מסתערות על הסקודטו: המילאנזיות חוזרות

הסאן סירו ביום דרבי. התרגשות גדולה בעיר
הסאן סירו ביום דרבי. התרגשות גדולה בעיר | צילום: Gettyimages

מעל 100 מיליון יורו השקיעו הקיץ מילאן ואינטר. המטרה: אליפות

(גודל טקסט)

העיר מילאנו בטירוף. מילאן ואינטר התחזקו בענק מאז שנפתח חלון ההעברות והחזירו את הכדורגל בעיר לחלון הראווה של הכדורגל האיטלקי והאירופי. שתי הקבוצות ביחד רכשו כבר במעל 100 מיליון יורו.

 

שתי המילאנזיות סבלו בשנים האחרונות מירידה ביכולתן, כאשר בעונה האחרונה הגיעו לשיא שלילי לאחר שאף אחת מהן לא תשחק השנה באירופה – וזאת בעונה שגמר ליגת האלופות ייערך בעיר, בסן סירו. מילאן סיימה במקום ה-10 ואינטר במקום ה-8 בעונה שחולפת, אבל כל זה כבר נשכח כאשר בעלי שתי הקבוצות פתחו את הארנק.

 

 

אריק טוהיר האינדונזי של הנראזורי קיים את הבטחתו לרכוש שחקנים וסילביו ברלוסקוני הגיע לסיכום עם איש העסקים התאילנדי בי טאיצ'בול שרכש 48% ממניות הקבוצה, אם כי ברלוסקוני טען שעד כה הכסף שהוציאה מילאן הוא שלו. 'מיסטר בי', כפי שהוא מכונה עדיין, צריך להזרים מהבית 450 מיליון יורו למען רכישת המניות, כך שברלוסקוני יכול להיות שקט. את התוצאה מסכם היום העיתון 'גאזטה דלו ספורט' בכותרת: "סטאר מילאנו" והכוונה ששתי הקבוצות הולכות שוב על אליפות בעזרת רכש מאסיבי ושחקני איכות, דבר שלא ראינו בשנים האחרונות בעיר. 

 

מילאן שהתחזקה מאוד בהתקפה עדיין מחפשת את ההעברה של בקיץ והיא לא תשקוט עד שלא תרכוש את זלאטן איברהימוביץ' מפ.ס.ז'. ב-48 השעות האחרונות נרמז לה שזה אפשרי. פיפו אינזאגי פוטר ממילאן וסינישה מיכאלוביץ', מאמן סמפדוריה בעונה האחרונה, הוצג כמאמנה החדש אתמול, אבל זה בעיקר הכסף הגדול שהוזרם העושה את העבודה.

 

עד כה קבוצה רכשה את חלוץ סביליה, קרלוס באקה, ב-30 מיליון יורו (חוזה ל-4 שנים ומשכורת של 3.5 מיליון יורו לעונה) והקשר אנדראה ברטולאצ'י שעבר ידיים הקיץ מגנואה לרומא ומשם למילאן ששילמה עליו 20 מיליון יורו. עוד רכש נוצץ לא פחות הוא חלוץ שחטאר דונייצק לואיז אדריאנו שהגיע תמורת 8 מיליון יורו. הרוסונרי התאוששו מהר מההברזה של ג'קסון מרטינס שהעדיף את אתלטיקו מדריד. 

 

 

כעת במילאן רוצים להסתער על זלאטן איברהימוביץ'. בעקבות העובדה שאופ"א הסירה מפ.ס.ז' את הגבלות הרכש בעקבות הפייר פליי הפיננסי, הם יכולים להביא חלוץ ולשחרר את 'איברה'. אומנם מילאן הציעה לו עד כה משכורת של 9 מיליון יורו בלבד לעומת 12 מיליון שהוא מרוויח בפ.ס.ז', אבל הוא דורש חוזה עד 2018 ובמילאן מוכנים לכך בעוד שבצרפת יש לו חוזה לעונה נוספת ולא מעבר.

 

הבאתו תהיה מבצע מסובך, אבל הנשיא סילביו ברלוסקוני אמר שמילאן החדשה חייבת וצריכה לזכות באליפות והוא מוכן להביא את השבדי לשם כך. "אם איברהימוביץ' יבוא זו תהיה מתנה יפה לאוהדים של מילאן. אנחנו צריכים לשאוף לסיים במקום הכי גבוה האפשרי. מה שבטוח אנחנו יכולים וצריכים להתמודד עם יובנטוס על האליפות. אני רוצה שמילאן תהיה שוב קבוצת צמרת שכל העולם מכיר".

 

איברהימוביץ' במדי מילאן ב-2012. ישוב העירה? (Gettyimages)

 

מאמן מילאן, סינישה מיכאלוביץ', שקיים אתמול את מסיבת העיתונאים בה הוצג במילאן אמר לאוהדי הרוסונרי: "יש לכם על מה לחלום. אני לא פוחד מהמילה אליפות, אבל הכי חשוב שקבוצות יתחילו לחשוש ממילאן".

 

למרות האופטימיות מילאן עדיין צריכה כמה רכישות. ב-11 שלה חסרים לפחות בלם ברמה גבוהה מאוד ולתפקיד הוזכר מאטס הולמס מבורוסיה דורטמונד. אופציה אחרת היא אלסיו רומניולי בלם רומא והמילאנזים מוכנים לשלם 15 מיליון יורו עבורו. מילאן זקוקה עדיין גם לקשר דומיננטי. אם איברהימוביץ' יגיע, ייתכן שמיכאלוביץ' ייאלץ לשנות את שיטת המשחק עבורו. 

 

 

אינטר עברה גם היא מהפיכה הקיץ. בינתיים היא הצליחה לרכוש את ג'ופרי קונדוגביה, קשר הגנתי ממונאקו ב-30 מיליון יורו הנחשב להעתק של פול פוגבה, ושיפצה לחלוטין את ההגנה שלה, דבר שהמאמן רוברטו מנצ'יני רצה. על קונדוגביה אמר מנצ'יני: "הוא כמו יאיא טורה. הוא לא הגיע, אבל עשינו רכש ענק אחר".  

 

הוא הצליח להשאיר את השוער המצוין סמיר הנדנוביץ', אבל הציב לפניו קו הגנה של ברזל בזכות רכש מעולה. בלם נבחרת קולומביה, ג'ייסון מוריו, שהצטיין בקופה אמריקה הגיע תמורת 8 מיליון יורו מגרנדה הספרדית ולצידו ישחק בלם אתלטיקו מדריד מיראנדה הברזילאי שהושאל ב-3 מיליון יורו עם אופציה לרכישה. כמגן ימני ישחק מרטין מונטויה שהושאל לשנתיים מברצלונה. אינטר תשלם עליו רק דמי השאלה בסך 6 מיליון יורו לשנתיים.

 

 

מאורו איקרדי יהיה בחוד, אבל לצידו מחפשת אינטר עדיין שחקני כנף וקשר דומיננטי והיא רוצה את מוחמד סלאח מפיורנטינה. לשם כך היא מנסה לשכנע את שארדן שאקירי לעזוב למרות שהשלימה את החתמתו מבאיירן מינכן תמורת 16 מליון יורו. 

 

הנשיא של אינטר אריק טוהיר אמר אחרי ההחתמות: "עכשיו אני רוצה תוצאות. המרחק מיובה לא גדול, אבל אסור שנעשה טעויות". רוברטו מנצ'יני הוסיף: "אליפות? ברור שזה אפשרי, אבל אנחנו עוד צריכים לעבוד קשה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי