"זהבי מתאים לאיטליה, לא הייתה סבלנות"

יצטערו שפספסו אותו?
יצטערו שפספסו אותו? |

ראיון בלעדי עם דוויס מנג'יה וסטפאנו פיולי, מאמניו של הישראלי בפאלרמו

(גודל טקסט)

כשנבחרת ישראל תעלה הערב (21:45) למשחק מול איטליה יהיה על הדשא שחקן אחד שירצה להוכיח לאנשי הסרייה A שטעו כשדחו אותו. קוראים לו ערן זהבי, הישראלי השני ששיחק בליגה האיטלקית. ב-2011 הוא הגיע לאיטליה שנה אחרי שהוביל את הפועל תל אביב לדאבל ובעקבות הופעה מכובדת באלופות, רק כדי לחזור ארצה עם הזנב שמוט. 

דוויס מנג'יה, שאימן את הישראלי בפאלרמו, אמר לאתר ספורט1: "אני חושב שזהבי פשוט שחקן מצוין. הוא כשרוני ביותר, שחקן מהצמרת הגבוהה. ב-2011 הוא היה עדיין צעיר, בפעם הראשונה בחו"ל, אבל מיד יכולתי להבחין בטכניקה המדהימה שלו. סימנתי אותו בתור שחקן העתיד של הקבוצה. אני זוכר, לדוגמה, שער מדהים שהוא הבקיע מול קליארי. כבר בדקה הראשונה הוא שלח פצצה ישר לחיבורים, זה הוקרן בלי סוף בטלויזיה וכל איטליה דיברה על זה. בנוסף, יש לו אישיות כובשת, אופי נוח והוא מקצוען".


זהבי, התחיל להשתלב (gettyimages)

הוא יעשה בעיות לאיטליה?

"בעיה קשה מאוד, הוא גדל להיות שחקן מצוין. קשה מאוד לעצור אותו, צריך לשים עליו שלושה שחקנים. אבל חוץ ממנו יש לישראל עוד כמה שחקנים טובים שמשחקים מסביבו. לדעתי, זהבי הוא בעיה קשה מאוד לנבחרת איטליה ולא אתפלא אם ינצח אותה ויוריד אותה על הברכיים". 

ערן יכול היה להשתלב בסרייה A?

"ברור. לא יודע אם היה מגיע ליובנטוס, אבל הוא יכול לשחק בקלות בצמרת הליגה האיטלקית, ובטח שיכול היה להוביל את פאלרמו. אבל לא הייתה סבלנות כלפיו. הוא לא קיבל מספיק הזדמנויות להוכיח את עצמו וכל הזמן נזרק לספסל, זה גרם לו לאיבוד בטחון ולנסיגה ביכולת". 


זהבי מול אחד שהתאקלם לא רע באיטליה (gettyimages)

"רק חוסר מזל הכשיל את ערן באיטליה", קובע בשיחה עם ספורט1 סטפאנו פיולי, המאמן הראשון של זהבי בארץ המגף. "כשהוא הגיע אלינו, איש בקבוצה לא ערער על היכולת שלו. אבל זמן קצר אחרי ההגעה שלו עפנו מהליגה האירופית, אני הלכתי הביתה וזהבי נאלץ להתמודד עם מאמן חדש. בסך הכל התחלפו פה חמישה מאמנים בזמן שלו בפאלרמו, שזה פחות משנתיים, וזה לא בריא לאף שחקן".

מה עוד הכשיל אותו?

"העונה הראשונה שלו הייתה טובה מאוד עם שני שערים ושלושה בישולים, אבל בהכנה לעונה השניה הוא פתאום נפצע בברך. זו היתה פציעה רצינית שניה שלו, אחרי שכמה חודשים קודם סבל מפציעה ראשונה בשרירי הבטן. כשהוא חזר שוב, התחלפו המאמנים והוא נאלץ להתחיל הכל מחדש. האוהדים רצו שיישאר והמנהל המקצועי לוקה קסאני לקח אותו כפרויקט אישי, אבל המאמן החדש ג'יאן פיירו גאספריני האמין בשחקנים אחרים ולא גילה כלפיו סבלנות. קייבו ואטאלנטה רצו אותו בהשאלה, אבל הוא החליט לחתוך בחזרה לישראל".


יוכיח לאיטלקים שטעו? (gettyimages)

האם הוא ינקום באיטליה?

"זהבי מאוד מחובר לנבחרת שלו. אחד הדברים שהכי הפריעו לו בפאלרמו שבעקבות זה שלא שיחק הוא לא הוזמן לנבחרת. אני בטוח שהוא יעשה צרות לאיטליה וגם יבקיע במשחק הזה. אני עוקב אחריו, הוא שחקן של משחקים גדולים. נראה לי שנצטער שפספסנו אותו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי