משתבח עם השנים: הדרבי של טורינו מחכה לכריסטיאנו רונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

הפער בין יובנטוס לטורינו מעולם לא היה גדול כל כך. בטבלה, בתדמית, בכוכבים וביוקרה. הפורטוגלי, שממשיך בהצלחה המטאורית גם בביאנקונרי ומציג גם פן חדש בסגנון המשחק שלו, רוצה לסמן וי על עוד דרבי

(גודל טקסט)

כריסטיאנו רונאלדו יחווה בשבת בפעם הראשונה את הטעם של "דרבי דה לה מולה" או פשוט יותר "הדרבי של טורינו" כשיובנטוס תגיע לאצטדיון האולימפי של העיר בו משחקת טורינו. רונאלדו אולי רגיל יותר לשמות פשוטים של משחקי דרבי ועימותים נגד ברצלונה ב"קלאסיקו" הספרדי שהוא לא דרבי אמיתי, אבל נחשב כזה בין שתי היריבות הגדולות של ספרד.

לעומת זאת, טורינו נגד יובנטוס, זהו מפגש בין שתי קבוצות שכבר זמן רב לא נרשם פער כזה ביניהן, אם לא בטבלה אז בתדמית. טורינו אומנם מדורגת במקום השישי המכובד ומפגרת ב-21 נקודות אחרי יובנטוס, אבל בכל הקשור לכוכבים בקבוצות, המתקן, היוקרה, מעולם הפער בין הקבוצות לא היה גדול מזה.

השבוע גרם רונאלדו לרעידת אדמה כשטען שיובנטוס היא הקבוצה הכי טובה בה שיחק אי פעם ובכך עקץ בגדול את ריאל מדריד ואף טען שביובנטוס כל השחקנים שווים לעומת ריאל מדריד בה יש תמיד שחקנים החושבים את עצמם גדולים יותר מהאחרים. הוא רק לא הזכיר שהוא נשא את הדגל הזה בימיו בסנטיאגו ברנבאו.


שחקני יובנטוס חוגגים. ובשבת? (gettyimages)

עם ההצלחה השנה של רונאלדו בסרייה A אי אפשר להתווכח ולמרות שבליגת האלופות כבש רק שער אחד העונה, הוא עוד יעשה את שלו בשלבי הנוקאאוט. העיתון הפורטוגלי "רקורד" יצא במאמר מערכת על רונאלדו בו נכתב: "סרחיו ראמוס, מרסלו, גארת' בייל וקרים בנזמה חבריו לשעבר של רונאלדו לא היו מאושרים לקרוא את ההצהרות שלו. הוא שכח שכדורגל הוא בסופו של דבר מקצוע קבוצתי".

מעבר לעקיצה הלא סימפטית של רונאלדו, הפורטוגלי הוא לא רק שם גדול שהביא ליובנטוס פופולאריות עצומה ברחבי העולם. הוא גם מימש את הפוטנציאל כאשר רק כשישטוף פיונטק חלוץ גנואה, כבש יותר שערים ממנו בליגה עד כה (11) בעוד שהוא הבקיע 10. עד כה הוא שיחק 1339 דקות במשחקי הליגה, יותר מכל שחקן ששיתף מאסימיליאנו אלגרי ואפילו יותר מהשוער ווייצ'ך שצ'סני שרשם 1170 דקות. רונאלדו מדורג נכון למחזור המשחקים האחרון באירופה, במקום השביעי ביבשת במעורבות בשערי הקבוצה שלו.


רונאלדו חוגג במדי יובה (AFP)

ראשון מדורג ליאו מסי שהיה מעורב ב-19 שערים ב-1051 דקות (11 שערים ו-8 בישולים), אחריו קיליאן אמבפה 16 שערים ב-838 דקות בלבד. ניימאר שלישי עם 16 שערים ב-1039 דקות (11 שערי ליגה ו-5 בישולים). רביעי מדורג במפתיע סבסטיאן האלר מפרנקפורט עם 16 שערים ב-1092 דקות. (9 שערים ו-7 בישולים). אחריו במקום החמישי ניקולא פפה מליון (16 שערים ב-1520 דקות. כבש 11, בישל 5). אדן הזאר שישי עם 15 שערים ב-1143 (7 שערים ו-8 בישולים) ואז רונאלדו שהיה מעורב ב-15 שערים ב-1340 דקות (10 שערים, 5 אסיסטים).


שחקני טורינו. מקנאים ביריבה העירונית העשירה (gettyimages)

גם הנתון הבא עשוי להרשים את כל מי שפקפק בהצלחה המטאורית של הפורטוגלי בן ה-33. מאז ג'ון צ'ארלס הוולשי שהיה קרוי "הענק העדין" ועזב את לידס לטובת יובנטוס והיה לכדורגלן הבריטי המקצועי הראשון שעזב ליבשת אירופה, אף שחקן ביובנטוס לא כבש עשרה שערים אחרי 15 מחזורים בעונה הראשונה שלו ביובה. צ'ארלס עשה את זה לפני 60 שנה בדיוק בעונת 1957/58. עובדה זאת מראה עד כמה ההצלחה של רונאלדו היא ממשית.

מעבר למספרים האלה, במאמר מערכת באתר "פוטבול ניוז איטליה" נכתב כי רונאלדו הראה השנה צד שונה של יכולתו. הוא הפך לשחקן יצירתי, מה שלא ראינו ממנו בשנים קודמות. "הוא הראה רצון וכישרון ליצור הזדמנויות לחבריו", נכתב שם. רק סוסו ממילאן מקדים את רונאלדו בליגה עם שמונה בישולים בעוד שהוא שני יחד עם עוד שלושה שחקנים בהם לורנצו אינסינייה, חוסה קאייחון ופאביו קואליירלה מסמפדוריה.

הכוכב של יובה מזכיר את העונה המצוינת שלו בריאל מדריד ב-2014/15 כאשר זכה גם בתואר מלך השערים של העונה עם 48 שערים ו-16 בישולים. אכן, רונאלדו משתבח עם השנים, אבל רק הצלחה באלופות וזכייה בתואר תביא לו תהילת עולם השנה גם ביובנטוס והדרך עוד רחוקה. בינתיים צריך להתגבר על השכנים שיכולים רק לקנא בקבוצה העשירה של העיר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי