"מתבייש להיות איטלקי בגלל סאקי"

|

מאמן העבר אמר: "יש הרבה כהי עור בליגה". סוכנם של פוגבה ובאלוטלי: "דברים איומים"

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו  צילום: Gettyimages

 

אריגו סאקי הוא מסוג האנשים שזקנתם מביישת את צעירותם. מאמן מילאן ונבחרת איטליה בעבר התבטא בצורה גזענית שעוררה סערת רוחות והלם בארץ המגף, אם כי רבים מהאיטלקים חושבים כמוהו. סאקי אמר על המצב של הכדורגל האיטלקי: "כשצפיתי בטורניר ויארג'יו (בית הספר לכדורגל של ההתאחדות), ראיתי שהיו הרבה שחקנים שחורים על המגרש בקבוצות הנוער שלנו. אפילו בסרייה A יש הרבה שחקנים זרים. אני מתבייש להיות איטלקי. יש יותר מדי זרים".

 

 

לדעת האגדה המילאנזית יש יותר מדי שחקנים שחורים בנבחרת עד גיל 20 של איטליה. סאקי דיבר בטקס הענקת פרסים לשחקנים במונטה קאטיני טרמה. לפי הגאזטה דלו ספורט המאמן בן ה-68 תקף את המצב במדינה בעיקר בליגות הנמוכות יותר ואמר: "לאיטליה אין יותר כבוד, אין הגינות, כי יש יותר מדי זרים ושחורים בקבוצות הנוער עד גיל 20. 

 

כאשר סאקי הואשם בגזענות ענה: "אני לא גזען. אני החתמתי את פרנק רייקארד (ממוצא סורינמי) למילאן בזמנו. לא ציטטו אותי מדויק והוציאו דברים מהקשרם. ההיסטוריה שלי כמאמן מדברת בעד עצמה. אימנתי תמיד קבוצות עם כוכבים גדולים ממוצא שונה וצבע שונה. הבאתי הרבה שחקנים כאלה למילאן וריאל מדריד. רציתי רק להדגיש שאנחנו מאבדים את הגאווה הלאומית והזהות שלנו". 

מי שתקף את סאקי היה לא אחר מאשר סוכן השחקנים מינו ראיולה, שמייצג בין היתר את פול פוגבה מיובנטוס ומריו באלוטלי האיטלקי. ראיולה צייץ בטוויטר שלו: "בכדורגל האיטלקי יש יותר מדי אנשים טיפשים. הספורט צריך להיות פתוח לכל השחקנים הטובים בעולם ולא משנה מה צבעם. אני מתבייש להיות איטלקי כשאני שומע את הדברים של סאקי. צריך לתת לשחורים, צהובים, לבנים ולכל בן אנוש לשחק כדורגל".

 

סאקי בן ה-68 מסייע כיום להתאחדות האיטלקית בכל נושא פיתוח דור העתיד של הכדורגל במדינה. הג'וב האחרון של האיש במועדון היה בריאל מדריד, שם שימש כמנהל מקצועי.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי