"הלב של אסטורי לא תפקד כראוי, אפשר היה להצילו"

דוידה אסטורי
דוידה אסטורי | Gettyimages

תשעה חודשים לאחר שקפטן פיורנטינה מת בשנתו לפני משחק, התובע המחוזי בפירנצה הודיע כי מתנהלת חקירה באשר לגרימת מוות ברשלנות. שני רופאים חשודים בכך שלא דיווחו על תוצאות בדיקותיו הבעייתיות ב-2016 וב-2017

קבוצות: פיורנטינה
(גודל טקסט)

קשה לשכוח את הטרגדיה שארעה לפני כתשעה חודשים, כאשר קפטן פיורנטינה דוידה אסטורי הלך לעולמו במארס האחרון בגיל 31 בלבד, כשנתיחת הגופה קבעה שסיבת המוות הייתה שלקה בדום לב בשנתו. היום (שני) פורסם ב"קוריירה דלו ספורט" שהתובע המחוזי של פירנצה פרסם שתי הודעות בנוגע לחקירת מותו של הבלם, כששני רופאים, בפירנצה ובקליארי, נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

בנוסף, לפי דיווח ב"לה נאזיון", אסטורי עבר בדיקות לב לפני כל עונה, האחרונות שבהן בחודשי יולי 2016 ו-2017 ובהן נמצאו רמזים לכך ש"הלב שלו לא עבד כמו שצריך". הרופא שבדק אותו אז היה פרופסור דומניקו קוראדו מאוניברסיטת פדואה, מומחה בתחום הקרדיולוגיה שצריך היה לדרוש מקפטן הוויולה בעבר לעבור בדיקות מעמיקות יותר ולמנוע ממנו ליטול חלק בכל פעילות ספורטיבית עד להודעה חדשה וכנראה שלהציל את חייו.

כזכור אסטורי הלך לעולמו בשנתו בבית המלון לפני המשחק בין פיורנטינה לאודינזה ולטענת נשיא הוויולה אמור היה לחתום באותו יום על הארכת חוזה, לאחר שדיווחים בנושא כבר פורסמו בימים שלפני. אסטורי נולד בעיירה קטנה בשם ואל ברמבנה ואת דרכו בכדורגל החל במחלקת הנוער של מילאן, אבל מעולם לא שיחק בבוגרים של הרוסונרי. הוא שיחק כמושאל בפיציגטונה וקרמונזה והחל לפרוח בקליארי בה שיחק שש שנים ורשם 174 משחקים ושלושה שערים. ב-2014 הוא הושאל לרומא ומשם עבר לפיורנטינה עם אופציה לרכישה שמומשה לאחר מכן. במדי נבחרת איטליה רשם הבלם 14 הופעות, כשבאחרונה השלים 90 דקות בניצחון 0:1 על ישראל במוקדמות המונדיאל.


אוהדי פיורנטינה נפרדים מהקפטן, דוידה אסטורי (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי