לשחק עם הלב: גאטוסו מגיע כדי להציל את העתיד של מילאן

ג'נארו גאטוסו
ג'נארו גאטוסו | טוויטר

אחרי הכישלון הצורם עם מונטלה וההשקעה חסרת התקדים בקיץ, הרוסונרי הניחו את עתיד המועדון על הכתפיים של כוכב העבר בתקווה להימנע מתסריט אינזאגי. יעקב זיו על ההימור המטורף של מילאן, רק אל תזכירו את זלאטן

(גודל טקסט)

אוהדי מילאן התעוררו אתמול (שני) לעידן חדש. ג'נארו גאטוסו מונה למאמן מילאן, בתקווה לשקם את פרויקט המיליונים של הרוסונרי, אותו חרב בהצלחה רבה וינצז'ו מונטלה הכושל. החזרה של קשר העבר התוסס, החזירה את הענקית באדום-שחור לימים של סילביו ברלוסוקוני. אם בתחילת דרכו, הבעלים המושמץ ידע לבחור בקפידה מאמנים שהכירו היטב את המסורת המילאנזית כמו פאביו קאפלו וקרלו אנצ'לוטי, בשנים האחרונות שלו כאיש החזק במועדון הוא דאג גם למינויים כושלים כמו לאונרדו, קרלנס סיידרוף ופליפו אינזאגי. אז מה יעלה בגורלו של גאטוסו? האם הוא יצעד בדרכם של אנצ'לוטי וקאפלו או יקרוס כמו החברים שלו לקבוצת הכוכבים מתחילת המילניום? תלוי את מי שואלים.

בחזרה לקיץ. מילאן הייתה אחת השחקניות המשמעותיות ביותר בשוק ההעברות העולמי והפתיעה את כולם עם השקעה בסכום המוערך ב-290 מיליון יורו. אך בזמן שהרוסונרי הצליחו לשים את היד אפילו על לאונרדו בונוצ'י והיממו את ארץ המגף, אפילו האופטימיים ביותר לא האמינו שמונטלה ישרוד. ההחלטה לגבי סיום דרכו של המאמן הגיעה מצדו של מנכ"ל מילאן, מרקו פאסונה, שקבע כי ה-0:0 הפושר מול טורינו הוא משחק אחד יותר מדי, בתקווה לסיים את הכאוס. השחקנים והצוות המקצועי ספגו בוז צורם מהאוהדים, הלחץ על ההנהלה גבר והפור נפל. מונטלה שמע על ההודעה על סיום דרכו חצי שעה לפני ההודעה הרשמית, הבין כי גאטוסו יתפוס את מקומו וכבר הושמץ על ידי המנהל המקצועי מאסימו מיראבלי ("אנחנו כאן כדי לנצח, לא בשביל ההשתתפות").

קריירת האימון של גאטוסו, אחד השחקנים האהובים ביותר על אוהדי מילאן, קיבלה העונה תפנית משמעותית. הוא מונה למאמן הנוער של הרוסונרי וניהל העונה רק 12 משחקים. בגיל 39, הגרזן הכי משוגע באיטליה הוא ללא ספק אנטיתזה למונטלה, שהרתיח את הפרשנים והאוהדים עם הגישה המפויסת שלו אחרי כל הפסד. יש כאלה שכבר כינו את גאטוסו 'דייגו סימאונה לעניים', אך הוא משוגע הרבה יותר ממקבילו באתלטיקו מדריד. באיטליה הותירו בצד את הניסיון הדל של גאטוסו ברמות הגבוהות והמינוי שלו זכה לשבחים מקיר לקיר. כריסטיאן ברוקי, ששיתף איתו פעולה, הצהיר כבר: "ג'נארו מוכן לאתגר. יש לו את המפתחות להצלחה, הוא יעשה טוב למילאן. הוא האיש שמסוגל לבצע את המהפכה". 

 



למילאן נמאס ממנו. מונטלה (AFP) 

בדיוק כמו ששיחק, גם בתור מאמן הוא עשה הכול מתוך הלב. ב-2013, שהתפוצצה פרשת השחיתות באיטליה ושמו נקשר עם מכירת משחקים יחד עם ברוקי, הוא איים להתאבד בכיכר אם יימצא אשם ולבסוף זוכה. אחרי הפרישה, גאטוסו החל את דרכו בסיון השווייצרית, כשהפך למאמן החמישי שלה ב-2013. משם המשיך לפאלרמו, כששיתף פעולה עם משוגע נוסף, מאוריציו זאמפריני. אולם גם שיתוף הפעולה עם פאולו דיבאלה לא הצליח להחזיר את הוורדים לליגה הבכירה והוביל לעזיבתו של גאטוסו. התחנה הבאה הייתה יוון. אופי כרתים נקלעה למשבר כלכלי והחליטה להמר על האיטלקי. הדבר הזכור ביותר מהקדנציה שלו במזרח התיכון הוא מסיבת עיתונאים בה תקף את שחקניו  ("שחקו עם הלב והביצים") וקילל את העיתונאים. גם תרומה כספית שלו כדי לסייע למצבו הכלכלי של המועדון לא הועילה והוא פשט רגל. 

ההצלחה המשמעותית ביותר שלו כמאמן הייתה בפיזה, אותה החזיר לליגת המשנה בעונת 2015/16. הקהל המקומי התאהב בגאטוסו, וכשהוא איים להתפטר בשל צרות כלכליות במועדון – 20 אלף אוהדים חתמו על עצומה שמטרתה הייתה למנוע את סיום דרכו במועדון. במהלך אחד המשחקים גאטוסו בחר להרחיק את עצמו אחרי שרתח על צוות השיפוט: "הייתי בטוח שהשופט ירחיק אותי, אז הקדמתי אותו והרחקתי את עצמי". העונה השנייה שלו הסתיימה בחזרה לליגה השלישית, בסיומה הצהיר: "אכזבתי את עצמי ואת הקבוצה. המועדון סבל מבעיות כלכליות, אבל לא אשכח את אוהדי פיזה".


הסתיים בפח. זלאטן (AFP) 

דבר אחד בטוח לגבי האיש שאמון על סגל המיליונים של הרוסונרי, עם גאטוסו אף פעם לא משעמם. הרי כבר ב-2011 הוא פתח חזית מול זלאטן איברהימוביץ'. הקשר הצליח להכעיס את הענק השבדי, והוא תפס אותו בשתי ידיו וזרק אותו לתוך פח האשפה בחדר ההלבשה. "במשך שבוע לא הפסקנו לצחוק. רק לראות את רינו בתוך הפח היה בלתי נשכח", סיפר בהומור טיאגו סילבה. בביוגרפיה של אנדראה פירלו, חשף חברו של גאטוסו כמה אהב להתעלל בו: "הוא היה מגיע לנבחרת, לובש פיג'מה מצחיקה, מצחצח שיניים ונכנס למיטה עם ספר. הוא היה מביט על התמונות, מבלי לקרוא ונרדם. אני ודניאלה דה רוסי החלטנו לשחק איתו. דה רוסי חיכה לו במיטה והבהיל אותו, בזמן שאני השמעתי קולות של יחסי מין".

הקשר האגדי, שפרש לאחרונה, הוסיף: "במונדיאל 2010, שכבר הבטחנו את ההעפלה לשלב הבא. מרצ'לו ליפי העניק לנו ערב חופשי. כולם יצאו לבלות חוץ מרינו, שנשאר לישון במלון. חזרנו שיכורים כל כך שהשתנו עליו. לקח לרינו זמן רב עד שהוא סלח לנו. אחרי כל התערבות במילאנלו שג'נארו היה מפסיד הוא היה מאבד את זה". אחרי אחת מההתערבויות הללו, שהסתיימו בהפסד של גאטוסו, הוא איים לרצוח את פירלו עם מזלג.

אתמול, אחרי השינוי על הקווים, מונטלה דאג להבהיר כי הוא אינו האשם המרכזי במצבה של מילאן והשחקנים עדיין תמכו בו. טענה שהופרכה על ידי הפרשנים באיטליה, שמצדם בטוחים כי אנטוניו קונטה נמצא על הכוונת לקראת העונה הבאה. עם גאטוסו ברור לכולם שהסגל של הרוסונרי לא יקבל שום הנחות. המאמן החדש אומנם חתם עד לסיום העונה בתקווה לשקם את ההריסות ולהשיג את הכרטיס לליגת האלופות, אבל בדיוק כמו לאונרדו, סיידורף ואינזאגי – גם גאטוסו מודע לכך שההחלטה למנות אותו היא הימור מטורף. ואם כבר הימור מטורף, עדיף שגם המאמן יהיה מטורף. 

הימור מטורף, על מטורף. גאטוסו (אתר רשמי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי