פרויקט מסלול: מילאן יוצאת מהבוץ מקצועית וכלכלית

ג'נארו גאטוסו עם שחקני מילאן
ג'נארו גאטוסו עם שחקני מילאן | Gettyimages

העונה נפתחה בשפל חסר תקדים, הבעלים הסיני הואשם על עסקים מפוקפקים והמנהל הספורטיבי היה בדרך החוצה. אבל אז נתפרה תכנית, הניצחונות באו ואפילו אירופה באופק. זיו על העתיד של הרוסונרי

(גודל טקסט)

עשרים וארבע שעות לפני גמר הגביע האיטלקי מול יובנטוס (22:00, שידור ישיר בספורט4) היו יכולים ראשי מילאן לנשום לרווחה. אופ"א החליטה להעניק להם רישיון לשחק בעונה הבאה בגביעי אירופה. ליגת האלופות כבר לא בהישג יד, אבל אם ינצחו היום את יובנטוס בגמר הם יבטיחו את ההשתתפות בליגה האירופית, והם עדיין במקום שישי בליגה משם גם עולים למפעל. רק לפני מספר שבועות הפרויקט היוקרתי של הרוסונרי נראה בהתרסקות טוטאלית, עד שאפילו הבעלים הקודם סילביו ברלוסקוני ספק התלוצץ ספק דיבר אמת כשאמר שהוא ירכוש את הקבוצה מחדש. עכשיו מילאן רוצה לזכות בגביע האיטלקי לראשונה מזה 15 שנה כדי שהעונה המוגדרת ככישלון תסתיים עם משהו מתוק בעיר האופנה.

מה לא נכתב על הבעלים הסיני של מילאן, יונג הונג לי, שיישב היום ביציעי האולימפיקו ברומא בגמר. דיברו על כך שהוא נוכל, הועמד לדין בסין על עסקים לא כשרים ועל כך שהוא עוד יגרום למילאן פשיטת רגל טוטאלית. עד תחילת חודש מאי התקשורת דיווחה כי כל מהלכי מילאן בשוק ההעברות הוקפאו בהוראת הבעלים שבין היתר סיכל את המגעים עם ברנארד אניסיו הקשר הברזילאי של שחטאר דונייצק. גם המשך דרכו של המנהל הספורטיבי, מאסימו מיראבלי, הועמד בספק בטענה שהקרן האמריקאית "אליוט" לה חייב הבעלים של מילאן 350 מיליון יורו לא מרוצה מתפקודו. דובר על כך שוולטר סבאטיני, המנהל הטכני לשעבר של אינטר שהתפטר מהנראזורי לפני כשנה, מועמד להחליף את מיראבלי עם יותר סמכויות. מיראבלי אמר שהוא לא מתרגש מהשמועות: "מי שרוצה את הג'וב שלי שייקח. כל מעגל חדש זקוק לזמן. אנחנו מנסים לבנות קבוצה לעתיד. יש שחקנים צעירים חשובים ומאמן גדול שאנו בונים עליו שיעשה דברים חשובים".

לפני שישה ימים העננה סביב מילאן התבהרה אחרי פגישת הדירקטוריון עם הבעלים הסיני. מצבה של מילאן כלכלית אכן קשה, אבל התוכניות הן לצאת ממנו בעתיד. המטרה הבסיסית היא להגיע לתקציב מאוזן בעונת 2019/20, אבל רק אם מילאן תעפיל בשנה הבאה לליגת האלופות. המסקנה של המפגש היא שבטווח חודש מילאן צריכה להגיש לחברה האמריקאית תוכנית עבודה חדשה לצמצום החוב שלה בסך 128 מיליון יורו עם ריבית שנתית של 7%. בנוסף הבעלים יונג הונג לי לקח הלוואה אישית של 180 מיליון יורו מאותה קרן בריבית שנתית של 11%. סגן הנשיא האן לי התחייב בפני האירגון על היציבות הפיננסית של מילאן וטען שהמטרה בקיץ תהיה לרכוש שחקנים מנוסים בכסף קטן או כאלה שמסיימים חוזה, ולמכור כוכב או שניים כדי להכניס כסף גדול לקבוצה.

גאטוסו עם דונארומה. השוער לא יישאר בקבוצה (AFP)
גאטוסו עם דונארומה. השוער לא יישאר בקבוצה (AFP)
.

השם הלוהט הוא שוער הקבוצה ג'יאנלואיג'י דונארומה, שעשוי להכניס כמאה מיליון יורו ולכן פפה ריינה מנאפולי הוחתם במועדון. ג'יאקומו בונוונטורה מבוקש ברומא ומחירו 35 מיליון יורו. המנהל הספורטיבי, מרקו פאסונה, והמאמן ג'נארו גאטוסו נפגשו לדון בתוכניות לשנה הבאה כאשר לפחות החלוץ הפורטוגלי אנדרה סילבה שאיכזב עשוי להיות מושאל או להימכר. בשורה התחתונה הפסדי המועדון העונה נאמדים ב-90 מיליון יורו והמטרה היא לצמצם את הסכום ל-60 מיליון יורו בעונה הבאה. אופ"א דורשת הפסד של 30 מיליון יורו בלבד תוך שלוש שנים מרגע החלפת הבעלות כדי לעמוד בחוקי הפייר פליי הפיננסי, ובמילאן בטוחים שהם יוכלו לעמוד בכך. יש למילאן פוטנציאל ענק לרווחים, כאשר למשל היא הקבוצה השנייה באיטליה ברווחים על מכירת חולצות. היא מכניסה 37 מיליון יורו לעונה ורק יובנטוס מרוויחה יותר, כ-40 מיליון יורו.

על כר הדשא יש גם שאלות מקצועיות לא קלות. מינויו של גאטוסו שיפר את המשחק של הקבוצה כשנכנס לתפקיד בנובמבר. אז היא דורגה שמינית וכעת מקום שישי, אבל בדרך הם גם הפסידו 0:1 לבנבנטו מהתחתית לפני שני מחזורים. גאטוסו הודה שהיה בהלם: "הקבוצה משחקת ללא נשמה ואני האחראי. אני מתנצל בפני האוהדים כי השחקנים שלנו לובשים חולצה היסטורית ושיחקו בטיפשות. הגענו לתחתית במשחק הזה. כבר תכננתי יומיים חופשה עם המשפחה בספרד בפסחא, אבל קרעתי את הכרטיסים ונשארתי לעבוד עם השחקנים". במשחק לאחר מכן מול בולוניה ניצחה מילאן 1:2, לראשונה בליגה אחרי חודש וחצי.

הקאן צ'לאנולו. מוביל את מילאן בתקופה האחרונה (Gettyimages)
הקאן צ'לאנולו. מוביל את מילאן בתקופה האחרונה (Gettyimages)

הקאן צ'לאנולו, שבאחרונה מסתמן ככוכב הגדול של הרוסונרי, החמיא לגאטוסו כשאמר בראיון: "ההתחלה במילאן היתה קשה מאוד עבורי, אבל גאטוסו שדרג אותי. היה לי קשה כי איטלקית היא שפה לא קלה והייתי צריך ללמוד אותה כדי לתקשר עם החברים וללמוד את סטייל המשחק בליגה". יובה ניצחה את מילאן במשחק האחרון ביניהם 1:3 בליגה אבל אלדו סרנה, החלוץ לשעבר בן ה-57 ששיחק בשתי הקבוצות והיום משמש פרשן, אמר: "אני נותן שישים אחוז סיכוי ליובה וארבעים אחוז למילאן. אם מילאן תשמור על קצב משחק גבוה ותלחץ למעלה חזק יש לה אולי סיכוי להפתיע, אבל ללא ספק הפער האיכותי הוא לטובת יובה". גם גאטוסו יודע שהמשימה לא קלה: "נצטרך להפגין משחק מושלם נגד הגברת הזקנה", אמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי