במפתיע: חאבייר מסצ'ראנו הודיע על פרישה מכדורגל

חאבייר מסצ'ראנו | Shaun Botterill - FIFA/FIFA via Getty Images

הבלם/קשר אחורי רשם הפסד 1:0 יחד עם אסטודיאנטס ובמסיבת העיתונאים שלאחר ההתמודדות הכריז שהוא החליט לתלות את הנעליים בגיל 36: "מודה למועדון שנתן לי את ההזדמנות לסיים את הקריירה בארגנטינה"

(גודל טקסט)

באופן מפתיע למדי, חאבייר מסצ'ראנו בן ה-36 הודיע במהלך הלילה (בין ראשון לשני) על פרישה מכדורגל. שיאן הופעות נבחרת ארגנטינה בכל הזמנים (147) שיחק במשך 90 דקות בהפסד 1:0 של קבוצתו, אסטודיאנטס, לארחנטינוס ג'וניורס ובמסיבת העיתונאים שהגיעה לאחר ההתמודדות הכריז כי החליט לתלות את הנעליים והותיר את כולם בהלם.

"חייתי את המקצוע שלי ב-100%", אמר מסצ'ראנו. "נתתי את המקסימום שיכולתי. היום אני מוצא את זה קשה לי ואני לא רוצה לזלזל באוהדים שסמכו עליי שאחזור לארגנטינה, בחבריי לקבוצה ובמקצוע בכלל. הגיע הזמן לסיים את הקריירה בגלל כל מיני דברים שקרו לי בחודשים האחרונים, ואחרי שחשבתי על זה במשך הרבה זמן – הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לסיים".

"אני אסיר תודה למועדונים ששיחקתי בהם", המשיך. "אני מודה לכל חבריי לקבוצות לאורך הקריירה ולאסטודיאנטס שנתנה לי את ההזדמנות לסיים את הקריירה בארגנטינה. זה היה פחות ממה שרציתי, אבל לפעמים לא בוחרים את הסוף".

מסצ'ראנו, ששיחק כבלם וכקשר אחורי, החל את הקריירה בריבר פלייט ומשם עבר לקורינתיאנס. מהקבוצה הברזילאית הוא המשיך לווסטהאם ואחרי תקופה קצרה הצטרף לליברפול, בה ביצע את הפריצה הגדולה. אחרי שלוש שנים באדום, מסצ'ראנו עבר ב-2010 לברצלונה, בה העביר את מרבית הקריירה שלו כששיחק שמונה שנים במדי הקבוצה הקטלונית. לפני שהגיע לאסטודיאנטס בינואר האחרון, שיחק בחביי צ'יינה פורצ'ן מסין. הארגנטינאי הוא שיאן ההופעות בנבחרתו עם 147 משחקים בקריירה שנמשכה כ-15 שנה. הוא שיחק בארבעה מונדיאלים והשיא היה כשהגיע לגמר ב-2014 שם נכנעה נבחרתו לגרמניה.

מבחינת תארים, מסצ'ראנו זכה פעמיים במדליית זהב עם נבחרת ארגנטינה באולמיפיאדות אתונה 2004 ובייג'ינג 2008. בקריירת הקבוצות שלו, זכה באליפות ארגנטינה ואליפות ברזיל פעם אחת כ"א, והוסיף עם ברצלונה עוד חמש אליפויות ספרד, שלוש גביעי מלך (גביע ספרדי), שלוש זכיות בסופרקופה הספרדי, שתי זכיות בליגת האלופות, שתי זכיות בסופר קאפ האירופי ושתי זכיות בגביע העולם לקבוצות.

חאבייר מסצ'ראנו | Jamie Squire/Getty Images
חאבייר מסצ'ראנו | Matthew Lewis/Getty Images
חאבייר מסצ'ראנו | Michael Regan/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי