באקה? אדריאנו? במילאן האוהדים כבר מריחים אליפות

מיכאילוביץ' השבוע. רכש נוצץ
מיכאילוביץ' השבוע. רכש נוצץ | צילום: gettyimages

ברלוסקוני ביצע הקיץ רכש נוצץ, הציב את מיכאילוביץ' על הקווים ועורר תקוות

(גודל טקסט)

אוהדי מילאן מקווים שהשנים השחורות של הרוסונרי נגמרו והם כבר לא יכולים לחכות לתחילת העונה. אחרי שנה של שפל בה סיימה מילאן במקום העשירי, הגרוע ביותר שלה מאז עונת 1997/8, היא מקווה להתמודד בעונה הבאה על תואר האליפות. אולי הסקודטו הוא צעד אחד רחוק מדי לאוהדי הקבוצה, אבל אחרי יאוש טוטאלי בעונה האחרונה שוב רואים את האור בקצה של סאן סירו. 

 

מילאן לא זכתה באליפות מזה ארבע שנים והיה נדמה שהבעלים סילביו ברלוסקוני מרים ידיים. הכסף אזל, הניסיונות להביא את שחקני העבר קלארס סיידורף לפני שנה ופיפו אינזגי בעונה החולפת כמאמנים נכשלו. הסולחה שעשתה ברברה ברלוסקוני עם אדריאנו גליאני האיש החזק במילאן ומינויה לסגנית הנשיא יחד איתו, גם הם לא עבדו.

 

 

הסתבר שאם אין כסף, אין הצלחה. ברלוסקוני סירב שוב ושוב למכור את הקבוצה למשקיעים מהמזרח הרחוק עד שהגיע להסכם עם "מיסטר בי" איש עסקים תאילנדי שרכש 48% מהמניות של הקבוצה תמורת 500 מיליון יורו. אתמול השניים נפגשו לשיחה של ארבע שעות, אבל הכסף עדיין לא הועבר, כנראה שיועבר בהמשך.

 

ברלוסקוני לא מוכן לוותר לחלוטין על הקבוצה ובינתיים אנשי התאילנדי לא ינהלו את המועדון וגליאני יחד עם ברברה ימשיכו לנהלו, אבל ההסכם שעוד צריך להיחתם הזניק את מילאן לעתיד חדש. אגב, היום חוגג גליאני המכונה באיטליה "מיסטר מרקטו" (שוק ההעברות) את יום הולדתו ה-71 ובראיון על שני עמודים ב'גאזטה דלו ספורט' הוא אמר שהטעות הגדולה שלו בקריירה הייתה לשחרר את אנדראה פירלו ליובנטוס.

 

אגב, כדי להבין מי היא מילאן כדאי לראות במי בחר גליאני לבקשת העיתון ל-11 שלו במילאן מאז הגיע לקבוצה יחד עם ברלוסקוני. והנה הם: סבסטיאנו רוסי, פאולו מאלדיני, פראנקו בארזי, אלסנדרו קוסטקורטה, מאורו טאסוטי, פראנק רייקארד, אנדראה פירלו, קלרנס סיידורף, קאקה, חוליט (אנדריי שבצ'נקו), מרקו ואן באסטן (פיפו אינזגי). בולט בהיעדרו: קרלו אנצ'לוטי. 

 

אומנם עד כה ברלוסקוני טען שהביא את כל הכסף מהבית על עסקאות הרכש שערכו האדומים-שחורים, אבל אין ספק שעם הגב הכלכלי החדש הוא היה יכול לפעול ביעילות גדולה יותר. ואכן אוהדי מילאן שכבר שכחו מתי רכשו שחקנים בכסף מלא אחרי שהביאו למילאנלו את קאקה ופרננדו טורס בהשאלות, ראו לפתע את המועדון רוכש בענק שחקנים מצמרת הכדורגל העולמי.

 

עד כה הקיץ, רכשה מילאן את חלוץ סביליה קרלוס באקה תמורת 30 מיליון יורו, לואיז אדריאנו הגיע משחטאר דונייצק ועליו שילמו 8 מיליון יורו. הקשר המרכזי אנדראה ברטולאצי הגיע מרומא (20 מיליון יורו) ולאלה יש להוסיף את חוסה מאורי קשר מפארמה (חופשי), המגן השמאלי לוקה אנטונלי מגנואה (4.5 מיליון יורו) ורודריגו אלי בלם מאבלינו (חופשי). מנגד עזבו מייקל אסיין, סולי מונטארי, ג'יאמפאולו פאציני, אדיל רמי, סטפן אל שערוואי הושאל למונאקו ואחרים.

 

שחקני מילאן השבוע, לפני המשחק מול ריאל מדריד (gettyimages)

 

הרכש הכי גדול הוא אולי המאמן סינישה מיכאילוביץ' שהגיע אחרי עונה מצוינת בסמפדוריה. עושה רושם שמאז מקסי אלגרי הוא המאמן הרציני ביותר. במילאן מעידים על כך שהוא מזכיר את אנטוניו קונטה בתחילת דרכו ביובנטוס. העיתון 'גאזטה דלו ספורט' כתב שבאימונים שלו יש סדר, תיעוד וידאו לכל האימונים, משמעת ודרישה של 110% מכל שחקן ושחקן.

 

אין ספק שמילאן עוד צריכה חיזוק ונזכיר אותו בהמשך, אבל הרכש של שני חלוצים נוצצים כמו באקה ואדריאנו הדליק את האוהדים. החלוץ המשחק בנבחרת ברזיל הצטרף לברזילאים, הבלם אלכס (אקס צ'לסי ופ.ס.ז') ורודריגו אלי. לדבריו, "ברלוסקוני נתן לי ביטחון בפרויקט החדש של מילאן. בחרתי במילאן אחרי ששוחחתי עם אשתי, אבא שלי, המאמן שלי בשחטאר מירצ'ה לוצ'סקו ופאטו ששיחק במילאן. יש לה היסטוריה מדהימה ואני רוצה להיות שייך לה".

 

בשנים האחרונות מי שלבש את החולצה 9 הוטלה עליו קללה במילאן, אבל השחקן מאמין שזה לא יקרה לו. "אני רוצה להצליח כמו אנדריי שבצ'נקו. אני מאמין שאחרי זכייה בשש אליפויות ליגה עם שחטאר אני אזכה גם עם מילאן. ליגת האלופות תחסר לי? אני מאמין שאחרי שנה אחזור אליה עם מילאן".  

 

קרלוס באקה הוא עוד רכש שמלהיב את המילאנזים. שחקן שכבש 34 שערי ליגה בשנתיים בסביליה וזכה איתה פעמיים בליגה האירופית. החלוץ הקולומביאני לא ניחן בצניעות גדולה. כשנשאל את מי הוא מזכיר אמר: "רונאלדו הברזילאי. אם מילאן שילמה עלי כל כך הרבה כסף, סימן שיש להם אמון בי". על ההשוואה בינו לג'קסון מרטינס שהיה אמור לחתום במילאן והעדיף את אתלטיקו מדריד אמר: "הוא מוכשר עם המון יכולת לכבוש. אני טכני, יותר מהיר ואני כובש הרבה שערים". יש סיפורים על באקה שהיה דייג, אבל לטענתו הוא אומר: "יש הרבה סיפורים לא מדויקים עלי באינטרנט. האמת שנאלצתי לעבוד לתמוך במשפחה, אבל חלמתי להיות כדורגלן ואני מאמין באלוהים". הכינוי שהודבק לו הוא "הפאה" בגלל שבילדותו היה לו הרבה שיער שנראה כמו פאה נוכרית

 

מיכאילוביץ' עוד מקווה לשפר דברים נוספים במילאן. "אנחנו חייבים להגן טוב יותר במצבים נייחים ולחסום מתפרצות", אמר. לדבריו "הדבר הכי חשוב הוא לשנות את המנטליות של השחקנים. הם צריכים להיות שוב ווינרים".

 

ריקרדו מונטוליבו. ציפיות גדולות (gettyimages)

 

לרוסונרי ברור שסגל השחקנים הקיים עדיין לא מספיק לרוץ לאליפות. הצעד הראשון הוא חיזוק ההגנה ונשיא רומא, ג'יימס פאלוטה, כבר אמר כן להצעת מילאן לרכישת הבלם אלסיו רומניולי תמורת 25 מיליון יורו. השאלה הגדולה בקרב אוהדי מילאן האם יצליחו להביא את זלאטן איברהימוביץ' ששיחק בעבר במועדון.

 

הכוונה של הקבוצה להביא שחקן שבישראל מכנים "שובר שיוויון" ואיברה הוא כזה. גם מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד הוזכרו כמועמדים להחתים אותו והוא בכלל הצהיר בראיון ל-ESPN שטוב לו בפ.ס.ז' והיה רוצה להישאר, אבל הסברה היא שאם פ.ס.ז' לא תאריך את חוזהו הוא עשוי לעזוב ויהיו מגעים אחרי הסופרקאפ הצרפתי ב-1 באוגוסט. העתיד של מילאן בלעדיו ואיתו נראים חיוביים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי