בגין גזענות: לאציו נענשה ב-50,000 יורו וסגירת יציע

מעשה חריג. השופט איראטי עוצר את המשחק
מעשה חריג. השופט איראטי עוצר את המשחק | צילום: AFP

קוליבאלי הודה לשופט על כך שעצר את המשחק לשלוש דקות בשל הקריאות

(גודל טקסט)

החטא ועונשו: יממה לאחר האירועים הגזעניים המכוערים שהתרחשו באצטדיון האולימפיקו ברומא במשחק בין לאציו ונאפולי, שהסתיים בניצחון 0:2 של האורחים, הגיע תגובת מנהלת הסרייה א'.

 

הביאנקוצ'לסטי ספגו קנס של 50,000 יורו על הקריאות הגזעניות נגד הבלם הסנגלי של נאפולי, קאלידו קוליבאלי, ונענשו גם סגירת היציע הצפוני לשני משחקים נוספים. הסכום הכולל ממנו הם ייפרדו יהיה 65,000 יורו, לאחר שהם גם נענשו ב-15,000 יורו על קריאות מכוערות נגד אוהדי האורחת.

 

כזכור, הקריאות הגזעניות נגד קוליבאלי נמשכו לאורך כל המשחק, כאשר אוהדי נאפולי ניסו לכסות אותם בעידוד חזק משלהם. בדקה ה-67 שופט המשחק, מסימיליאנו איראטי, מאס במתרחש ושרק לעצירת המשחק. שחקני שתי הקבוצות התכנסו סביב עיגול מרכז המגרש והמתינו להפסקת הקריאות. הקריאות לא חדלו והכרוז הסביר לקהל מדוע הופסק המשחק, ולאחר שלוש דקות ו-40 שניות של המתנה, פסקה התופעה הגזענית ואיראטי הורה להמשיך את המשחק.

 

"השופט אמיץ". קוליבאלי במהלך המשחק (AFP)

 

נראה שקוליבאלי התרגש מהמלך הלא שגרתי של השופט, ובפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו כינה הבלם את הקריאות "מכוערות", ושיבח את איראטי: "אני רוצה להודות לשחקנים של לאציו, אבל בעיקר לשופט בשל האומץ שלו", כתב. "אני מודה לחברים שלי לקבוצה, לציבור ולאוהדים, שתמכו בי בצורה נהדרת נגד הקריאות המכוערות. אני גם רוצה להודות לכל מי ששלח לי הודעות והפגין איתי סולידריות".

 

בהחלטת מנהלת הליגה נכתב גם כי הקריאות כנגד אוהדי נאפולי היו בעלות אופי מפלה ומשפיל, הנוגע למקום מחייתם של האורחים. נאפולי נחשבת לאחת הערים העניות באיטליה ורבים מתושביה הם אנשים קשיי יום.

 

 

 

Una vittoria importante! Però stasera voglio ringraziare tutti per i messaggi di solidarietà che mi sono arrivati. voglio ringraziare anche i giocatori della Lazio, ma soprattutto l'arbitro Irrati per il suo coraggio. Ringrazio i miei compagni di squadra, la società e i nostri tifosi che sono stati di un grande sostegno contro queste brutti cori! Andiamo avanti e forza Napoli sempre! #koulibaly #kkoulibaly26 #teamkk26 #teamR-kell #forzanapolisempre #napoli #vittoria

A photo posted by Kalidou Koulibaly (@kkoulibaly26) on

 

עורך הדין של לאציו, ג'יאן מיקלה ג'נטילה, הגיב להאשמות ואמר: "נבחן את ההחלטה ואת הקנס ולאחר מכן נחליט האם לערער או לא".

 

במשחק עצמו כאמור ניצחו האורחים 0:2 ושמרו על המקום הראשון. גונסאלו היגוואין כבש את שערו ה-23 ב-23 משחקיו העונה בדקה ה-24, וחוזה קאייחון הכפיל מבישול של לורנצו אינסינייה בדקה ה-27. לאציו, הסובלת מעונה בינונית במיוחד, הידרדרה למקום התשיעי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי