קיצוני סופה: הדרבי הפרטי של אלכסנדר קולארוב

אלכסנדר קולארוב
אלכסנדר קולארוב | AFP

אוהדי רומא קראו לו ממזר, אוהדי לאציו כינו אותו תולעת, אבל המגן הסרבי שבסך הכל רצה לחזור לעיר שהוא אוהב סוחף את הג'אלורוסי ולא מתרגש מהקולות מסביב. שבת (19:00, ספורט4): הדרבי דלה קפיטלה חם מתמיד

(גודל טקסט)
"לא נשכח את העבר שלך. אנחנו מאחלים לך את אותו סוף כמו של קינאליה (כוכבה האגדי של לאציו שמת מהתקף בלב ב-2012 – י.ז). קולארוב, ממזר לאציאלי". הכתובת הזו רוססה על קיר בברגמו לפני משחקה של רומא במחזור הראשון מול אטאלנטה. אוהדי הג'אלורוסי היו זקוקים לשבועות ארוכים כדי לעכל ולהכיל את הרכש החדש שלהם – אלכסנדר קולארוב, מגן נבחרת סרביה שהגיע אחרי שבע שנים במנצ'סטר סיטי, אבל מבחינתם תמיד יישאר אקס לאציו.


כמה שבועות קודם לכן, כשהחתימה הפכה רשמית, הניפו אוהדי לאציו שלט במהלך משחק אימון מול ספאל: "קולארוב, אתה תולעת". אין הרבה שחקנים ששיחקו בשני המועדונים, גם בעידן בו מעברים גדולים הפכו עניין שבשגרה וסמלים לא באמת קיימים. אלכסנדר קולארוב, מגן נבחרת סרביה, בסך הכל רצה לחזור לעיר שהוא כל כך אוהב. כל הרעש מסביב לא עניין אותו. בשבת (19:00, שידור ישיר בספורט4) הוא יעמוד במרכז העניינים בדרבי של רומא.




עד לפני עשור ויותר שחקן שסיים קריירה את חלקו במנצ'סטר סיטי יכול היה לשחק לכל היותר בצ'מפיונשיפ או בסקוטלנד. אייל ברקוביץ', שעזב את סיטי כמה שנים לפני המהפך הגדול בקבוצה, רשם עונת פרידה מהליגה העליונה בפורטסמות' לפני שהגיע לארץ כדי להתרסק במכבי תל אביב.


"התולעת" של אוהדי לאציו (Gettyimages)


כיום, הפליטים ששחרר פפ גווארדיולה בקיץ האחרו,ן מאיישים עמדות בקבוצות מפורסמות אחרות באירופה, כמו חסוס נבאס ונוליטו בסביליה או פאבלו סבאלטה בווסטהאם, אבל סיפור ההצלחה הגדול הוא של המגן הסרבי אלכסנדר קולארוב, שבגיל מתקדם כבש מחדש את רומא ומגלה בה יכולת פנטסטית. הדרבי מול לאציו יסגור מבחינתו מעגל מדהים. מהליגה במולדתו סרביה הוא עבר ללאציו בעונת 2007/8 ושיחק בה שלוש עונות, עד שסיטי רכשה אותו. החזרה לעיר, כמצופה, לא עברה בשקט.


היסטוריה. המנהל הספורטיבי וולטר סבאטיני, עוד אחד שעבד בלאציו וברומא, זיהה את הכישרון של קולארוב כשזה שיחק ב-OFK בלגרד והביא אותו ללאציו במחיר מגוחך של פחות ממיליון יורו. המגן לא עבר בגדולות של סרביה ואת הפריצה עשה דרך התכולים. שלוש שנים אחרי שהגיע, קלאודיו לוטיטו מכר אותו לסיטי ב-19 מיליון יורו. רווח פשוט מטורף. עסקאות כאלה, אגב, הפכו לסימן ההיכר של לוטיטו עם השנים. להביא אלמונים בזול ולמכור אותם ביוקר.


סיטי הקדימה אז את ריאל מדריד שרצתה את המגן. מלחמת הצהרות פרצה בין שני המועדונים. המנג'ר דאז רוברטו מנצ'יני טען שהוא לא מתכוון לרכוש את השחקן הסרבי בעוד שלוטיטו הכריז: "הציעו לי עליו 15 מיליון יורו. במחיר הזה אני אפילו לא מוכר את הנעליים שלו. אני לא מתכוון למכור אותו כי הוא השחקן הכי טוב בעולם בעמדה שלו". קולארוב מצדו הצהיר אז בתקשורת הסרבית שהנשיא הבטיח לו שישוחרר לריאל מדריד, אבל בסופו של דבר לוטיטו נכנע ומכר לאנגלים. היו לו שבע שנים סולידיות. חמישה תארים ו-244 הופעות. בקיץ, כשבקיש מפפ גווארדיולה לעזוב, הספרדי הסכים מיד.


הקיץ רומא פשוט לגלגה על שוק ההעברות. בעוד סכומים מטורפים נזרקו בשוק השחקנים בסרייה A, קולארוב, שחגג בשבוע שעבר 32, עלה רק חמישה מיליון יורו. פפ גווארדיולה ביצע מהפכת מגנים ונפטר מלא מעט עודפים כדי לממן את מסע הרכש שלו שנראה בקיץ הזוי ועכשיו נראה מאוד הגיוני. למרות זאת, רבים לא הבינו בדיוק למה רומא מביאה שחקן שכבר כביכול עבר זמנו. המציאות הוכיחה אחרת.



שומר על החבר. דז'קו עם קולארוב (AFP) 


הסרבי הצהיר מזמן שרומא הייתה העיר בה התאהב. אחרי שבע שנים במנצ'סטר האפורה, רומא הייתה חסרה לו. לכן, כשהבין שהגיע זמנו ללכת אחרי עונה בלי תארים השתעשע קולארוב ברעיון לחזור ללאציו והצהיר: "לאציו חסרה לי. יום אחד אני אחזור לשחק בקבוצה", אבל כאשר קיבל את ההצעה מרומא לא היסס: "אמרתי כן אחרי חמש דקות". במובן מסוים, כנראה שגם הוא לא הבין כמה רגיש המעבר.


אוהדי לאציו כמובן לא קיבלו את חזרתו לסרייה A דווקא ליריבה העירונית בעין יפה. האולטראס של לאציו חיברו עליו שיר: "להרוג את התולעת" והזכירו הכרזה ישנה שלו בה טען: "לעולם לא אשחק ברומא". כתובת גרפיטי נגד קולארוב הופיעה על אחד הקירות בה כונה "יהודה איש קריות", בוגד ששכח מי קידם אותו. התשובה שלו היתה לשחק את הכדורגל הטוב שלו כמו בימים הטובים. הוא אפילו מגלה יכולת טובה יותר ברומא מאשר בסיטי וכבש כבר שלושה שערים. שניים בליגה נגד אטלאנטה ומול טורינו בניצחון 0:1, ואחד מול צ'לסי באלופות בתיקו 3:3 בסטמפורד ברידג'. לכך יש להוסיף שישה בישולים בשתי המסגרות.


קולארוב השתלב במהירות בקבוצה של אוזביו די פרנצ'סקו כאילו מעולם לא שיחק אצל היריבה והוא כבר נמצא עמוק בלב של אוהדי רומא למרות העבר הבעייתי שלו. קשה להם להתעלם מהיכולת המצוינת שלו על כר הדשא. על היחס של אוהדי לאציו אליו אמר: "אתה אף פעם לא יכול לרצות את כולם. זה קורה בחיים וגם בכדורגל. העבר שלי לא ניתן למחיקה וגם לא הייתי רוצה בשום אופן למחוק אותו. אני מאושר ברומא ואתן עבורה 100 אחוז. לאציו היא היריבה שלי". הוא אפילו הצליח להקים נגדו את המתונים באוהדי לאציו כשהודיע השבוע: "אם אכבוש שער נגד לאציו, אחגוג".



האליל החדש של רומא. קולארוב (Gettimages) 


רבים עדיין זוכרים שער שלו במדי לאציו בדרבי נגד רומא באפריל 2009, בניצחון 2:4. אחרי שחתם ברומא, רוססה בעיר – מצד אוהדי הג'אלורוסי – כתובת עם תאריך המשחק וקללה עסיסית לכיוונו של קולארוב. בעוד הסרבי קנה את האוהדים המקומיים, בשבת הוא יהיה מטרה לחיצים של 15 אלף אוהדי לאציו שיהיו באולימפיקו בשבת. הבגידה שלו מצליחה להרגיז אותם והשבוע, חלקם אפילו טענו לקונספירציה בחסות נבחרת סרביה. קולארוב לא שותף במשחק הידידות של הנבחרת בסין ושוחרר מהסגל אחריו. לעומתו, סרגיי מילינקוביץ' סאביץ' מלאציו שיחק 90 דקות והושאר גם למשחק הנוסף מול דרום קוראה, שגם בו פתח.


אין הרבה שחקנים ששיחקו בשני המועדונים. אחד מהם הוא דייגו פוזר, קפטן לאציו לשעבר: "כשהגעתי לטירגוריה הזכירו לי את העבר בלאציו ואוהדי הביאנקוצ'לסטי לא אהבו את הבחירה, אבל אנחנו שחקנים מקצוענים. מלבד מקרים נדירים כמו דה רוסי וטוטי, אין שום דבר פסול בלעבור מרומא ללאציו או להפך. מעברים כאלה לא תכופים כי רומא היא עיר מיוחדת. אם אתה מזוהה עם קבוצה אחת, נותר חיבור שמקשה עלייך לעבור צד". פוזר ניבא את מה שבסופו של דבר קרה: "קולארוב יכבוש את אוהדי רומא, אבל אני לא יודע איך יקבלו אותו בדרבי".


הדרבי דלה קפיטלה הראשון של העונה חם מתמיד. לאציו הרביעית מקדימה את רומא בנקודה ולשתיהן משחק חסר. שתיהן מרגישות שהשנה אפשר לעשות יותר ממאבק על כרטיס לליגת האלופות. אחרי השער האחרון שכבש מול טורינו, נשאל קולארוב על הקריירה שלו ברומא ואמר: "אני מרגיש שאני משחק כאן כבר שנתיים. לדבר על אליפות מוקדם מדי ולא כדאי. אני מנסה לתת את כולי במשחק".


Lazio Ultras'dan Roma'ya transfer olan Kolarov'a: "Kolarov, seni sülük…" #IRR#Irriducibili. pic.twitter.com/HUQ4UTR3X1

— OdenBets (@odenbets) 22 ביולי 2017

החיבור של הסרבי לרומא היה כאמור מהיר. אחד החברים הטובים שלו הוא אדין דז'קו. הכוכב של רומא לא רק נהנה מחברותו של קולארוב אלא גם על המגרש הוא זכה לקבל ממנו בישולים גדולים כמו במשחק נגד ורונה בניצחון בליגה 0:3 ולמעשה היה זה שהמליץ לרומא להחתים את קולארוב. שחקנים צעירים ברומא רואים בקולארוב מנהיג. החלוץ הצ'כי פטריק שיק שהייתה לו קליטה לא קלה ברומא הודה שהתייעץ עם הסרבי ברגעים הקשים.


בשבת הצמד דז'קו וקולארוב עשוי לשתף פעולה ולנסות לעצור את לאציו שנמצאת בכושר טוב העונה. מנגד, בסגל של הביאנקוצ'לסטי מככבים כבר "היורשים" של קולארוב. שחקני הגנה שהגיעו, כמוהו, מכלום. אדם מארושיץ' המונטנגרי וג'ורדן לוקאקו הגיעו מאוסטנד בלגית. פטריק מהאקדמיה בלה מאסיה. הדרבי יהיה לא רק קרב על האליפות, אלא מפגש של אסטרטגיות הפוכות שבמוקד שלהן יעמוד שחקן אחד. השבוע, מריו באלוטלי שוחח עם אוהדי לאציו ושחרר רמיזה מפתיעה לפיה ישמח להגיע בינואר. רגע לפני סוף השיחה הוא נשאל על קולארוב, חברו לשעבר בסיטי וענה: "בוגד? אני לא מוכן שידברו ככה על חבר שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי