סולשיאר: "הגיע הזמן שניקח תואר". וגם: האם סאנצ'ו יצטרף?

מאמן יונייטד שמח לאחר ההעפלה הדרמטית לחצי הגמר והבהיר: "עלינו לבנות אופי מנצח". כשנשאל על הכוכב האנגלי אמר: "אני טוב במתמטיקה אבל לא יכול לענות". וגם: איגהלו מבריק, מגווייר: "רוצה להבקיע יותר"

(גודל טקסט)

המשחק כבר היה בדרכו לפנדלים ואז הארי מגוויר הבקיע שתי דקות לסיום ושלח את מנצ'סטר יונייטד לחצי גמר הגביע בפעם ה-30 בתולדותיה – יותר מכל אחד אחר. אולה גונאר סולשיאר שעמד על הקווים (והיה הראשון איי פעם לבצע שישה חילופים במסגרת הגביע) בטח נזכר בימיו כשחקן – "פרגי טיים". השדים האדומים גברו 1:2 על נוריץ' והמשיכו את הרקורד הנפלא שלהם נגד היריבה – 11 ניצחונות ב-13 המשחקים האחרונים. כבר 14 משחקים שהשדים האדומים לא הפסידו והם מגיעים לשלבי ההכרעה בכושר מצוין. אודיון איגהלו כבש שער חמישי בארבעת המשחקים בהם פתח בהרכב.

"זו הייתה תצוגה מטלטלת אך הם נותרו חזק בעניינים בשני גביעים וגם המקום הרביעי בליגת האלופות בהישג יד", נכתב ב-"BBC". מנגד נכתב כי על אף חצי גמר שלישי בחמש עונות, דווקא המשחק הזה הוכיח עד כמה הקבוצה צריכה לחזק את הסגל, שכן עד לכניסתם של אנתוני מרסיאל ומרקוס ראשפורד הם היו חסרים את הקצב והרמה הרגילה. "מגוויר היה הכוח המנצח", נכתב ב"סקיי ספורטס". "פרגוסון היה מאשר זאת. אם לא את המשחק, לפחות את הכוונה והתוצאה", נכתב ב"דיילי מייל" על כך שסולשיאר זרק את כל שחקני ההתקפה שברשותו כדי לכבוש ובסוף הבלם הבקיע את שער הניצחון. הוא מגלם את רוחו של המנטור שלו. העונה הופכת לסבירה".

מנגד, קפטן המועדון בעבר, רוי קין, שוב ביקר: "הטבלה לא משקרת. אני לא רואה את יונייטד מאיימת על מנצ'סטר סיטי וליברפול ב-12 החודשים הקרובים. אני לא מאמין בקבוצה הזו". סולשיאר נחלץ להגנתו של מגווייר: "אני שמח על שער הניצחון שלו. הוא נפלא מאז שהגיע לכאן. כישרוני המנהיגות שלו עוזרים לנו והוא מוכיח את זה בכל רגע. אני חושב שהוא זכה בכל מאבק אפשרי היום".

הארי מגווייר חוגג | Catherine Ivill/Getty Images

על המשחק אמר: "ככה מנצחים משחקים בגביע. זה בטח לא היה המשחק הכי טוב שראיתי אבל הרגשתי ששמרנו על הכדור בסדר למרות שלא יצרנו הרבה מצבים. זה חשוב שהקבוצה הזו תזכה בתואר הראשון שלה יחד. זה יעזור לאופי המנצח שלנו לצמוח. אני מאוד מרוצה מההעפלה לחצי הגמר, הרבה שחקנים הציגו יכולת טובה. זה נהדר שיש לי אפשרויות לבצע רוטציות. אנתוני מרסיאל היה מבריק אבל אודיון איגלו כובש שערים מכריעים. הוא אדם נהדר גם בחדר ההלבשה. הוא מאפשר לי לתת לאחרים לנוח".

כשנשאל על הסיכויים שיחתים שחקן מדורטמונד (ג'יידון סאנצ'ו כמובן), ענה: "אני טוב במתמטיקה אבל לא יכול לענות על השאלה הזו. יש הרבה שחקנים טובים בהרבה קבוצות. אם יגידו לי שזה הגיוני (העברה בסכום של מאה מיליון ליש"ט) אני יודע שאנחנו הולכים לנסות אבל לא מעבר לכך. שלושת חודשי הסגר היו קריטיים, זה תלוי אם נשחק בעונה הבאה בליגת האלופות וכמה זמן לא יהיה קהל במגרשים. יש הרבה דברים שתלויים במה שנעשה שתסתיים העונה". לפי דיווחים באנגליה המאמן אמר למקורביו שעליו להקריב את ג'סי לינגארד, אלכסיס סאנצ'יס ובסך הכל לגייס 110 מיליון פאונד כדי להחתים את הקשר האנגלי.

מגווייר אמר לאחר המשחק: "זה פשוט הגיע לי לרגל שמאל. אתה כל הזמן מכניס עוד ועוד שחקנים לרחבה, מפעיל לחץ ובסופו של דבר יגיע מצב הבקעה. למרבה המזל הפעם זה הגיע אליי. אני תמיד מרוצה כשאני כובש, במיוחד שזה שער חשוב ברגע האחרון. אני קצת מאוכזב מכך שכבשתי רק שלושה שערים, אני עובד על זה ומחפש לשפר את זה".

על המטרות: "אני רוצה לזכות בגביע האנגלי כמובן. כשהגעתי לכאן רציתי להניף גביעים. זה טורניר נהדר. אני מקווה שנשחק הרבה יותר טוב בחצי הגמר מאשר הערב (אתמול). זה היה משחק קשה, לא היינו במיטבנו. אני חושב שהמשחק ברביעי זה לא תירוץ, ביצענו שינויים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי