השחקן של העם: טבס פותח עוד עונה עם בוקה ג'וניורס

קרלוס טבס
קרלוס טבס | צילום: האתר הרשמי

בצעירותו הוא נלחץ מהציפיות, אך כעת הוא בעל הבית שמחפש המשכיות

(גודל טקסט)

ארגנטינה היא מדינה בה הפערים בין עניים לעשירים הם מהגדולים בעולם. קרלוס טבס לא סתם הפך בה לאחד הסמלים של הכדורגל המקומי. עוד אחד שעלה מאשפתות למעמד של אחד מגדולי האומה. דייגו מראדונה קרא לו "אל חוגדור דל פואבלו" (השחקן של העם), למרות שהוא עצמו ממלא את רוב השטח במשבצת הזו.

ברחובות ארגנטינה ליאו מסי אמנם מוערך ככדורגלן ענק, אבל טבס הוא סמל בעוד מסי נראה רחוק מהבית ומשחק מעבר לים כל חייו. קרליטוס עשה סיבוב גדול באירופה, אבל חלם לחזור לארגנטינה ולא דיבר על פרישה ביובנטוס כמו שהפרעוש אמר פעמים רבות על בארסה.  

עונה חדשה נפתחת בארגנטינה, שוב עם שיטה חדשה. עבור טבס זו עונה שניה אחרי שחזר מיובנטוס לבוקה ג'וניורס לזכיה באליפות. הוא עדיין לא מרגיש כשיר בצורה מושלמת, אבל כבר הודיע שלא יחמיץ את משחק הפתיחה מול טמפרליי (בין שבת לראשון, שידור ישיר בספורט1). 

אפשר להבין את העייפות של טבס. הוא שיחק למעשה עונה וחצי בלי הפסקה, קודם ביובנטוס ואחר כך בבוקה, זכה בשתי אליפויות ובתווך שיחק גם בקופה אמריקה. אפילו שהוא צעיר יחסית (32), שחקן כמוהו חייב מנוחה אחרי השקעה עצומה כל כך פיזית, מנטלית ובעיקר רגשית.


המשפחה מעל הכל (gettyimages)

הוא רוצה לשחק במשחק הראשון של העונה החדשה, אבל יודע גם שיצטרך לשמור כוחות למפגש הסופרקאפ המקומי מול מחזיקת הגביע סן לורנסו באיצטדיון על שם מריו קמפס בקורדובה ב-10 בפברואר. "אני כועס על עצמי שאני לא מוכן, אבל בטוח אהיה בכושר טוב יותר כשהטורניר יתחיל", הכריז. "היו לי 38 ימי חופשה ואפילו יותר. אין לנו יותר תירוצים, חייבים לקחת נקודות ולהתחיל את העונה ברגל ימין". 

את הקריירה שלו בבוקה ג'וניורס החל טבס כבר בגיל 16. בקבוצה ידעו מיד שהחתימו ווינר. הוא הפך לשחקן מפתח במהירות באחת הקבוצות הכי טובות שידעה בוקה לצדו של חואן רומן ריקלמה, שהיה האליל שלו. בגיל 18, בו שיחק כבר בקביעות בקבוצה הבכירה, הרגיש שאין לו את היכולת הנפשית לסחוב את הקבוצה בגיל כל כך צעיר. "הרגשתי בודד בבוקה", סיפר לא מכבר. "העולם שלה הפחיד אותי". 

בעונת 2001/2 הוא ערך טבס את הבכורה בבוגרים של בוקה. ב-2003 הוא זכה איתה באליפות, בגביע הליברטדורס, בגביע הבין-יבשתי ובסודאמריקנה ב-2004. אחרי כן נטש לקורינתיאנס, ששילמה עליו אז 18 מיליון דולר, ומשם הגיע לפרמייר-ליג. תחילה הצטרף לווסטהאם, שם לא העריכו את היכולות שלו לפני שהציל את הקבוצה מירידה. אחר כך עבר למנצ'סטר. ביונייטד אלכס פרגוסון הריח מקילומטרים את הכשרון שלו, את סיטי הוא הוליך להצלחות ראשונות. עד היום לא ידוע המחיר ששילמו עליו התכולים. 

ביובנטוס, שרכשה אותו ב-10 מיליון יורו, הוא חווה את ההצלחה הכי גדולה, אבל רצה תמיד לחזור הביתה. כבר כששיחק ב-2007 במנצ'סטר יונייטד אמר: "בגיל 28 אני אשחק שוב בבומבונרה. אני רוצה לקחת עם בוקה שוב תארים לפני שאפרוש". למרות ששיחק בגמר האלופות האחרון, החיידק לא עזב אותו עד שהגשים את החלום. 


הגיע לגמר האלופות ועלה גבוה יותר (gettyimages)

שחקנים מארגנטינה שכיכבו באירופה חוזרים בכל פעם הביתה, אבל רובם עושים זאת כשהם כבר בתהליך של ירידה בכושרם. טבס הוא בין הבודדים שהיה בשיאו כשהחליט להמיר את האיצטדיון החדש של יובנטוס בבומבונרה הוותיק. בקדנציה השניה שלו בבוקה, שהחלה ביוני, הוא היה ללא ספק הכוכב הראשי והיחיד. הכתפיים שלו היו רחבות מספיק כדי לשאת בנטל שפעם לא היה יכול לקחת על עצמו. הוא שוב נכנס לחולצה מספר 10 שהייתה גם של ריקלמה, שעזב ב-2014. 

"ריקלמה אחד הגדולים, אליל של המועדון. לא הגעתי להיות טוב ממנו או להתחרות על המעמד שהיה לו. חזרתי כדי לכתוב את ההיסטוריה של עצמי", אמר טבס כשהוצג במועדון אחרי שיובה מכרה אותו רק ב-6.5 מיליון יורו. הוא אכן הוכיח את עצמו: "אני עכשיו כשיר יותר מאשר הייתי בן 27, אז הייתי שמן יותר". את השער הראשון שלו בבוקה כבש -0:3 על באנפילד בגביע וארבעה ימים לאחר מכן הבקיע שער ליגה ראשון דווקא בהפסד 4:3 לאוניון.

ב-15 מחזורים כבש 9 שערים ב-12 משחקים בהם שותף והפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שזכה בשתי אליפויות ושני גביעים באותה עונה ועם שני קבוצות שונות. כשהוא חזר, בוקה הייתה בצמרת עם 9 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ושני הפסדים, אבל לא שיחקה כדורגל מלהיב. בחצי השני של העונה היא אולי הפסידה יותר, אבל רשמה 11 ניצחונות ועיקר התרומה של קרליטוס הייתה להעניק מהניסיון שלו לצעירים ברגעים החשובים. 


טבס, חזר עם ניסיון (gettyimages)

בוקה הציגה את הסגל החדש שלה ל-2016 לעיני 700 אוהדים בבומבונרה, והמאמן אדולפו ארואבארנה אמר: "יש לנו משימה להגן על התואר שלנו". הוא החזיר את פאבלו אוסבלדו מפורטו ותגבר את ההגנה. המגן הימני לאונרדו חארה נרכש מאסטודיאנטס, הבלם חואן אינסאורלדה הגיע מצ'יאפאס המקסיקנית והמגן השמאלי הקולומביאני פרנק פאברה צורף ממדיין. היריבה הגדולה ריבר פלייט עשתה רכש אחד בולט כשהביאה את אנדרס ד'אלסנדרו בן ה-34, אחרי ששיחק שמונה עונות באינטרנסיונל הברזילאית. החגיגה מתחילה, טבס בונה על עוד הנפה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי