יובנטוס תתמודד בהצלחה עם עזיבת הכוכבים

מנדז'וקיץ'. מחליף ראוי לטבס?
מנדז'וקיץ'. מחליף ראוי לטבס? | צילום: Gettyimages

אלגרי ייערוך היום (20:00 בספורט1) מבחן לסגל החדש מול דורטמונד

(גודל טקסט)

מעט מאוד קבוצות בעולם היו מצליחות לאבד בקיץ אחד את שלושת שחקני הסגל הכי חשובים שלהם ובכל זאת להרגיש שהן מתחזקות. אלא שנראה שהפלא הזה קורה ביובנטוס בתקופה האחרונה.

 

ימים ספורים לפני שקרלוס טבס נטש את "מסיבות העיתונאים בשפות זרות" וחזר למועדון ילדותו בארגנטינה, בוקה ג'וניורס, הודיע גם אנדראה פירלו על עזיבה לליגה האמריקאית. כעת גם את הקשר ארתורו וידאל, סגר בבאיירן מינכן תמורת סכום המוערך ב-40 מיליון יורו.

 

 

אחרי תקופה ארוכה שבה לא מצא את עצמו, לפחות לא במסגרות האירופיות, טבס חזר לכבוש בעונה שעברה בליגת האלופות. 20 השערים ושבעת הבישולים שלו באיטליה הפכו אותו לשחקן המצטיין בסריה A בעיני רבים, ושבעת הכיבושים בצ'מפיונס היו אחת מהסיבות העיקריות שהובילו את הגברת הזקנה עד לגמר – בדיוק כפי שעשו מסירות האומן של אנדראה פירלו והמרחקים האדירים ששרף וידאל מרחבה לרחבה.

 


דיבאלה. תואם טבס (Gettyimages)

 

אלא שבינתיים אלופת איטליה נבנית מחדש וקשה שלא לתת לה ציון לשבח על הדרך המצוינת שבה היא בוחרת להתחדש. במקומם של טבס שעזב ויורנטה שעשוי לעזוב, ליובנטוס הגיעו כבר שני חלוצים, ויש שיאמרו טובים יותר מאלה העוזבים. מדובר במריו מנדז'וקיץ' ופאולו דיבאלה מפאלרמו. אז נכון, הקרואטי אמנם סיים עונה בינונית (12 שערים ב-28 הופעות באתלטיקו מדריד), אבל נחשב לשחקן חוד מעולה וזריז שמצטיין במשחק הראש שלו ולכן יכול להתאים מאוד לליגה האיטלקית.

 

לצדו, דיבאלה הצעיר הוא הבטחה של ממש, וגם האיש שצפוי להחליף את טבס בחוד של נבחרת ארגנטינה. 13 השערים שכבש אשתקד במדי פאלרמו הפכו אותו לשחקן שמבוקש בכל המועדונים הגדולים באירופה, והעובדה שיובנטוס הצליחה להשאיר אותו בליגה האיטלקית היא מרשימה במיוחד.

 

בגיל 21 דיבאלה כבר זכה לכותרות בעיתונות האיטלקית, שהשוותה אותו למסי ולאגוארו, אבל במקרה הזה יש גם אמת מחמיאה מאוד מעבר לכותרות המפוצצות. השחקן, שגבוה מטבס ואגוארו רק בשני סנטימטר, נהנה ממרכז כובד יוצא דופן ברגליים. הוא חזק במיוחד בפלג גופו התחתון, מה שמאפשר לו לצאת למתפרצות ולנצל את היתרונות שטבס היה מנצל בעונות האחרונות. שניהם, אגב, הגיעו בעונה שעברה לממוצע של 7.2 הזדמנויות במשחק.

 


טבס. יובה תסתדר בלעדיו? (Gettyimages)

 

הוא בועט נהדר כדורים חופשיים (עמדה שתתפנה מעתה, לאחר העזיבה של פירלו) ונחשב גם לבועט פנדלים אמין מאוד. היכולת הטכנית שלו מאפשרת לו לשחק גם בצד, שם הוא מבודד את עצמו מול המגן שמולו, וגם להיות כתובת למסירות טובות בתור החלוץ המרכזי. יובנטוס אמנם קנתה ב-40 מיליון יורו חלוץ צעיר שמעדיף בעיקר לפנות את עצמו לבעיטות ברגל שמאל, אבל קיבלה באותה חבילה גם אחד כזה שיכול לגרום לה לשכוח מהארגנטיני הקודם שלה.

 

הרכש עוד לפניהם: מי יחליף את פירלו?

 

ביובנטוס של היום יש חמישה חלוצים. סימונה זאזה שהגיע מססואולו יצר בעונה שעברה 13 מצבי הבקעה לזכות קבוצתו הקודמת. אלבארו מוראטה, שצפוי להמשיך ולהשתפר אחרי שכבש פעמיים בחצי גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד, יצר בעצמו 20 מצבים, והחלוצים יורנטה ומנדג'וקיץ (באתלטיקו) יצרו כל אחד 23 מצבים. דיבאלה היה אחראי על לא פחות מ-61 מצבים ליד השער – ועוד בקבוצה קטנה כמו פאלרמו. הוא גם מסר ממוצע של 1.7 מסירות משמעותיות למשחק – מספרים שמעמידים אותו בין ה-1.4 של פול פוגבה ל-1.9 של פירלו.

 

כך או אחרת, ההתקפה של הגברת הזקנה לא תהיה תלויה רק בחלוץ הצעיר. גם זאזה יהיה אחראי על האיזון ההתקפי החדש בקבוצה של מאסימו אלגרי. אחרי הכל, מדובר בשחקן שעבר בכל הנבחרות הצעירות של איטליה, כבש את שער הבכורה שלו במדי האזורי במשחק הפתיחה של מוקדמות היורו מול נורבגיה, ובגיל 24 נחשב לשחקן שעובד קשה ומצליח בזכות היכולת הפיזית שלו לשחק גם כחלוץ מטרה וגם כחלוץ שני.

 


סמי חדירה. לווידאל כבר יש מחליף (Gettyimages)

 

וידאל יעזוב לבאיירן, אך מחליף ראוי אחד כבר יש לו. הכוונה היא לסמי חדירה, שעזב את ריאל מדריד אחרי חמש שנים והצטרף לסגנית אלופת אירופה. הגרמני איבד את מקומו בקבוצה הספרדית כבר לפני שתי עונות והיה קרוב מאוד למעבר לליגה האנגלית בעונה שעברה, כשהשמועות קישרו אותו בעיקר עם ארסנל. אלא שבסופו של דבר הפציעות הקשות בברך הכריעו, והמועדונים בפרמייר ליג החליטו לוותר על הקשר האחורי בן ה-28.

 

המעבר לליגה האיטלקית מפתיע מעט. מדובר הרי בליגה פיזית לא פחות, אבל מבחינתו של חדירה זוהי הזדמנות יוצאת דופן לחזור לקדמת הבמה. "אני חושב שהדימוי השלילי של הסריה A הוא בעיקר בעיני האיטלקים", הוא אמר לאחרונה, "בעיניים חיצוניות אני חושב שזו ליגה נהדרת שממש לא נמצאת בתקופה שלילית. זו ליגה מאוד טקטית, גם בהשוואה לליגות הבכירות באירופה ואני לא רואה שום הידרדרות בעזיבה של ספרד למענה.  להפך, בעיני זה אתגר ענק וכבוד לשחק בקבוצה שהיא ברמה של ריאל מדריד".

 

חוץ מארבעת המצטרפים, נראה שדווקא הרכש החמישי שצפוי ולהחליף את פירלו יהיה הצבעוני מכולם. הדיווחים דיברו על מריו גצה, שהוא וסוכנו כבר השתלחו במאמן באיירן פפ גווארדיולה בשל מיעוט הדקות להם זוכה הקשר, אלא שהמאמן טען כי כובש שער הניצחון בגמר המונדיאל לא יעזוב את מינכן. דברים דומים אפשר גם לומר על איסקו, שגם אליו לוטשת יובה עיניים.

 


זאזה. יוסיף מימד של עוצמה לרוטציה (Gettyimages)

 

הקשר של ריאל מדריד סובל גם הוא ממיעוט דקות יחסי בשל עומס הכישרון בקישור של ריאל מדריד (אם כי תחת שיטת הרוטציה של רפא בניטס הוא עשוי לקבל יותר הזדמנויות), אבל מעבר ליובנטוס – ועוד כמחליף של פירלו – עשוי לעזור לו בדיוק כפי שאותו מעבר עזר לאלבארו מוראטה. אם שניהם לא יגיע בסופו של דבר, ביובנטוס עוד ינסו לצרף את אוסקר מצ'לסי – העיקר לא להישאר ללא כישרון בעמדת הקשר עושה המשחק. עד כה קשה למצוא טעויות במדיניות הרכש של האיטלקים – חדשות טובות לאוהדי הביאנקונרי ואיומות לכל מי שקיווה לתחרות מחודשת בליגה שהפכה נחלתה של קבוצה אחת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי