אוהדי זניט נגד מלקום: "זו מסורת שאין שחומי עור בקבוצה"

מלקום
מלקום | האתר הרשמי של זניט

הברזילאי שנרכש מברצלונה עלה להופעת בכורה בקבוצה והתקבל בבוז ובשלט גזעני: "אנחנו לא גזענים, זו מסורת", הסבירו האוהדים. דיווח: אם הסיטואציה לא תיפתר עד ינואר, ראשי המועדון ישקלו את מכירת הקשר

(גודל טקסט)
רק לפני ימים אחדים עבר מלקום מברצלונה לזניט סנט פטרסבורג הרוסית, עסקה מפתיעה ומאוד יקרה, אבל כבר במועדון הפאר הרוסי שוקלים למכור את הברזילאי. הסיבה: זו ממש לא יכולתו, אותה בקושי הספיק להראות, אלא בעקבות צבע עורו.


מלקום עלה אתמול (ראשון) להופעת בכורה במדי זניט בדקה ה-71, כשהקבוצה פיגרה 1:0 מול קרסנודאר (ארטם דזיובה איזן בדקה ה-90), והתקבל בשריקות בוז ואפילו בשלט שהופנה לעבר הנהלת המועדון ובו נכתב: "תודה רבה על הנאמנות שלכם למסורת המועדון", כמובן בטענה לכך שהחתימו שחקן שחום עור. עוד לפני מספר, כדי שהמסר מהשלט יעבור, הבהירו האוהדים במכתב להנהלה ש"אנחנו לא גזענים, עבורנו העובדה שאין בקבוצה שחקנים שחורים היא מסורת".


לטענת "SPORT.RU", ראשי המועדון לא מעוניינים להיכנס לעימות מול האוהדים וכבר כבר שוקלים למכור את הברזילאי בינואר הקרוב, בהנחה שהסיטואציה לא תיפתר עד אז. גם הקשר, שכאמור אחרי שנה עזב את ברצלונה ועבר לרוסיה תמורת 40 מיליון יורו, בוודאי שלא ירצה להמשיך בקבוצה אם יסבול מיחס גזעני.




זניט בשלב זה התעלמה מהאירוע ואף העלתה ראיון עם מלקום בסיום המשחק, ללא שום התייחסות לתקרית הגזענית. לאתר הרשמי של המועדון אמר הקשר: "הרגשתי טוב בשביל משחק ראשון בקבוצה, היה לנו קשה ובטוח שנהיה טובים יותר במשחקים הבאים. קשה לי עם השפה, אבל כל החברים לקבוצה נהדרים והחיים כאן טובים, אני מאוד מרוצה בינתיים. בקרוב אתחיל ללמוד רוסית ואני מתרגש מזה"



אוהדי זניט והשלט המכוער שהונף (טוויטר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי