מודריץ', רונאלדו וסלאח מועמדים לשחקן השנה של פיפ"א, מסי בחוץ

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

השלושה שהיו הפיינליסטים גם לפרס של אופ"א מועמדים לזכות ב-The Best, תואר בו זכה הפורטוגלי בשנתיים האחרונות, בעוד כוכב ברצלונה מחוץ לרשימה. דשאן מועמד למאמן השנה יחד עם זידאן ודאליץ'

(גודל טקסט)
אחרי שבשבוע שעבר אופ"א העניקה את הפרסים לשחקנים המצטיינים בשנה האחרונה, פיפ"א הודיעה היום (שני) על המועמדים הסופיים לפרס מצטייני השנה שלה – The Best – בקטגוריות השונות. הפרסים יוענקו בטקס שייערך בלונדון ב-24 בספטמבר.


רשימת המועמדים לשחקן השנה זהה לחלוטין לזו של אופ"א וכוללת את לוקה מודריץ', כריסטיאנו רונאלדו ומוחמד סלאח. כזכור, הקרואטי של ריאל מדריד היה מי שזכה בפרס של ההתאחדות האירופית, מה שגרם לפורטוגלי, עמיתו לקבוצה עד לא מזמן, לא להגיע לטקס כשסוכנו אף כינה את העניין "בושה". CR7 היה מי שזכה בתואר בשנתיים האחרונות, מאז פיפ"א והמגזין הצרפתי "פראנס פוטבול" הפסיקו לשתף פעולה בהענקת פרס שחקן השנה.


כפי שניתן לראות, כוכב ברצלונה ונבחרת ארגנטינה ליאו מסי דווקא לא זכה להיכלל ברשימה המובחרת, לראשונה אחרי 12 שנים. שחקן נוסף שבולט בהיעדרו הוא אלוף העולם עם נבחרת צרפת וזוכה הליגה האירופית עם אתלטיקו מדריד, אנטואן גריזמן.


זוכה נוסף מהשנה שעברה הוא זינדין זידאן, שעזב הקיץ את ריאל מדריד אחרי שתי עונות וחצי ומועמד בפעם השלישית לפרס מאמן השנה. מי שיתחרו איתו על התואר הם בן ארצו דידייה דשאן שזכה בגביע העולם עם נבחרת צרפת וזלאטקו דאליץ', שהוליך את נבחרת קרואטיה למונדיאל בלתי נשכח בו נעצרה רק על ידי דשאן והטריקולור בגמר.

Finalists: #TheBest FIFA Men's Player Award

@Cristiano
@lukamodric10
@MoSalah

#FIFAFootballAwardspic.twitter.com/L1ckRiZTv6

— FIFA.com (@FIFAcom) September 3, 2018

המועמדים לפרס שחקן שוער השנה הם שוער נבחרת בלגיה טיבו קורטואה שעבר הקיץ לריאל מדריד, קספר שמייכל מנבחרת דנמרק וצ'לסי ואלוף העולם ושוער טוטנהאם הוגו לוריס. השלושה ייאבקו על הזכות לרשת את ג'אנלואיג'י בופון שזכה אשתקד בפרס.


תואר נוסף שיוענק הוא פרס "פושקאש" על השער היפה של השנה. המועמדים הם המספרת של כריסטיאנו רונאלדו נגד יובנטוס שכבר זיכתה אותו בתואר שער השנה של אופ"א, כשגם בעיטת המספריים של גארת' בייל נגד ליברפול בגמר ליגת האלופות נמצאת ברשימה. מועמדים נוספים הם השער של בנז'מן פבאר במדי נבחרת צרפת שנבחר לשער היפה של המונדיאל האחרון, יחד עם דניס צ'רישב, ליאו מסי, ריקרדו קוארסמה, מוחמד סלאח, ג'ורג'יאן דה ארסקאטה, ריילי מקרי ולזארוס כריסטודולופולוס. בנוסף יוענקו הפרסים לכדורגלנית השנה, מאמן השנה בכדורגל נשים וכן אוהד השנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי