צפו בפרידה המרגשת של יובנטוס מג'אנלואיג'י בופון

ג'אנלואיג'י בופון
ג'אנלואיג'י בופון | AFP

אחרי 17 שנים מופלאות בגברת הזקנה, נפרד השוער האגדי בן ה-40 מטורינו וזכה לתשואות, חיבוקים ומסדרי כבוד לפני, במהלך ואחרי המשחק. הוחלף בדקה ה-63 ושמר על שער נקי בפעם ה-293, יובנטוס ניצחה 1:2 את ורונה

(גודל טקסט)
זה היה משחק לפרוטוקול בלבד בין יובנטוס לוורונה, אבל המון רגש היו לפני, במהלך ובסיום 90 הדקות של המחזור האחרון באיטליה. זה היה משחק פרידה מוורונה שתסיים במקום הלפני אחרון ותשוב לליגת המשנה, שנה בלבד אחרי שעלתה ושנתיים אחרי שחגגה עלייה לליגה הבכירה, ובעיקר מהשוער האגדי ג'אנלואיג'י בופון שהודיע שלשום על עזיבתו.


בגיל 40 כינס בופון מסיבת עיתונאים שבה נראה היה שיודיע על פרישה מכדורגל, אבל בה הודה בכנות כי אכן תכנן לעשות זאת עד לפני כשבועיים, אולם מאז זכה למספר הצעות קורצות מחוץ לאיטליה, כך לדבריו, והוא יודיע בימים הקרובים אם יתלה את הנעליים או שמא ימשיך להרפתקה חדשה. היום, עוד לפני שניצח עם יובנטוס בפעם האחרונה 1:2 את ורונה, הוא זכה לקבלת פנים חמה ומרגשת מהקהל שמילא את האצטדיון בטורינו ובין השאר נכנס לתוך יציע "האולטראס" והודה להם מקרוב על 17 שנים של שיתוף פעולה יוצא מן הכלל.


יובנטוס, כידוע הדאבליסטית שהשיגה אליפות שביעית ברציפות, עלתה ליתרון בדקה ה-49 אחרי שדניאלה רוגאני ניצל הדיפה רעה של ניקולאס ואת ההתמודדות הכריע מיראלם פיאניץ' בכדור חופשי נפלא אחרי שדיבאלה הוכשל בסמוך הרחבה. אלסיו צ'רצ'י צימק בדקה ה-76 וגם סטפן ליכטשטיינר קיבל הזדמנות להיפרד מטורינו עם שער והחמיץ פנדל בדקה ה-85, אבל רגע השיא במשחק היה בדקה ה-63, אז בופון ירד מהר הדשא בטורינו בפעם האחרונה, לפחות כשחקן הגברת הזקנה, וזכה לתשואות מהקהל.

Buffon salutes Allegri, his Juventus teammates & the coaching staff after he is substituted off. Heart-breaking scenes. pic.twitter.com/QFKXCAOS6k

— Tarek Khatib (@ADP1113) May 19, 2018

בופון ניגש לכל אחד מהשחקנים על כר הדשא, גם לאנשי הצוות המקצועי ושאר היושבים על הספסל שעשו לו מסדר כבוד מעורר הערכה, התיישב לצדם ועצם את עיניו כשבטלוויזיה מראים את משפחתו דומעת. רגעים שלא יישכחו.


בסך הכל רשם בופון 640 הופעות בליגה האיטלקית ויש רק שחקן אחד שזכה ליותר הופעות ממנו: בלם מילאן בעבר פאולו מאלדיני ששיחק 647 פעמים במסגרת הסרייה A. בופון הוא היחיד שזכה ב-9 אליפויות, רשם 293 משחקים ללא ספיגה והוא מחזיק בשיא הזמן ללא ספיגה – 947 דקות בעונת 2015/16.


 עלה לצד ילדיו לכר הדשא לפני המשחק ׁ(AFP)



עוד קודם לכן עבר אצל "האולטראס" לפרידה והוקרה (AFP)



ביציעים נפרדו מהשוער האגדי בדרך הכי יפה שאפשר (AFP)



בופון הודה לכל חבריו לפני שעזב את המגרש בפעם האחרונה (AFP)

Grazie, Capitano #UN1CO#FINOALLAFINEpic.twitter.com/dqqCMeQqSu

— JuventusFC (@juventusfcen) May 19, 2018


פרידה מרגשת מיובנטוס (AFP)



מה יהיה היעד הבא, אם וכאשר? נדע בימים הקרובים (AFP)




התואר האחרון שלו בביאנקונרי (AFP)



אליפות שביעית ברציפות ליובנטוס (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי