יובנטוס הפכה ל-1:2 על לאציו, רומא שמטה יתרון 0:3

כריסטיאנו רונאלדו, קאנסלו
כריסטיאנו רונאלדו, קאנסלו | AFP

האלופה הייתה קרובה להפסד בכורה העונה בליגה, אבל קאנסלו מחק שער עצמי של ג'אן וגם הוכשל ברחבה וסידר לרונאלדו את המהפך. הג'אלורוסי שמטו יתרון אדיר ונפרדו ב-3:3 בחוץ מול אטאלנטה, אינטר הפסידה 1:0 בטורינו

(גודל טקסט)

המחזור ה-21 בליגה האיטלקית נמשך היום (ראשון) עם שישה משחקים, כאשר במוקד האלופה והמוליכה יובנטוס התארחה באולימפיקו אצל לאציו וכמעט נכנעה לראשונה העונה, אלא שקאנסלו שעלה מהספסל מחק פיגור משער עצמי של אמרה ג'אן, גם נתפס ברחבה לקראת הסיום וכריסטיאנו רונאלדו ניצל זאת כדי להפוך את התוצאה ולקבוע 1:2 בדקה ה-88.

עוד לפני כן זכינו לחגיגת שערים מדהימה ולמהפכים אין ספור. פיורנטינה ניצחה את קייבו 3:4 בחוץ במשחק שהסתבך, רומא טיילה במגרשה של אטאלנטה במשך 40 דקות ואיבדה יתרון של שלושה שערים, אינטר נכנעה 1:0 בחוץ לטורינו ופרוזינונה רמסה את בולוניה בקרב התחתית.

לאציו – יובנטוס 2:1
קבוצתו של סימונה אינזאגי לא הצליחה לנצח העונה אף קבוצה שמדורגת מעליה ובמחזור בו המדורגות שנייה ושלישית לא הצליחו לנצח כבר היה נראה שגם האלופה והמוליכה תמעד – אלא שקאנסלו שעלה מהספסל כבש וסחט פנדל דרמטי, כריסטיאנו רונאלדו לא התבלבל ובדקה ה-88 השלים מהפך שהגדיל את הפער של הביאנקונרי בפסגה.


לאציו נראתה נפלא וכבר פנטזה על כך שהיא הראשונה שתנצח את יובה (AFP)

העיטים מרומא נראו נפלא ואחרי שבמחצית הראשונה דניאלה רוגאני הציל כדור מקו השער, בדקה ה-59 הם באו על כשרם כשדווקא אמרה ג'אן כבש שער עצמי והקפיץ את האולימפיקו ברומא. אז מסימיליאנו אלגרי העלה מהספסל את פדריקו ברנרדסקי וז'ואאו קאנסלו ובמהרה המשחק השתנה: המגן הפורטוגלי ניצל רוחב שהעביר הקשר כדי להשוות בדקה ה-74 ובדקה ה-88 הוא נתפס ברחבה, השופט הורה בצדק על הנקודה הלבנה וכריסטיאנו רונאלדו כבש את שערו ה-15 העונה, השתווה לדובאן זפאטה במקום השני של טבלת מלכי השערים ובעיקר הגדיל את הפער מנאפולי השנייה ל-11 נקודות. לאציו תישאר עם המחמאות ועם 32 נקודות שמספיקות למקום השביעי.


CR7 אמר את המילה האחרונה (AFP)

אטאלנטה – רומא 3:3
אחד המשחקים הגדולים של העונה באיטליה. קרב של ממש היה בברגאמו בין רומא שלפני המשחק דורגה במקום החמישי לאטאלנטה השמינית, כשביניהן פער של שתי נקודות בלבד. קבוצתו של אוזביו די פרנצ'סקו שיחקה באופן כמעט מושלם ב-40 הדקות הראשונות, בסיומן הובילו ביתרון של שלושה שערים, אבל ג'יאן פיירו גאספריני העיר את חניכיו ובדקה ה-71 הקאמבק הושלם, כשדניאל זפאטה קבע 3:3, תוצאה שנשמרה עד לסיום.

כבר בדקה השלישית אדין דז'קו הבוסני העלה את האורחת ליתרון, הבוסני השלים צמד כעבור שלושים דקות בדיוק וסטפן אל-שעראווי העלה את הג'אלורוסי ל-0:3 בדקה ה-40 ונראה היה שהקבוצה תשוב למקום הרביעי, אלא שעוד לפני ההפסקה, בדקה ה-44, הצליח טימותי קסטאן לכבוש שער מצמק ולהחזיר קצת צבע ללחיים של המקומיים. רפאל טולוי בדקה ה-59 צימק ל-3:2 ובדקה ה-70 זפאטה ניצב מול רובין אולסן והחמיץ פנדל, אבל תוך פחות מדקה תיקן עם שער מקרוב לאחר מסירה מיוסיפ איליצ'יץ'. בעקבות התיקו נותרה רומא במקומה עם 34 נקודות, אחת פחות ממילאן הרביעית. 


בדקה ה-40 הם עוד הובילו בשלושה שערים. שחקני רומא (Gettyimages)

טורינו – אינטר 0:1
כריסטיאן אנסאלדי בישל בדקה ה-35 לארמנדו איצו והנראזורי מעדו מחזור שני ברציפות, לא לפני שבדקה ה-86 החלוץ מתאו פולטינו הורחק רבע שעה בלבד לאחר שעלה מהספסל. אחרי 0:0 ביתי נגד סאסואולו במחזור שעבר, אינטר למעשה איבדה נקודות בפעם השלישית בחמישה משחקים ואמנם לא הפסידה מאז ה-1:0 ליובנטוס לפני כחודש וחצי, אבל נותרה במקום השלישי עם 40 נקודות ופספסה הזדמנות לברוח עוד קצת למילאן הרביעית ולהתקרב לנאפולי השנייה שבמאזנה 48 נקודות, שתיים שנפרדו ב-0:0 אמש. קבוצתו של וולטר מצארי לעומת זאת ניצחה אחרי שתי מעידות רצופות וטיפסה למקום העשירי עם 30 נקודות במאזנה.

קייבו – פיורנטינה 4:3
פיורנטינה כבר הובילה 0:2 וחשבה שהיא בדרך לניצחון חוץ קליל, אבל נועלת הטבלה – שניצחה רק פעם אחת העונה – סירבה להרים ידיים ובמקום טיול אחר הצהריים קיבלנו קרב אמיתי. לואיס מוריאל העלה את הסגולים ל-0:1 (4), מרקו בנאסי הכפיל (26), אבל המארחת חזרה למשחק משער של מריוש סטפינסקי (38) שקבע 2:1 בהפסקה.

בנאסי, כובש השער השני של פיורנטינה, הורחק (59) וקייבו השוותה מיד ל-2:2 (60) מפנדל מוצלח של סרג'יו פליסייר. אלא שאז פדריקו קייזה נכנס לתמונה עם צמד (79 ו-86) וסידר שלוש נקודות חשובות בעשרה שחקנים. בדקה ה-85 קיבלה קייבו הזדמנות פז להשוות ל-3:3, אך הפעם פליסייר החמיץ מהנקודה הלבנה ומיד ספגה כאמור את הרביעי מן העבר השני. ארבע דקות לאחר מכן המארחת הספיקה לצמק מרגליו של פיליפ ג'ורג'ביץ' (89) אך זה לא הספיק.


שחקני פיורנטינה חוגגים על החמורים המעופפים (Gettyimages)

הסגולים קטעו רצוף של שלושה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון, העלו את מאזנם ל-30 נקודות והתקרבו למאבק על המקום בליגה האירופית. קייבו, כאמור, נותרה עמוק במקום האחרון בטבלה כאשר במאזנה ניצחון ליגה בודד והיא רחוקה תשע נקודות מהמקום שמוביל בסיום העונה להישארות בסרייה א'.

בולוניה – פרוזינונה 4:0
ניצחון מוחץ למדורגת הלפני אחרונה בסרייה A בקרב מול זו שנמצאת מקום אחד בלבד מעליה. קבוצתו של מרקו ברוני השתלטה על המשחק כבר בפתיחה ודרסה 0:3 את בולוניה, כך שהפער ביניהן צומק לנקודה אחת בלבד והאורחת שוב חזק בקרבות ההישרדות. פדריקו מתיאלו הורחק באדום ישיר כבר אחרי 13 דקות ושמונה דקות אחר כך חבריו מצאו את עצמם בפיגור כפול, משערים של פאולו ג'יגליונה (18) וקמילו צ'אנו (21). אנדראה פינאמונטי נעץ את השלישי בדקה ה-52 ואת תוצאת המשחק קבע צ'אנו עם השני שלו בדקה ה-75.

תוצאה נוספת
פארמה – ספאל 3:2 (רוברטו אינגלס 11 בפנדל ו-53 לפארמה, מתייה ולוטי 70, אנדראה פטגנה 75 ומוחמד פארס 87 הפכו)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי