' נגד טוטנהאם (ספורט3)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי