בלתי נשכח: 3:6 מדהים למנצ'סטר סיטי על יונייטד בדרבי

play
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד עם פיל פודן | אימג'בנק GettyImages, Michael Regan
שלושער להולאנד וגם לפודן, 3:6 מדהים לסיטי על יונייטד בדרבי של מנצ'סטר 05:46

הולאנד כבש שלושער שלישי רצוף בבית ומצא את הרשת מחזור שישי ברציפות, בנוסף לשני בישולים לפודן שהבקיע שלושה משלו בדרך לדרוס את השדים האדומים. אנטוני ומרסיאל (צמד) הקטינו את התוצאה, אבל לא את ההשפלה

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד רכבה על גל המומנטום שיצרו ארבעת הניצחונות הרצופים שלה בפרמיירליג לפני פגרת הנבחרות, והיא התייצבה לדרבי באצטדיון איתיחאד כשהיא מאמינה ביכולתה להתמודד עם יריבתה העירונית. אלא שמהר מאוד היא הבינה שמנצ'סטר סיטי זו ליגה אחרת: אלופת אנגליה השפילה ללא רחמים את השדים האדומים, עם ניצחון 3:6 שנכנס לפנתאון המפגשים בין שתי הקבוצות.

כנראה שהספקות לגבי יכולתו של ארלינג הולאנד להצטיין בפרמיירליג כפי שעשה בבונדסליגה כבר נעלמו מזמן, אבל אם נותרו עדיין מפקפקים כאלה או אחרים – הנורבגי דאג היום להבהיר גם להם: אי אפשר לעצור אותי. בגיל 22 ו-73 ימים, החלוץ הפגיז שלושער לרשת של יונייטד והוסיף שני בישולים לפיל פודן, שחגג שלושער משלו כדי לשחזר את השישייה הבלתי נשכחת ב-1:6 באוקטובר 2011.

שחקן מנצ'סטר סיטי פיל פודן עם ארלינג הולאנד
תצוגה בלתי נשכחת. פודן והולאנד | אימג'בנק GettyImages, Laurence Griffiths

הולאנד הפך לשני הכי צעיר בתולדות מנצ'סטר סיטי שמבקיע בדרבי בפרמיירליג, לראשון אי פעם בליגה האנגלית שרושם שלושער בשלושה משחקי בית רצופים, ושחקן הסיטיזנס הראשון שעושה זאת מול השדים האדומים מאז דצמבר 1970 – פשוט מפלצתי. יחד עם פודן, השניים היו לצמד השחקנים השלישי בהיסטוריה שכל אחד מהם כובש שלושער במשחק פרמיירליג. פודן הגיע ל-51 שערים במדי מנצ'סטר סיטי, שצימקה בחזרה את הפער מארסנל לנקודה בלבד.

אחרי שאנטוני הברזילאי צימק זמנית בתחילת המחצית השנייה, אנטוני מרסיאל הצרפתי עלה מהספסל וכבש לקראת הסיום צמד שהקטין את התוצאה – אבל לא את ההשפלה. הייתה זו הפעם הרביעית מאז תחילתה של עונת 2020/21 שבה יונייטד סופגת רביעייה במחצית הראשונה. החבורה של אריק טן האח הייתה חסרת אונים במיוחד מול זו של פפ גווארדיולה, כשכריסטיאנו רונאלדו צפה במתרחש מהספסל, ואולי התחרט שלא בחר בצד התכול של מנצ'סטר כשהחליט לחזור לאולד טראפורד אשתקד.

מאמן מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה, חוגג שער
התכולים מחצו את היריבה העירונית. פיל פודן | רויטרס
שחקן מנצ'סטר סיטי קווין דה בראונה מתעמת עם שחקן מנצ'סטר יונייטד ברונו פרננדש ליד אילקאי גונדואן
יונייטד עצבנית, ובצדק. פרננדש מתעמת עם דה בראונה | רויטרס
כריסטיאנו רונאלדו, מנצ'סטר יונייטד
צפה בהשפלה מהספסל. כריסטיאנו רונאלדו | רויטרס

הרכבים

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, מנואל אקנג'י, נתן אקה, ז'ואאו קאנסלו, אילקאי גונאודן, ברנרדו סילבה, קווין דה בראונה, פיל פודן, ג'ק גריליש, ארלינג הולאנד.

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, דיוגו דאלוט, רפאל וראן, ליסנדרו מרטינס, טיירל מלאסיה, סקוט מקטומיניי, כריסטיאן אריקסן, ברונו פרננדש, אנטוני, ג'יידון סאנצ'ו, מרכוס רשפורד.