באנגליה משוכנעים: רונאלדו ישוחרר ממנצ'סטר יונייטד ללא פיצוי

play
כריסטיאנו רונאלדו, שחקן מנצ'סטר יונייטד | GettyImages, Jan Kruger
ילד הפלא כבש, מנצ'סטר יונייטד ניצחה בפולהאם במהלך האחרון במשחק 05:57

המועדון הגיב להשתלחות של הכוכב, בבריטניה ניתחו: "הם מנסים לבטל את חוזהו, הורו לו לא לחזור למתחם האימונים אחרי המונדיאל"

(גודל טקסט)

הריאיון הסנסציוני של כריסטיאנו רונאלדו ממשיך לעורר הדים. היום (שישי), למחרת הפרסום של החלק הראשון של הריאיון, הגיעה התגובה של מנצ'סטר יונייטד, שהודיעה שנקטה בצעדים ראשונים נגד רונאלדו. "מנצ'סטר יונייטד נקטה הבוקר בצעדים מתאימים בתגובה לריאיון האחרון של כריסטיאנו רונאלדו. נגיב בהתאם להחלטות שיתקבלו במועדון", הודיע המועדון.

בתקשורת הבריטית מעריכים שהצעדים עליהם מדברת יונייטד כוללים ניסיון להשתחרר מחוזהו של הכוכב. "יונייטד בוחנת את האפשרות לבטל את חוזהו של רונאלדו", נכתב ב"אתלטיק". "היא בוחנת את האפשרות לנקוט בצעדים משפטיים, בטענה להפרת חוזה".

גם כריס ווילר מ"דיילי מייל" טען דברים דומים: "יונייטד נקטה בצעדים ראשונים לקראת שחרורו של רונאלדו. השדים האדומים החלו בצעדים משפטיים כדי "לפטר" את כריסטיאנו וחוזהו, בסך 500 אלף ליש"ט בשבוע, בלי שיצטרכו לשלם לו אפילו פני מתוך 16 מיליון הליש"ט שהוא אמור לקבל עד יוני. עורכי הדין של המועדון משוכנעים שרונאלדו הפר את החוזה שלו בשל הריאיון המסעיר שהעניק".

לפי "גרדיאן", "המשמעות היא שרונאלדו כמעט בטוח כבר לא ישחק יותר ביונייטד. במועדון הורו לו לא לחזור למתחם האימונים אחרי המונדיאל".

כריסטיאנו רונאלדו, שחקן מנצ'סטר יונייטד
הסוף קרב. רונאלדו | אימג'בנק GettyImages, Jan Kruger

במקביל ענה לכוכב הפורטוגלי גם ויין רוני, אחד מחבריו של רונאלדו לקבוצה לשעבר שהיה על הכוונת שלו בריאיון המדובר.

כזכור, רונאלדו טען בריאיון שרוני ששיחק איתו בקדנציה הקודמת שלו במנצ'סטר יונייטד וביקר אותו מספר פעמים בתקופה האחרונה מתוקף תפקידו כפרשן, "בסך הכל מקנא בי". בריאיון שפורסם אתמול רונאלדו אף כינה את רוני "עכבר", וכשנשאל על ידי המראיין פירס מורגן האם רוני מקנא בו על חשבון הבנק השמן שלו, השיב: "לא רק הוא, דמיין גם את שאר העכברים שמבקרים אותי".

הבוקר רוני התראיין לרשת "CNN" וסיפק תגובה משלו לדברים, כשהוא מנסה לשמור על קלאסה אבל גם עוקץ את חברו לקבוצה לשעבר. "רונאלדו שחקן פנטסטי, הוא ומסי הם כנראה שני השחקנים הכי גדולים בכל הזמנים. מה שאמרתי עליו בזמנו, זו לא ביקורת. רק אמרתי שהוא מתחיל להזדקן. ונראה שהוא מתקשה להתמודד עם זה".

לדבריו של רוני, "הריאיון של רונאלדו הפך להיות סיפור גדול בכל העולם, אבל חלק מהאמירות שלו שם מעט מוזרות מעט בעיני. בכל מקרה, אני משוכנע שמנצ'סטר יונייטד תדע לטפל בזה אחרי שכל הריאיון יפורסם. הם יענישו אותו בדרך מסוימת, זה ברור".

כריסטיאנו רונאלדו, ויין רוני, מנצ'סטר יונייטד
קנאה או ביקורת לגיטימית? רוני ורונאלדו בימים אחרים | אימג'בנק GettyImages, Koichi Kamoshida

כעת, כולם בבריטניה תוהים: מה יהיה הצעד הבא של CR7? לפי אדם בייט מ"סקיי", קשה לדעת: "רונאלדו זעם על הדיווחים שאף קבוצה לא רצתה אותו, אבל הדוגמאות שהוא נתן לא ממש סתרו זאת. זו לא הפתעה שהיתה לו הצעה מהמזרח התיכון, עם משכורות עתק. ספורטינג ונאפולי התעניינו, אבל ברור שאף אחת מהן לא היתה יכולה להשוות את המשכורת שלו ביונייטד".

לאחר ה-0:4 של נבחרת פורטוגל על ניגריה אמש – ללא רונאלדו החולה – נשאל חברו לנבחרת ולמנצ'סטר יונייטד ברונו פרננדש לדעתו על הריאיון, ועל הסרטון בו נראה, לכאורה, לוחץ בקרירות את ידו של CR7. "אין לי בעיה עם אף אחד", טען. "אני עושה את העבודה שלי, וכפי שהמאמן אמר לי, אני יכו לשלוט רק בעצמי. לא קראתי את הכותרות, ואני בסדר עם הכל. כרגע אנחנו מתעסקים רק בנבחרת פורטוגל, רק במונדיאל, רונאלדו יהיה במונדיאל החמישי שלו וכולנו רוצים את הטוב ביותר עבור הנבחרת".

"אני לא חושב שהוא בכלל רוצה שתהיה לו דרך חזרה ליונייטד", אמר אמש גארי נוויל. "הוא לא היה מתראיין אם היה רוצה שתהיה דרך חזרה. הוא ידע שזה יעשה כותרות ויוביל לסיום דרכו ביונייטד".